Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsalaiset vs. suomalaiset etelän lomilla

Vierailija
05.04.2015 |

Tuli taas ihmeteltyä lomalla, että miten ruotsalaiset ja suomalaiset voi olla niin erilaisia?? Ruotsalaiset näyttää aina siisteille, AIN ruskettuneille, jopa loman alussa.. hiukset värjätty jotenkin hyvin ja leikattu fiksusti, valkoiset hampaat ja pääosin hyvät vaatteet.

Sitten suomalainen pariskunta siinä.. harmaaseen taittavat / juurikasvulla olevat limaiest hiukset jonkun hiuspannan takana, ylipainoa, näyttävät hieman turvonneille, kalpea/palanut..

NO ehkä pientä liioittelua. Mutta noin se pääasiallisesti menee. MIKÄ on ruotsalaiset salaisuus??

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te edustitte sitä suomalaista pariskuntaa?

Vierailija
2/43 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä sinä näytit ja miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytin ihan normaalille. Olin kalpea loman alussa, tukkani ON värjäämätön, ja pitkä, enkä erityisesti osaa laittaa sitä rannalle. Miten ihmeessä ruotsalaisilla voi olla rennot kiharat biitsillä?? Vaatteeni olivat ihan perus kesävaatteita, ei mitään resort tyyliä. Tunsin itseni hiirulaiseksi :D Vaikka suomessa olen ihan ok tavis.

Mutta vertailuja tein siis myös muihin pariskuntiin. Heti pystyi sanomaan ruotsalaisen, norjalaisten, tanskalaisten ja suomalaisten hotellialueella, ketkä oli suomesta..

ap

Vierailija
4/43 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen ja ruotsalaisen ero on siinä, että ruotsalaiset ovat skandinaaveja ja suomalaiset ovat slaaveja. Etniseltä taustaltaan. Ja sitten tämä meidän suomalainen yhteiskunta...... kauneus ja esteettisyys ja hyvät tavat ovat homostelua ja hienostelua ja sitä että "yrittää olla parempi kuin onkaan". suomalaiset ovat aina olleet ja tulevat aina olemaan alamaisia :) jos ei oikeasti tapahdu muutosta tässä meidän ajattelutavassa. Täällä kaikki menee negan kautta ja jos joku vähän yrittää niin sekin on huonoa. Olen itse aina niin masentunut Suomessa, että olen päättänyt pysyä sieltä kokonaan pois. Mutta kaipaan silti Suomen kaunista ja kesäistä luontoa ja yöttömiä öitä :)

Vierailija
5/43 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jassoo, minulla päinvastainen kokemus. Hotellin suomalaiset hillittyjä ja hyväkäytöksisiä pariskuntia. Ruotsalaiset mölyävä sakki, joka hoilasi umpityperiä viisuja ja aiheutti tarjoilijoille hermoromahduksia moukkamaisella käytöksellä. En tosin tarkkaillut ruotsalaisten rusketuksen tasoa ja hiusvärejä/malleja, ehkä se pyhitti junttimaisen käytöksen.

Vierailija
6/43 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannalla voi olla rennot kiharat, jos tukka on luonnonkihara. Jos menen uimaan sitaisen tukan päälaelleni kevyeksi nutturaksi / ponnariksi. Käytän hiuksissa myös kukkia ja koruja. Värjään juurikasvuni säännöllisesti. Käytän värejä, jotka sopivat minulle. En rannallekaan mennessänkään käytä normista poikkeavia vaatteita. Eli kuljen siisteissä ja pukevissa mekoissa.

Tulos: Etelässä perhettämme luultiin saksalaiseksi, ruotsalaiseksi ja venäläiseksi. Suomalaiseksi vasta, jos kuultiin meidän puhuvan. Ulkonäköön ja vaatteisii voi kiinnittää huomiota myös rantalomalla.

Vierailija
7/43 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomion olen tehnyt! :D Suomalaisilla naisilla (äideillä) uima-altaalla yleensä crocsit, bandana tai vastaava huivi juntisti päässä, vyölaukku (kyllä näin viime kesänä useammalla eräässä etelän resortissa :D), jotkut pliisut bikinit ja epätrendikkäät aurinkolasit. Kaikki tämä yhdistettynä lievään ylipainoon, kalpeaan/palaneeseen ihoon ja mitäänsanomattomiin hiuksiin. Ruotsalaismammat taas olivat tyylikkäinä trendikkäissä aurinkolaseissaan ja bikineissään, sopivasti ruskettuneessa ihossaan sekä hiukset rennon tyylikkäästi. Tanskalaiset ovat myös tyylikkäämpiä kuin suomalaiset. Sama pätee myös miehiin. Suomalaisturistit kyllä tunnistaa kilometrin päähän, valitettavasti. :(

Itse yritän pukeutua trendikkäästi ja pidän itsestäni huolta vaikka olenkin äiti. Ikinä ei ekana luulla suomalaiseksi.

Vierailija
8/43 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saankohan kysyä, että missäköhän Kanarian pakettimatkojen lomakohteessa olet havaintosi tehnyt? Itse olen reissannut aika paljon, ja olen törmännyt suomalaisiinkin monesti ja ihan yhtä päteviltä näyttävät kuin muutkin reissaajat. Jos nyt jotain stereotypioita pitää heitellä, niin saksalaiset, amerikkalaiset ja australialaiset yleensä erottaa hieman juntahtavasta habituksesta.

Vierailija
9/43 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:23"]

Saman huomion olen tehnyt! :D Suomalaisilla naisilla (äideillä) uima-altaalla yleensä crocsit, bandana tai vastaava huivi juntisti päässä, vyölaukku (kyllä näin viime kesänä useammalla eräässä etelän resortissa :D), jotkut pliisut bikinit ja epätrendikkäät aurinkolasit. Kaikki tämä yhdistettynä lievään ylipainoon, kalpeaan/palaneeseen ihoon ja mitäänsanomattomiin hiuksiin. Ruotsalaismammat taas olivat tyylikkäinä trendikkäissä aurinkolaseissaan ja bikineissään, sopivasti ruskettuneessa ihossaan sekä hiukset rennon tyylikkäästi. Tanskalaiset ovat myös tyylikkäämpiä kuin suomalaiset. Sama pätee myös miehiin. Suomalaisturistit kyllä tunnistaa kilometrin päähän, valitettavasti. :( Itse yritän pukeutua trendikkäästi ja pidän itsestäni huolta vaikka olenkin äiti. Ikinä ei ekana luulla suomalaiseksi.

[/quote]

:D Tuollainen "etelän resortissa" lomailu on jo aika junttia itsessään, joten miksi ihmeessä siellä täytyisi jotenkin kummemmin pukeutua? Juuri sen takiahan niihin mennään, että saa vaan keskittyä siihen uima-altaalla makoiluun ja istahtaa valmiisiin pöytiin. Kokeile sinäkin joskus oikeaa matkailua.

Vierailija
10/43 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, mutta minä en rusketu. Enkä halua palaa, joten sk50. Olin kylläkin aasiassa kuukauden, en kanarialla tms

Vierailija
11/43 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Turkissa. Mutta voit toki mennä vaikka kaukoitään.. sama juttu. Ruotsalaiset tykkää reissata ;) 

Saman huomion tein tosiaan myös tanskalaisista..

ap

Vierailija
12/43 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti otsikon nähtyäni arvasin että tässä haukutaan suomalaiset puhki ja ylistetään ruotsalaisuutta.

Vierailija
13/43 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kaikki resortit oo juntteja. Enemmän kertoo sun ajatusmaailmasta tuo. Oma hotellisalueeni oli tosi korkealaatuinen. Paljon lapsiperheitä, taaperoille ehkä parempi isot allasalueet, yksityinen ranta ym, kun "ei-juntti" boutiquehotelli..

ap

Vierailija
14/43 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:23"]

Saman huomion olen tehnyt! :D Suomalaisilla naisilla (äideillä) uima-altaalla yleensä crocsit, bandana tai vastaava huivi juntisti päässä, vyölaukku (kyllä näin viime kesänä useammalla eräässä etelän resortissa :D), jotkut pliisut bikinit ja epätrendikkäät aurinkolasit. Kaikki tämä yhdistettynä lievään ylipainoon, kalpeaan/palaneeseen ihoon ja mitäänsanomattomiin hiuksiin. Ruotsalaismammat taas olivat tyylikkäinä trendikkäissä aurinkolaseissaan ja bikineissään, sopivasti ruskettuneessa ihossaan sekä hiukset rennon tyylikkäästi. Tanskalaiset ovat myös tyylikkäämpiä kuin suomalaiset. Sama pätee myös miehiin. Suomalaisturistit kyllä tunnistaa kilometrin päähän, valitettavasti. :( Itse yritän pukeutua trendikkäästi ja pidän itsestäni huolta vaikka olenkin äiti. Ikinä ei ekana luulla suomalaiseksi.

[/quote]

:D Tuollainen "etelän resortissa" lomailu on jo aika junttia itsessään, joten miksi ihmeessä siellä täytyisi jotenkin kummemmin pukeutua? Juuri sen takiahan niihin mennään, että saa vaan keskittyä siihen uima-altaalla makoiluun ja istahtaa valmiisiin pöytiin. Kokeile sinäkin joskus oikeaa matkailua.
[/quote]

Mistä tiedät missä kaikkialla ollasn reissattu? :D Lasten kanssa helpointa on mennä sinne junttiresorttiin ja miehen kanssa taas reissaamme kahdestaan hieman erilaisissa paikoissa, ei pakettimatkoilla.

