Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuvuoden -07 tuplamammat!

16.09.2006 |

Aika hiljaista ollut tällä palstalla jo monta viikkoa, joten ajattelin aloittaa keskustelun.

Mites kaikki jakselee? Onkos joillain jo ollut rakenneultraa?

Meillä rakenneultra on 26.9, jolloin meille on luvattu kertoa sukupuolet. Kiinostaa kans kovasti minkä näköisiä tyyppejä siellä kehittyy kun näyttävät varmasti ihan erilaisilta kuin np-ultrassa.

Minä veikkaan poikia, mies tyttöä ja poikaa ja esikoispoika kahta tyttöä ;o)

Maha kasvaa todella vauhdilla, ei meinaa oikein pysyä mukana. Mun mielestä mahani vastaa ehkä normaaliraskauden n. viikkoja 23-25 ja nyt alkoi siis 19 viikko. Monen mielestä olen kuitenkin tosi pienen näköinen.

Liikkeitä on viimeisen muutaman päivän aikana alkanut tuntumaan päivittäin, tosin ei ole tietenkään hajuakaan tunnenko molempien liikkeet vai vain yhden, ainakin liikkeet tuntuvat lähes joka kerta samassa kohdassa alamahalla.

Yksi huolestuttava asia on ollut ajoittainen kipeä supistelu, en tiedä onko normaalia tuplaraskaudessa tässä vaiheessa..? Selkeää voimakasta jomotusta koko alamahan alueella ja alaselässä, mahakin menee ihan kovaksi. Mitään vuotoja tai muuta huolestuttavaa ei ole kuitenkaan ollut. Täytyy varmaan ottaa asia neuvolassa puheeksi ensi viikolla.

Hankintoja ei olla vieläkään oikein tehty. Vaunuja ollaan kateltu, mutta kun maksavat niin hitosti, ollaan harkittu myös käytettyjen ostoa. Onkos muut jo tehneet isompia hankintoja?

Meillä iso hankinta seuraavaksi taitaa olla uusi asunto. Nykyinen kaksio pistettiin myyntiin viime viikolla ja ensiesittely on huomenna. Toivottavasti menisi nopeasti kaupaksi ja päästäis ostamaan heti uutta.

Eipä tässä sen kummempia, töitä pitäisi jatkaa...tulipas tekstiä!

Kertokaas muutkin kuulumisia!

T: Iciar + kakkonen&kolmonen (rv 18+1)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLI PAKKO VASTATA SULLE NOISTA SUPISTUKSISTA, MULLA KAKSOSET SYNTYNEET TAMMIK. 2005. MULLA SIIS ALKOI JO ELOKUUSSA ELI N. VIIKOLLA 15-17 VATSAN KOVETTUMAT, ENKÄ TOSIAAN TIENNYT ETTÄ NE OVAT JO NIITÄ SUPISTUKSIA, KUN OLIN ENSISYNNYTTÄJÄ.

MUT OTETTIIN SISÄÄN SAIRALLAAN VIIKOLLA 24 KOSKA KOHDUNSUU OLI LÄHTENYT AUKEAMAAN, JOTEN SUOSITTELEN JO NYT L E P O A...JOS VAIN MAHDOLLISTA. ITSE OLISIN LEVÄNNYT JOS OLISIN TIENNYT, ETTÄ KOHDUNSUU LÄHTISI AUKEAMAAN NIIN HERKÄSTI TUPLARASKAUDESSA. 6.T KAKSOSTEN VAUNUT KÄYTTÄNEENÄ SUOSITTELEN KÄRRYJÄ, MISSÄ ON TÄYSKUMI PYÖRÄT, ETTEIVÄT MENE RENKAAT PUHKI, ELI ESIM. EMMALJUNGA TWIN CROSSWAY Ja

BRION DOUBLE WAVEEN SAA TÄYSKUMIT.

HYVIÄ VOINTEJA JA MUISTA LEVÄTÄ!!!

PS. OMAT KAKSOSENI SYNTYIVÄT TERVEINÄ VASTA VIIKOLLA 40, JOTEN VUODELEVOSTA OLI HYÖTYÄ!!!

Vierailija
2/8 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisynnyttäjänä ja tuplia odottelevana (rv18+4) kyselen, että millaisista supistuksista pitäisi huolestua? -Ja mitä tarkoittaa mahan kovaksi meneminen? Miltä se tuntuu?

Viikolla 17 oli ensimmäistä kertaa supistuksia kun kävelin, menivät ohi kahden tunnin torkuilla mutta palasivat taas torkkujen jälkeen jolloin olin kaupungilla. Tuntui, että koko alavatsaa jomotti ja oli vaikea kävellä. Tunne ei silti ollut kuukautiskipumainen. Menin sitten kotiin sohvalle pitkälleni koko illaksi ja sillä tavalla olo palasi normaaliksi.

Viikolla 18 oli yhtenä päivänä kuukautiskipujen tunutuista kramppailua alavatsassa, meni ohi kun pääsin kotiin pitkälleni.

Olko kyseessä ns. vatsan kovettuminen vai kivuliaat supistukset? Mistä ne erottaa? Onko kumpikin vaarallsta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla vatsa meni ihan kivikovaksi, tuntui hassulta, kesti aina muutaman minuutin kerrallaan. ja ne olivat sitten tehneet työtä kohdunsuulla kuitenkin...kyllä sen tuntee kun vatsa menee kivikovaksi.

mullakaan ei ollut kipeitä suppareita kun vasta synnytystilanteessa.

