Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lellityn sukulaislapsen jättää lahjatta?

Vierailija
22.12.2021 |

Siinäpä se kysymys on. En yhtään tykkää siitä, millaiseksi lapsi on kasvanut. On perheen pikkukuningas, käyttäytyy huonosti vanhempiaan ja isovanhempiaan kohtaan, on täysin pilalle lellitty (ei tee kotitöitä, ruoka laitetaan valmiiksi lautaselle, ei osaa edes välipalaa itse laittaa).

Lapsen vanhemmat on mukavia ja avuliaita ihmisiä, äiti varsinkin on kuluneena vuonna auttanut perhettäni.

Haluaisin antaa lahjat niille, jotka sen ansaitsee eli perheen aikuisille.

Osallistutaan yhteiseen sukujouluun, jossa lahjoja annetaan.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle voi ostaa jotain kehittävää, kuten siivousrättejä ja jonkun ikäiselleen sopivan keittokirjan. Joskus muistan ainakin nähneeni koululaisen välipalakirjan tms, jossa on nimenomaan lapsen taidoille sopivia juttuja.

Vierailija
22/37 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lahjat todella ansaittava? Siinä tapauksessa moni perheenäiti jäisi sukujoulussa lahjatta.

Tai sitten se äiti olisi ainoa, joka lahjoja ansaitsee, kun on pahimmassa tapauksessa loihtinut yksin koko joulupöydän tarjonnan, siivonnut ja koristellut talon samaan aikaan kun mies ja lapset vetää lonkkaa. Lahjat voi osoittaa myös mummolle ja anopille samalla vauhdilla. Lapset ja miehet olkoot ilman :D

Ja tuhmille lapsille (ja aikuisille) ei niitä lahjoja kuulukaan antaa. Risuja ja hiiliä vanhaan tapaan, ja voi päälle päätteeksi pelotella Nuuttipukilla.

Nainen tekee omanlaisensa joulun, vaatii muita "auttamaan"ja ihmettelee, miksi ei olekaan kivaa. Ansaitseeko sellainen oikeasti lahjoja, joka ei ota lainkaan muita huomioon?

Jep. Haukkuu, huutaa, marttyroi, itkee, valittaa, uhriutuu... Todella monessa perheessä näin.

Minä en ole tuollaisia tavannut. Eikä tämän perheen äiti varsinkaan käyttäydy noin,on lehmänhermoisin tuntemani ihminen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle voi ostaa jotain kehittävää, kuten siivousrättejä ja jonkun ikäiselleen sopivan keittokirjan. Joskus muistan ainakin nähneeni koululaisen välipalakirjan tms, jossa on nimenomaan lapsen taidoille sopivia juttuja.

Tuo voitaisi jo tulkita vttuiluksi. 😆En ole aina malttanut olla puuttumatta lapsen toimintaan, kun on jättänyt tiskit pöytään tmv (samaan aikaan kun omani laittavat ne koneeseen ja auttavat mummiaan jälkien siivoamisessa). Ap

Vierailija
24/37 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että voisiko lapsella mahdollisesti olla joku sairaus, joka vaikuttaa hänen käytökseensä? Esim. adhd, autismi, mielenterveysongelmia tmv. Eihän hänen äitinsä välttämättä olisi sulle kertonut asiaa.

Vierailija
25/37 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, että voisiko lapsella mahdollisesti olla joku sairaus, joka vaikuttaa hänen käytökseensä? Esim. adhd, autismi, mielenterveysongelmia tmv. Eihän hänen äitinsä välttämättä olisi sulle kertonut asiaa.

On ja tiedän mikä. Ja diagnoosinsa takia juuri vaatisi vanhemmilta toisenlaisen otteen. Ap

Vierailija
26/37 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan on toki mahdollista. Mutta miten nykyään ehdotetaan kaikkeen syyksi jotain sairautta? 🤔 Jotkut ihmiset vain ovat huonokäytöksisiä törppöjä.

Vierailija
27/37 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan on toki mahdollista. Mutta miten nykyään ehdotetaan kaikkeen syyksi jotain sairautta? 🤔 Jotkut ihmiset vain ovat huonokäytöksisiä törppöjä.

Eikä diagnoosin taa voi mennä. Käytöksestä pitää vastata.

Ei rikoksiakaan saa anteeksi sillä et hei, mulla on ADHD ja siks huono impulssikontrolli t. ADHD

Vierailija
28/37 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risuja pakettiin.

Vierailija
29/37 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni lapsi on täysin syytön, jos vanhemmat eivät osaa kasvattaa (mainitsit diagnoosista ja vanhempien väärästä otteesta) joten miksi rankaisisi lasta ja tekisit hänelle kiusaa? Hän tulee kärsimään paljon jo tulevaisuudessa jos ei saa vanhemmiltaan tarvitsemaansa opastusta ja eväitä elämään. Me aikuiset voimme aina olla lasten puolella.

Vierailija
30/37 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni lapsi on täysin syytön, jos vanhemmat eivät osaa kasvattaa (mainitsit diagnoosista ja vanhempien väärästä otteesta) joten miksi rankaisisi lasta ja tekisit hänelle kiusaa? Hän tulee kärsimään paljon jo tulevaisuudessa jos ei saa vanhemmiltaan tarvitsemaansa opastusta ja eväitä elämään. Me aikuiset voimme aina olla lasten puolella.

En halua kyllä tukea sitä lapselle jo kehittynyttä ajatusta, että hän on keskipiste, jonka ympärillä kaikki pyörivät. Vaan joku antoikin jo hyvän idean, yhteinen lahja koko perheelle. Siinä ei ole kaiken napa ja se, jota huomioidaan eniten.

Tiedän, että lapsi on syytön, mutta vaikea on muiden kasvatukseen puuttua. Meillä hoidossa on joutunut osallistumaan askareisiin kuten omat, mutta se on aina sellainen taistelu, että tekee mieli käyttää omat paukut muuhun. Ap

Vierailija
31/37 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saavat jouluna niin paljon lahjoja, etteivät ne huomaa yhtään mitään.

Eikä kukaan edes lopulta tiedä, keltä ne vieraat lahjat ovat tulleet ja kuka ne on antanut.

Lapset repivät lahjat kiirellä auki, ja se lahjan antajan kortti ja nimi menee papereiden mukana roskiin.

Vanhemmat tunnistavat vain ne lahjat jotka ovat itse ostaneet, ja ne jotka on sovittu ostettaviksi isovanhempien tai muiden kanssa.

Lapset itse eivät tiedä keltä se lahja tulee.

Lapsen syntymäpäivä on sitten aivan erikseen,  siinä lapsi muistaakin mitä hän keneltäkin synttärilahjaksi sai.

Vierailija
32/37 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi aina ole lellitty jos ei osaa käyttääntyä voi olla autismi yms. syy miksi ei kykene samalla tavalla vuorovaikutukseen kun muut ikäisensä tai toimimaan arjen askareissa.

Vierailija
33/37 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lapsi, ja nuo mukavat ja avuliaat (?) vanhemmathan hänet ovat lellineet pilalle. Lasta kun pitäisi opettaa ja kasvattaakin.

Lahjan antamiseen en ota kantaa.

Vierailija
34/37 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ja tiedän mikä. Ja diagnoosinsa takia juuri vaatisi vanhemmilta toisenlaisen otteen. Ap

Vanhempien voimavarat ovat rajalliset ja aina ei vaan jaksa antaa sitä kaikkea mitä tietää että lapsi vaatisi. Ajattelee että pääsee helpommalla kun ei vaadi, vaikka totta se ei alkuunkaan ole, pidemmän päälle lapsen vaatimukset vaan kasvaa ja kasvaa. Sun kannattaa ihan itse puhua vanhempien kanssa siitä miten lapsen kanssa voisi toimia ja miten se heitä auttaisi.

Vierailija
35/37 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsi aina ole lellitty jos ei osaa käyttääntyä voi olla autismi yms. syy miksi ei kykene samalla tavalla vuorovaikutukseen kun muut ikäisensä tai toimimaan arjen askareissa.

Lapsi on lellitty siten, että vanhemmat ei vaadi häntä siivoamaan huonettaan, ottamaan itse välipalaa, laittamaan ruokaa lautaselle, kaatamaan lasiin mehua, laittamaan likaisia tiskejään astianpesukoneeseen jne. Haukkuu vanhempiaan tyhmiksi, idiooteiksi, ääliöiksi ym. Äiti etenkin on lapselle palvelija. Ap

Vierailija
36/37 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua!

Vierailija
37/37 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jankuti jankuti ja lässyn lässyn!