Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapselle pakko järjestää synttärijuhlat? Ol

Vierailija
04.04.2015 |

Olenko paska äiti jos en järjestä? Vihaan juhlia, vihaan pakkoleipomista ja siivoamista. En tykkää vieraista. Jos haluan nähdä jotain tuttavaa kääyn itse mieluummin hänen luona. Senkin teen todella harvoin koska tykkään olla vain oman perheen kesken vapaa-ajan. Ehdotin 10v että mitä jos mentäis hänen syntymäpäivänään kylpylään viikonlopuksi. Mut poika haluais juhlansa. Lapsia on neljä, tuntuu että jatkuvasti saa olla järjestämässä juhlia. Meillä ei ole edes mitään hoploppia tms missä juhlat vois pitää. Mua ahdistaa todella paljon kutsua sukulaisia yms. Mä en halua! Lasten kaverit saa kyllä meille tulla milloin haluavat. Lapseni saavat matkustella varmasti paljon enemmän kuin keskiverto perhe. Kaikkea mukavaa ja kivaa heillä on kyllä. Voinko jättää vain synttärit välistä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivotkaa yhdessä, osta tarjottavat valmiina ja lähde evakkoon juhlien ajaksi?

Vierailija
2/7 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 18:16"]

Siivotkaa yhdessä, osta tarjottavat valmiina ja lähde evakkoon juhlien ajaksi?

[/quote]

Hyvä neuvo. Synttärijuhlien järjestäminen on ollut minullekin kauhistus ja lapsia meillä on vieläpä monta. Tuntui, että yksistä synttäreistä pääsi, niin toiset jo häämöttivät oven takana. Minä olen kärsinyt etenkin "vastuusta", että mitä ohjelmaa tai leikitystä tarjoaisin ja entä jos vieraat eivät viihdykään. Ratkaisimme asian niin, että itse vähän siivoilin ja järjestin tarjoilut, mutta sitten olin jossain evakossa juhlien ajan ja mies huvitti lapset, esim aarteen etsintää pihalla, elokuvareissu (jos vieraita oli vain kourallinen), uimaan tms. Nyt kun lapsemme alkavat kaikki olla jo teinejä, isompien kaverisynttärien paine on väistynyt ja ainoastaan pari parasta kaveria tulee kylään ja eivätkä kaipaa ulkopuolista ohjelmaa, kunhan jotain tarjottavaa saavat mukaansa teiniluolaansa, missä lähinnä pelailevat yhdessä koneella.

Kyllä se muutamassa vuodessa helpottaa. Tällä hetkellä anna jonkun muun isännöidä pippalot; isän, mummin, kummin tai kaverin, niin sinun ei tarvitse kitua tehtävässä, josta et "selviä"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä miltä lapsesta tuntuu, kun ei saakaan viettää juhlia ja olla se juhlittava. Pienelle ihmiselle tuo on iso juttu. Älä ole itsekäs!!

Vierailija
4/7 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette aika varakkaita (matkustatte usein), niin ehkä voisit nipistää jonkin verran seuraavan matkan matkakassasta ja palkata siivoojan (parin tunnin siivous ei maksa edes kovin paljon), tilaa kakku ja muut tarjottavat kahvilasta, leipomosta, pitopalvelusta tai sukulaisilta/tutuilta, jotka tykkää leipoa. Palkkaa paikalle joku luotettava sukulaistyttö/ammatti-ihminen, joka hoitaa tarjoilut ja mahdollisen viihdyttämisen. Keksi jotain kivaa ohjelmaa, joka on helppo toteuttaa ilman sinun läsnäoloa. Mene juhlien ajaksi rentoutumaan jonnekin sinulle mieleiseen paikkaan (kampaaja/ kosmetologi/leffateatteri/ravintola/uimahalli/kuntosali/kirjasto/kahvila/shoppailu.) Tai pysy kotona, mutta pue sellainen Mental Healthin "Äiti on vähän väsynyt" -paita päällesi ja linnoittaudu makkariin juomaan teetä ja katsomaan Netflixiä. Jos jotain menee rikki tai joku kolhii itsensä olkkarissa/keittiössä, niin kyllä sen sitten äänestä kuulee (jos et käytä korvatulppia). Tsemppiä! :)

Vierailija
5/7 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele onko jollain lapsesi luokkakaverilla samaan aikaan synttäreitä ja ehdota yhteissynttärijuhlia (jotka vietetään sen toisen lapsen kotona tietty ;)).

Vierailija
6/7 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teilläpäin keilahallia tai liikuntahallia jossa voisi pitää juhlat? Tai asukaspuiston mökkiä?

Vierailija
7/7 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään lasten synttäreiden järjestämisestä nauti ja olin tänä vuonna viikon enne lapsen synttäreitä kun pehvaan ammuttu karhu, äreä kuin mikä. Tuntui, että se stressi kaataa minut, vaikka kaiken ostin kaupasta (ja kakku konditoriasta). Lapselle ne juhlat oli tosi tärkeät ja ne lapsen päiväkotikaverit olivat aivan ihania leikkiessään ja askarrellessaan. Lapsen silmät loistivat. Ja hän sanoi juhlien jälkeen, että oli parhaat juhlat ikinä. Se nollasi stressini. Ilmeisesti lasta ei häironnyt äidin äreys ennen juhlia, kunhan vain sai juhlansa.

Olen perfektionisti. Tiedän sen. Ja asetan riman usein liian korkealle. Tänä vuonna stressasi se, etten leiponut yhtikäs mitään itse. Kukaan lapsista ei valittanut tarjoiluista. Voin ilmeisesti laskea itse itselleni asettamaa rimaa vieläkin. Muistaisinko tämän ensi vuonna?