Kyllä se vaan niin on, että ruotsalaiset ovat tyylikkäämpää kansaa kuin suomalaiset. Ja tämä huomio on tullut tehtyä monen monta kertaa. Ja ihan laadukkaissa 4 tai 5 tähden paikoissa. Suomalaiset eivät vaan osaa pukeutua, ollaan turhan vaatimaton kansa.

Vierailija
15/43 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:30"]

Kävin Turkissa. Mutta voit toki mennä vaikka kaukoitään.. sama juttu. Ruotsalaiset tykkää reissata ;) 

Saman huomion tein tosiaan myös tanskalaisista..

ap

[/quote]

No tuo, että törmäät matkakohteissasi ainoastaan pohjoismaalaisiin, kertoo kyllä jotain näistä sun matkakohteista. Eli ovat tod. näk. jotain pohjoismaisten pakettimatkatoimistojen omia kohteita, joihin ei juuri muut eksy. En tällaisen otannan perusteella tekisi kyllä kovin suuria johtopäätöksiä siitä, millaisia lomailijoita suomalaiset ovat verrattuna kaikkiin muihin.

Vierailija
16/43 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarkoitus haukkua. Ihmettelen vaan. Ehkä ruotsalaiset sitten lomailee enemmän, kun niillä on se kestorusketus, ja hampaiden valkaisu on yleisempää. Ihmetyttää vaan, miten ne on enemmän "kaikki kasassa". Usein suomalaisilla (itseni mukaan lukien!) näyttää joku aina "repsottavan"..

ap

Vierailija
17/43 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että käymme eri paikoissa lomilla. Ei noissa köyhien allincluded paikoissa mitään ulkonäköpaineita ole. Kisko vaan sitä ilmaista laatuviiniä naamaan.

Vierailija
18/43 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.. pitääkö mun tehdä tässä lista, missä kaikkialla olen reissannut.. no kaikki maanosat afrikkaa ja etelä-amerikkaa lukuunottamatta.. ja arviolta joku.. 30-40 maata..

ap

Vierailija
19/43 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tarkoitus ollut verrata suomalaisia KAIKKIIN muihin lomailijoihin, vaan nimenomaan RUOTSALAISIIN.. (lue otsikko..)

Vierailija
20/43 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:23"] Saman huomion olen tehnyt! :D Suomalaisilla naisilla (äideillä) uima-altaalla yleensä crocsit, bandana tai vastaava huivi juntisti päässä, vyölaukku (kyllä näin viime kesänä useammalla eräässä etelän resortissa :D), jotkut pliisut bikinit ja epätrendikkäät aurinkolasit. Kaikki tämä yhdistettynä lievään ylipainoon, kalpeaan/palaneeseen ihoon ja mitäänsanomattomiin hiuksiin. Ruotsalaismammat taas olivat tyylikkäinä trendikkäissä aurinkolaseissaan ja bikineissään, sopivasti ruskettuneessa ihossaan sekä hiukset rennon tyylikkäästi. Tanskalaiset ovat myös tyylikkäämpiä kuin suomalaiset. Sama pätee myös miehiin. Suomalaisturistit kyllä tunnistaa kilometrin päähän, valitettavasti. :( Itse yritän pukeutua trendikkäästi ja pidän itsestäni huolta vaikka olenkin äiti. Ikinä ei ekana luulla suomalaiseksi. [/quote] :D Tuollainen "etelän resortissa" lomailu on jo aika junttia itsessään, joten miksi ihmeessä siellä täytyisi jotenkin kummemmin pukeutua? Juuri sen takiahan niihin mennään, että saa vaan keskittyä siihen uima-altaalla makoiluun ja istahtaa valmiisiin pöytiin. Kokeile sinäkin joskus oikeaa matkailua. [/quote] Mistä tiedät missä kaikkialla ollasn reissattu? :D Lasten kanssa helpointa on mennä sinne junttiresorttiin ja miehen kanssa taas reissaamme kahdestaan hieman erilaisissa paikoissa, ei pakettimatkoilla. Kyllä se vaan niin on, että ruotsalaiset ovat tyylikkäämpää kansaa kuin suomalaiset. Ja tämä huomio on tullut tehtyä monen monta kertaa. Ja ihan laadukkaissa 4 tai 5 tähden paikoissa. Suomalaiset eivät vaan osaa pukeutua, ollaan turhan vaatimaton kansa.

[/quote]

No juuri tuosta päättelen, kun et näissä kohteissasi törmää muihin kuin peroksidi-blondattuihin, suihkuruskettuneisiin ruotsalaisiin ja repsottavan näköisiin suomalaisiin. Ja taidat itse olla juuri tuollainen crockseissa lyllertävä mamma, joka haluaa vaan päästä lomallaan helpolla: ei resortit ole todellakaan mikään ainoa vaihtoehto lapsiperheiden matkakohteiksi, jos itse jaksaa vähän nostaa sitä persettään ja nähdä vaivaa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi