Vietätkö joulun yksin ?
En käväise sukulaisissa edes syömässä. Saan varmaan jotain jouluruokia kotiovelle. Koronatartuntaa en halua.
Kommentit (26)
Jeps. Hommasin vähän parempaa ruokaa ja paljon viinaa. Valitettavasti ajoitus meni pieleen ja olen jo toista päivää joulukänneissä.
Toivottavasti saan silti tehtyä ruuat aattona.
Eipä taida olla yleisöä Turussa Brinkkalan talon edessä ?
Muuten vietän joulun ja uuden vuoden yksin. Kuten niin usein.
Mä en ostanut jouluruokia. Aattona käyn vanhempien luona. Muuten olen yksin.
Vietän yksin. En koronan takia vaan yksinkertaisesti siksi ettei mulla ole ketään, kenen kanssa sen viettäisi. Joulut, pääsiäiset ja vastaavat ovat synkkää aikaa mulle.
Yksin jouluna. Voisin kyllä mennä johonkin vapaaehtoistyöhön. Onhan niitä erilaisia. Jos olisi auto, niin Lumihiutale-operaatiosta tulisi hyvä mieli.
En vietä yksin. Perheen kanssa ollaan ja muutama sukulainen tulee kylään. Kaikki kaapit ja pakkaslokerot on täynnä ruokaa. Hiihtolomalla heitetään puolet näistä roskiin. Järjetöntä, mutta vaimo haluaa niin. Tehkööt jos tahtoo. Itse seuraan katseella, enkä osallistu tähän hulluuteen. En ymmärrä, miksi näin tehdään joka ikinen vuosi.
m56
Yksin oleskelen. Haudoille aattona aamupäivällä kynttilät. Tullut tavaksi.
Yksin vietän kuten viimeiset 10 vuotta jouluineen.
M30
Miksi te yksin olevat ette mene jonkun kaverinne luo?
Vierailija kirjoitti:
Minkä kaverin?
Sama täällä. En hommaa kuusta, kun ei ole alle teini-ikäisiä lapsia.
Asun yksin. Autoilevana joulupukkina voisin tuottaa iloa lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin omilla ystävillä on ihan perheet, joiden kanssa joulua viettävät. Olen oman ystäväpiirini ainoa sinnkueläjä. sivusta
Vierailija kirjoitti:
Niin minkä kaverin luo?
Viihdyn kotona ihan hyvin, syön ja teen mitä huvittaa. Minulle riittää kirja viihtymiseen, kuusi on jo koristeltu ja hyasintit aukeamassa. Yksinäisyyttä olen kokenut sukujouluissa. Kauheinta olisi mennä jonkun kaukaisemman perheellisen sukulaisen tai ystävänkin luo jonain hyväntekeväisyysprojektina nurkkiin pyörimään, ettei vain poloinen vanhapiika joudu olemaan joulua yksin.
Nelikymppisenä harvoin on mitään sinkkujen ystäväpiiriä enää. Parhaan ystäväni kutsuin uudeksivuodeksi tänne, joulun hän viettää sukujoulussa.
Olen yksin kotona ainakin joulukuun loppuun, mies meni vanhemmilleen pyhiksi. Sain kolmannen koronarokotteen maanantaina ja nyt välttelen ihmiskontakteja ainakin viikon. Minulla on kyllä riittävästi ruokaa pakastimessa, mutta ei mitään jouluruokia, enkä viitsi viettää joulua muutenkaan. Naapuri kävi eilen ovella tuomassa suklaarasian asukasyhdistykseltä, se oli kiva yllätys.
Yleensä yksin. Tytär tulee käymään 4 v. poikansa kanssa. Pitää hankkia jotain puuhasteltavaa.
Vietän. Teen sosiaalialan lähityötä laitoksessa ja tästä syystä olen iso riski riskiryhmiin kuuluville läheisilleni, joilla ei ole vielä kolmatta rokotusta.
Olen viettänyt monia jouluja yksin. Joskus matkoilla, joskus kotona niin, että olen "laittanut joulua" (jouluruokia, koristeita, kuunnellut jouluradiota, käynyt joulukirkossa jne), joskus niin, että olen vain nauttinut vapaapäivistä ilman ajatustakaan joululle. Tänä vuonna vietän puolison kanssa kaksin. Ehdotin kyllä hänelle, että menisi sukulaisilleen, jos kaipaa enemmän seuraa ja tekemistä, mutta hän haluaa jäädä kotiin kanssani.
Pienen harmaasuolatun kinkun paistan. Ja aaton aamiaiseksi valmistan riisipuuroa. En kaipaa seuraa. Puhelimella lähetän joulutervehdykset sukulaisille ja tutuille. On tapana kuunnella joulurauhan julistus.