Vierailija
4/8 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä työpaikalta kirjoittelen pikaisesti. Supistuksia on mullakin ollut jo ihan päivittäin, mutta viikko sitten gynellä todettiin että kohdunsuu on tiukasti kiinni ja pituutta löytyi peräti 5,2cm. Eli mulla eivät ainakaan vielä avaa tai pehmennä paikkoja. Gyneni sanoi että heti kun toinen vauvoista pääsee päällään alas painamaan, voi suppareiden vaikutus muuttua tosi nopeasti. Vielä taistelevat vauvat paikasta eli mitään kiinnittymistä ei ole vielä tapahtunut.

Rakenneultra oli jo kaksikin kertaa. Ekalla kerralla n rv19 ei saatu kaikkia mittoja mitattua kun eivät pienet olleet yhteistyöhaluisia ja jono odotushuoneessa sen kuin kasvoi. Viikko sitten rv20+6 mitattiin sitten uudestaan ja saatiin kaikki tutkittua. Molemmat näyttävät erittäin hivin kasvaneilta (vastasivat viikkoja 21+4) eikä mitään negatiivista löytynyt. Sukupuolet tiedetään jo viimeisen ultran perusteella :-).

Rattaat tilasin ja meille tulee siis x-adventuren twincot. Asumme keski-euroopassa ja täällä on joka paikaissa sen verran ahdasta, että päätin ostaa markkinoiden kapeimmat. Kantopussit toimivat hyvin leudossa talvessa. Mulle tuottaa enemmän päänvaivaa autokaukalot. Kaksi turvalliseksi testattua kaukaloa maksavat täällä ainakin maltaita. Käytetyistäkin joutuu maksamaan 100 Euroa kappale. Kalliiksi tulevat nämä tuplat vaikka ennestään on jo 2 pientä lasta... :-)

Hyviä vointeja kaikille!

t. muksuja2 rv21+6 ja ISO maha

Vierailija
5/8 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

myös täällä maha kasvaa vauhdilla. Pakko oli käydä ostamassa kasa isompia toppeja tossa viikonloppuna, kun tuntuu, ettei mikään enää mahdu päälle. Sen olen tässä huomannut, että ei pysty enää syömään kuin ihan pieni annoksia yhellä kertaa, muuten tulee aivan hirvee ähkyolo.

Hei,

mulla on myös kivuttomia supistuksia eli maha menee hetkeksi kovaksi. Soitin siitä neuvolaan ja laittoivat heti lähetteen labraan, jossa ottivat eri kokeita varmistaakseen ettei ole mitään tulehduksia. Ne kuulemma voivat aiheuttaa supistuksia. Kaikki näytteet kuitenkin olivat negatiivisia. Huomenna on sitten normi neuvolakäynti.

Yksi ikävä vaiva on nivuskivut. Kävellessä koko ajan sattuu nivusiin ja kaikki harrastukset ovat nyt jääneet (kävelylenkit, uimiset), koska ei kerta kaikkiaan kivun takia pysty urheilemaan. Esikoisen kanssa nivuskivut tulivat vasta viimeisillä viikoilla.

Minulla myös rakenneultra 26.9 kuten Iciarilla. Missäs sairaalassa sulla on? Lupailivat kanssa, että sukupuolet saataisiin siellä selville. Se olis kyllä kiva, kun sais tietää. Pelottaa jotenkin kyllä toi ultra, jos siellä tuleekin esille jotain kamalaa...

Me ollaan hankittu turvakaukalot. Kaikki muut hankinnat ovat vielä kaupan hyllyllä. Mies lähtee työmatkalle Saksaan ja olen vähän miettinyt, jos laittais sille tehtäväksi tuoda lastenvaunut mukana. Siellä, kun ne ovat vähän edullisimpia. Sänkyä olen yrittänyt katsella huuto.netistä ja vauvan ostamyy palstalta. Haaveena olisi saada Stokken sängyt, mutta uutena en kyllä malta sellaisia ostaa.

Meillä muutto uuteen kotiin reilun viikon päästä! Ihanaa! Ahdistaa asua muuttolaatikoiden ja sotkun keskellä. Ei enää huvita siivota tuolla vanhassa asunnossa yhtään...

Annuliinu ja Male&Diivi rv17+6

Vierailija
6/8 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla yhet kaksoset jo ja oon raskaana...olo sellanen et en ihmettelis vaikka kaksoset olis tulossa taas, mut parin viikon päästä selviää... :)

nyt viikkoja 12...

eli huhtikuun ihan alussa olis LA.

jännittää liitynkö joukkoonne ;)

Vierailija
7/8 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo rakenneultra Jorvissa, entä itsellä? Törmätäänköhän siellä mahoinemme.. ;o)

Klo:09.00 on meille varattu aika.

-Iciar

Vierailija
8/8 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kirjoittaa enemmänkin, mutta painoin liian nopeasti Enteriä :) eli Jorvissa on meillä myös aika ja muistaakseni se oli 8:20 tai 8:40... eli hyvin voidaan nähdä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi