Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun pikkusisarus änkeää koko ajan isomman mukaan

Vierailija
05.04.2015 |

ja isompi ei ota ja siitä tulee jumalaton taistelu.

Onko tuttua? Meillä on. STN koko ajan yhtä vääntöä. Pienempi on vielä niin pieni että ilman aikuista ei ulos voi mennä. Isosisaruksen kanssa päästän tuohon ulos omalle tontille. Ja isompi haluaa mennä vapaasti kavereittensa kanssa, pienempi koko ajan menemässä mukaan. Ja eivät ota. Välillä pakotan.

Hittolainen kun mä en jaksa kymmenettä kertaa mennä ulos vahtimaan tuota kakaraa. Se on saanut ulkoilla ihan riittävästi. Mutta kun isompi meni ulos, hänenkin pitää päästä. Ja mun oikeasti pitäisi tehdä ruokaa, laittaa pyykit ja kaikki perussetti. Vaan ei, nyt se karjuu ja heittäytyy, karkailee, ihan perseestä tämä touhu. 

OIkeasti alkaa vituttaa tämä touhu. Haikeaa joo kun lapset kasvavat, mutta hittolainen, tämä pakkoulkoilu 80 % vuorokaudesta vapaapäivinä alkaa jo syödä ihmistä. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset tenavat? Tuollaistahan se on jossain kohtaa.

Vierailija
2/20 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko lapsilla ikäeroa, tai kerro iät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iät 5 ja 10

Vierailija
4/20 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä vähän sama tilanne, tosin veljeksistä kyse. Ei se auta kuin uudelleen ja uudelleen selittää pienemmälle, että ei isompi sisaruskaan vielä yhtä pienenä saanut mennä vapaasti. Että pitää vielä vähän kasvaa. Kiukuttaahan se, mutta ei voi mitään. Kannattaa yrittää hommata pienemmälle joku (suht samanikäinen) kaveri kotiin leikkikaveriksi tai kysyä, pääsisikö kaverin luo leikkimään.

Pitäähän isomman sisaruksenkin saada olla ikätasoisten kavereiden kanssa rauhassa opettelemassa ihmissuhdetaitoja, ilman vastuuta pienemmästä sisaruksesta.

Vierailija
5/20 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt toi pienempi huutaa ovella että hänen pitää tulla mukaan. Pukee kamoja. Huh. Mä en jaksa.

Vierailija
6/20 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun nyt vain pitää olla jämäkkä. Ei 5 vee voi tuota päättää. Kylppäriin vesileikkejä tms touhua?

Vierailija
7/20 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan pakota isompaa liian usein ottamaan pikkusisarusta mukaan. Isomman kaverit vielä hylkäävät tämän, jos joutuu aina ottamaan pienemmän mukaan.

Omalla pihalla on mielestäni ihan ok, jos isompi hieman katsoo pienemmän perään. Ei muualla.

Vierailija
8/20 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelpaa vesileikit, ei kelpaa pleikka, ei mikään. Pitää päästä ulos. Mä en enää jaksa ulkoilla tuolla. Fuck. Huutaa ja raivoaa, itkee, paiskoo kamoja, karkaa. Ihan siistiä.

ap

Vierailija
9/20 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:20"]

Iät 5 ja 10

[/quote]

Minä niiiin ymmärrän sinua. Minä olen se pikkusisarus :)

Siskoni on edelleen nyt viiskymppisenkin katkera, kun joutui vahtimaan minua lapsena niin paljon :)

Tämän vuoksi itse tein lapset todella lyhyellä ikäerolla, jotta niistä on toisille leikkikaveriksi. 

Vierailija
10/20 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan lykkää sitä isomman kasvatettavaksi. Meillä on tässä naapurustossa yksi veljespari, jonka isompi jää aina ulos ikäistensä kuvioista, koska äiti pakottaa ottamaan pienemmän mukaan meillekin on tullut (isompi oli kutsuttu) eikä leikeistä tule silloin mitään. Pienempi saa huutamalla tahtonsa läpi ja samaa yritetään kavereihin. Tosi ikävää isoveljen näkökulmasta. Kuva poika, mutta jää valitettavasti syrjään.

Vierailija
11/20 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kuinka toivon, että meidänkin iltatähti olis kaksonen. Olis, vaan niin pajon helpompaa nyt. Tunnistan ongelman omakohtaisesti. Tuttujjen mielestä meillä on helppoa, kun lapset on jo niin isoja.

Vierailija
12/20 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sisarukset on rikkaus" HAH.

Vierailija
13/20 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panet omaan huoneeseensa riehumaan kunnes rauhoittuu. Isosiskon ei ole pakko ottaa mukaan, ja sun ei ole pakko viihdyttää. 5v. lapsi ei tällaisia asioita päätä. Nyt ohjat käsiin ja tilanne hallintaan.

Vierailija
14/20 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan miten ärsyttävää oli olla kavereilla, kun niillä roikkui pikkusiskot jaloissa. Minä olen ollut jo lapsena huono itseäni nuorempien lasten kanssa, enkä enää 8-vuotiaana osannut reagoida edes 5-vuotiaisiin millään tavalla.

Vähän vanhempana (n.17v) minä vain kaverina puhuin siitä mistä olisin muutenkin puhunut, enkä välittänyt jos aiheet oli sopimattomia pikkulapsille. Jos kaverini yritti hyssytellä minua, niin olin vaan että "mitä?". Jätin siis pikkusiskojen olemassaolon täysin huomiotta, vaikka he välillä tulivatkin nykimään minua vaatteista ja ilmeilemään outoja. En reagoinut edes pikkusiskojen puheeseen.

Vierailija
15/20 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakara??

Vierailija
16/20 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:52"]Kakara??
[/quote]

Voi kyynel.

Vierailija
17/20 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakara = pentu = lapsi = kersa

Jos et siis tiennyt. Se henkilö, joka on vielä alaikäinen.

Vierailija
18/20 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:34"]

Iät 5 ja 10

[/quote]

Siskoni on edelleen nyt viiskymppisenkin katkera, kun joutui vahtimaan minua lapsena niin paljon :)

Tämän vuoksi itse tein lapset todella lyhyellä ikäerolla, jotta niistä on toisille leikkikaveriksi. 

[/quote]

Ei tuokaan nyt ihan terveeltä vaikuta, miksi teidän lapsilla ei saa olla muita leikkikavereita kuin se oma sisarus? Parempi vaan, että on paljon muitakin kavereita.

Vierailija
19/20 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovi lukkoon ja stoppi tuommoiselle touhulle. On se kumma ettei saa pidettyä 5-vuotiasta kurissa...

Vierailija
20/20 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:34"]

Iät 5 ja 10

[/quote]

[/quote]

Ei tuokaan nyt ihan terveeltä vaikuta, miksi teidän lapsilla ei saa olla muita leikkikavereita kuin se oma sisarus? Parempi vaan, että on paljon muitakin kavereita.

[/quote]

Missä lukee, ettei saa olla muita leikkikavereita, kuin oma sisarus :)

Totta kai lapsilla on paljon kavereita ja kun on vain vuoden ikäero, niin tällä hetkelläkin on kylässä 6 poikien yhteistä kaveria. Toinenon 15v ja toinen 16v, joten heille on kertynyt iso kaveriporukka, jotka ovat suurinpiirtein samaa ikäluokkaa eli kahdelta luokalta.

Joten pidä sinä vain sairasta ihan itseksesi :)