Rintaranka ja lapojenalue totaalisesti jumissa
Minulla rintaranka ja lapojenalue totaalisesti jumissa, itse asiassa koko selkä niskaa myöten. Hieroja ei saa niitä auki, lääkäriltä ei saa apua ja olen koittanut niitä saada auki rullatun pyyhkeen avulla, tennispallojen avulla, mutta ei aukea. Hengityskin on jo jumien takia hankalaa, joten onko teillä kokemuksia kuka saisi ne avattua....osteopaatti, naprapaatti, kiropraktikko, jäsenkorjaaja....?
Kommentit (32)
Jep, syvään hengittäminen täyttä tuskaa. Täytys jotai tehd, mutta mitä?!
Minä voisin hieroa ja avata sen rangan. Mutta tasan ei käy onnen lahjat.
Onko sulla mahdollisuus päästä noille kaikille luettelemillesi? Etsisin itse jonkun joka on läheltä ja jolle saa ajan nopeasti. Puhelimitse voi varmaan kysyä myös mielipidettä, että mitä tekisi.
Sulla on huono hieroja. Omt-fysioterapeuttia mäkin suosittelen. Mulla tosin sellainenkaan ei auttanut, vaan löysin kaverin kautta aivan mahtavan hierojan.
No jos on jännitysniska luulisi että lekuri olis antanut edes lihasrelaksantteja.
Mutta voihan olla kyse siitä että hermo onkin puristuksissa. Siinä ei kannata mennä millekään manuaaliterapeutille, menee vaan pahemmaksi.
Mikä se lääkärin diagnoosi oli?
Kiinalainen akupunktio + kuivakuppaus, eli sellaisilla kuppaussarven näköisillä imukupeilla irrotellaan (mutta ihoa ei rikota) ja sitten neulat. Mulla ei toimi mikään muu heti, kaikki olen kokeillut. Eikä siihen riitä mikään nuori yleislääkäri, joka vähän laittelee neuloja, eikä joku kirjekurssin käynyt terapeutti vaan pitää olla joku akupunktion asiantuntija, jolla koulutus ja kokemus. Pääkaupunkiseudulta löytyy pari kiinalaista sekä pari suomalaista vanhempaa tekijää, varmasti muualtakin suomesta.
Stressi on laittanut kroppani niin jumiin, siten sit hengitys pinnallista (mikä tuskin auttoi ainakaan jumeja ☹ ) ja sitten jo hyperventiloin ja lopuksi paniikkikohtaus. Erikoislääkärilläkin olen käynyt, mutta sanoi, että seurataan tilannetta ja syö panadolia. Ihmettelen kyllä, miksi ei annettu lihasrelaksantti reseptiä...jos siitä olisi edes jotain pientäkin apua... Ei vaan jaksaisi tätä tukalaa oloa enää. -Ap
Minulla ainoa kotikonsti joka on avannut hetkellisesti lukon lapaluiden välistä on Tälläinen.
Menet kyljelle makuulle vartalo suorana. Vedä päällimmäinen jalka koukkuun (niin että alaselkä kiertyy vähän).
Sitten ylempi käsi rauhallisesti laajassa kaaressa käännetään toiselle puolelle ja katse seuraa kättä. Eli lopulta selkään tulee kiertoliike. Tätä rauhallisesti molemmin puolin. Ja väkisin hengitetään syvään sisään ja ulos (se on hankalaa kun on rinta jumissa kun keuhkot ei laajene).
Jossakin välissä sitten tulee se pieni paukahdus ja helpottaa.
Tosin tuo on vain ensiapu. Itsellä lukot liukuu takaisin paikoilleen nopeasti.
Joskus myös hieman auttaa, kun istuu suorassa, laittaa kädet hartiantasolle ristiin ja kääntyy puolelta toiselle.
Eli ne kiertoliikkeet paras apu.
Minäkään en voi tuota pyyherulla/pallohommaa tehdä, kun sattuu niin ettei pääse enää ylös ollenkaan.
Kokeile näitä!. Tsemppiä!
Kunnon pano auttaa isomulkkuisen miehen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 09:50"]
Olen kokeillut tennispalloja ja pilatesrullaa, mutta niiden päällä ei kestä kauaa olla, kun alkaa sattumaan liian paljon
[/quote]
Lämmittele kunnolla ja tee sen verran kun kestät olla. Tee SÄÄNNÖLLISESTI, niin huomaat eron. Suosittelen myös tuota keppijumppaa säännöllisesti.