Paras 80-luvun leffa?
Itse rakastan leffoja Pretty in pink ja Breakfast club.
Kommentit (24)
Hellraiser
- käsittämättömän hyvä kauhufilmi, paras mitä oli. Täysin erilainen kuin muut
Paluu tulevaisuuteen
- ihana hauska jne. Toimii yhä
ET
- tämä oli jotain elämää suurempaa elokuvissa.. väki itki ja jossain lehdissä uskovaiset väittivät että ET on kuin Jeesus ja elokuva pitäisi kieltää.. tässä oli ihanaa myös kasariajan amerikkalaisen perhe-elämän kuvaus, moni asia oli ihmeellistä. Miten pitsaa voi tilata kotiin? Mikä toi mahtava halloween juhla on..
Imperiumin vastaisku ja Jedin paluu (eka Tähtien sotahan on 70-luvulta)
- eka oli näitä parempi mutta silti molemmat oli viihdyttäviä. näissä oli kyllä juttuja jotka sai nauramaan kuten typerät ewokit jne. Onneksi oli harrison ford (nam)
Platoon
- ehkä eka "vietnam draama" mulle, sai ajattelemaan
Indiana Jones Kadonneen aarteen metsästäjät
Indiana Jones ja tuomion temppeli
- molemmat ihan täydellisiä seikkailuelokuvia. Hauskoja, jännittäviä ja hei kamoon, taas harrison ford.
Terminator
- tää oli kans jotain uutta. ensinnäkin juoni oli mahtava ja arnold nyt oli mahtava muutenkin, mutta silti. todella jännittävä. ostin terminator-kalenterin seinälle. kaikki sanoivat Hasta la vista, baby
Footloose
- ihana tunnusbiisi, kevin bacon (nam) ja minut jotenkin yllätti uskovaisen perheen "kiltin" tyttären suora seksuaalisuus. mahtava kuvaus siitä miten nuoria ei saa määrätä liikaa..
Poltergeist
- kaikki puhuivat tästä. pelottavinta ikinä. tämän jälkeen lumisadetta ei halunnut katsoa enää telkkarista koskaan.. sitähän ei enää edes ole
Riiviöt (Gremlins)
- suloinen ihana! katson tätä yhä. sairaan hauska
Ghostbusters
- klassikko, naurattaa yhä. upea sigourney weaver ja rick moranis
Working girl
- teininä katsoin tätä ja suunnittelin "uraani". arvelin että sitä varten pitää ostaa korkkarit ja jakkupuku. ymmärsin, että huono mies kannattaa jättää jos se on uran esteenä. melanie griffith meni töhin LENKKARIT jalassa ja vaihtoi korkkareihin töissä! käsittämätöntä.
The Lost Boys
- uuh, lääh, puuh. Ihania miehiä, hauska. RIP Corey Haim
Beetlejuice
- ihanan synkkä ja gootti, samalla hauska. winona :)
Karate Kid
- tämä sai menemään salille ja karatekurssille! oikeesti
Arizona Baby
- hauska.. sai ymmärtämään lapsettomuutta. naurettiin poikkiksen kanssa itsemme puhki
Kala nimeltä Wanda
- nauroin niin että olin tukehtua. muistaakseni sille kohtaukselle missä hypitään alasti sukat jalassa ja välillä puhutaan kieliä
Mad Max
- mahtavuutta! tosi kova juttu, tosin ihmettelin miten tyypit jaksoi aavikolla jotkut autonrenkaista tehdyt retkut päällä painaa.. naisten asema ahdisti ihan törkeästi
Stand by me
- todella koskettava elokuva. parhaita kingin filmatisointeja.
Abyss
- tää oli floppi mutta itse tykkäsin tästä. hyvä vahva naispääosa.. kaikki oli mahtavaa, paitsi alieneiden vähän lapsekas "olkaa nyt kiltisti" sanoma ja lopun muovinen asema..
Päättymätön tarina
- luin ensin kirjan, ja hei Limahl esittää tunnusbiisin (nam). heti alkaa soida päässä
Ihmissusi Lontoossa
- hyvä elokuva jos silloin, kestää yhä katsoa mutta tehosteet on hassuja. muuntuminen kestää sikakauan
Kärpänen
- ihana "vanhanaikainen" teema, komea jeff
Beverly Hillsin kyttä
- kaikki diggasivat tätä kasarilla. kaikki biisit, vitsit, joka jätkä matki sitä naurua..
Cat's eye
- vähemmän tunnettu mutta mä tykkäsin, koska kauhu. fantasia. jne.
8. kadun ihme
- hurmaava, jotenkin kadonnut aina välillä tulee mieleen
The Last Starfighter
- tää on huippukasaria! tästä on suunnitteilla uusintaversio, jos vain saavat luvan. uskomattoman hyvä kaikesta kökkötehosteista huolimatta. tätä ennen en tiennyt trailer trash väestä, asuvat asuntovaunuissa, köyhiä jne..
Pako New Yorkista
- Kurt Russel <3 toimiva toimintafilmi, tosin naisten asema tässäkin ahdisti
Avaruuden sankari
- hurmaava vähän lapsellinen scifi filmi
Tron
- klassikko. aivan loistava. kakkosfilmikään ei ole paha, mut tää oli ihan uutta. Mennä nyt PELIIN sisälle.. ei ollut vielä matrixia eikä neurovelhoja jne..
Highlander
- mahtava elokuva, katsottiin kymmeniä kertoja poikkiksen kanssa
48 tuntia
- hauskaa toimintaa
Kulti kutistin kakarat
- taas rick moranis, jolloin ei voi mennä pieleen. hauska
Ruusun nimi
- christian slater on munkki ja tyttö viettelee hänet (nam). no ok, kirja tuli ensin luettua ja se oli oikeasti parempi
La Bamba
- latinomusiikki tuli tutuksi. hyvä biisi yhä, traaginen tarina. oli ihana nähdä (söpö) ei-kaukaasialainen päätähti..
Pieni kauhukauppa
- parasta komediaa 80-luvulta, aivan sairaan hauska
Maximum override
- pelkään tätä yhä :DDDD kuvittelen yhä et mitä jos rekat ja lumiaurat jne lähtis liikkeelle itsekseen
Conan barbaari
- kävin salilla, arnold, olin lukenut sarjakuvat, ehkä paras kasarifilmi. en ole uusintaa kyennyt katsomaan paria min pidemmälle kun oli niin paska
Pet cemetary
- ramonesin biisi, kingin tarina, kauhua ja jännitystä, voiko metsään mennä? no voi, jos on kuollut lemmikki :D
Pink Floyd the wall
- tämä oli todella vaikuttava minun n. 16 vee sielulleni. Itkin katsoessani
Predator
- toimii yhä! ei vaikuta edes kasarifilmiltä..
Vihreän timantin metsästys
- hauska, romanttinen ihana
Käärme ja sateenkaari
- pelottava. pelottaa yhä, ajatus zombieksi muuttamisesta vastoin tahtoa. kumma ettei ole tehty uusiksi.
Seitsemäs enne
- mahtava fantasiafilmi
Sid & Nancy
- tää nyt vain oli ihana. tää pariskunta ja tarina, kaikki luki sen kirjan, se oli niin traagista
Pieni suuri seikkailu
- hauska ja höpsö, viihdyttävä
Arkajalat
- klassikko, mutta kyllä lost boys voitti tämän mulla
War games
- samaa kamaa kuin tron, hieno juoni ja vähän pelottavakin.. ydinaseet..
Robocop
- kerrassaan upea. tätä ei voi tehdä paremmin. vaikuttava ja sai ajattelemaan ihmisyyttä
Full metal jacket
- parempi kuin platoon, paras sotaelokuva jos minulta kysytään. todella rankka, ja hyvä
Turner ja täystuho
- tom hanks silloin kun ei ollut vielä supertähti, loistava ja hauska. ihana koira
Christine tappaja-auto
- tää on mahtava elokuva. miksi muut ei tätä muistele.. kirjakin toki hyvä
Howling
- no, kauhu vaan on niin ihanaa.. mulla oli tästä vhs kopio joka loppui enne aikojaan, pahus :D
Noidat
- karsee vanha gubbe jack nicholson mutta se pikkukaupungin kuvaus, se oli parasta
Ferris Bueller's Day Off ja Desperately Seeking Susan