Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajan työ tuntuu ajoittain kamalalta. Opiskelijan näkökulmasta.

Vierailija
21.12.2021 |

En taida soveltua alalle vaikka alkuun olinkin innoissani ja koin tulevani toimeen hyvin niin potilaiden kuin työkavereidenkin kanssa.
Asiat tuntuivat sujuvan hyvin omalla painollaan.

Nyt varsinaisesti tötiä tekevänä rankkaa ja kiireistä on. Potilaat huutavat, potkivat, yrittävät lyödä, joissakin paikoissa eivät muista juuri tehtyjä hoitotoimenpiteitä vaan haukkuvat sekä sanovat, että mitään heidän eteensä ei tehdä :D
Pula työntekijöistä jatkuva. Sairaslomalla porukkaa, sijaisia yritetään etsiä jatkuvasti.
Opiskelijana syyllisyys kalvaa, että joutuu pyytämään neuvoja monenlaisissa asioissa joka hieman haittaa työntekijän omaa työaikaa.

Ehkä olen liian herkkä alalle mutta lähes joka työvuoron jälkeen on epämääräinen tunne. Jäikö jotain tekemättä tai kirjaamatta, teinkö tarpeeksi hyvin ja lisäksi epävarmuus ylipäätänsä työstään ja häpeä opiskelijan asemastaan. Tunnen itseni tyhmäksi ja liian hitaaksi.

Yritän kyllä tehdä kaiken oikein ja suunnitelman mukaisesti, lisäksi tulisi olla kaiken aikaa sosiaalinen ja tietenkin valppaana.
En tiedä onko minusta hoitajan hommiin.
Opintoja olisi vielä reilusti jäljellä, en tiedä yhtään mitä tehdä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko töissä mielenterveyspuolella tai päihdepuolella? Siltä jotenkin kuulostaa.

Minäkin olen äärimmäisen herkkä. Tein aikoinaan mielestäni omaa unelmatyötäni mielenterveys- ja päihdepotilaiden kanssa, kunnes huomasin että ahdistuin töissä  ihan kamalasti. Asiat pyöri mielessä ja aina oli pelkoa siitä että potilas sekoaa jotenkin.

Nyt olen töissä päiväkodissa ja voi että miten ihanaa on olla iloisten lasten kanssa, ja asiat eivät ahdista.

Työ on kyllä kuormittavaa mutta ei samalla tavoin kuin tuo työ noiden aidosti ahdistavien ja pelottavien asioiden parissa.

Minä siis tein näin, ja ihan samalla koulutuksella(sosionomi), olen molempia täysin pätevänä tehnyt. Sillä minulla on sosionomin ja varhaiskasvatuksen opettajan pätevyys. Herkkä ihminen sopii mielestäni hoitotyöhön ja varsinkin varhaiskasvatukseen, sillä ihmiset tarvitsevat herkkää ja sensitiivistä aikuista joka näkee herkällä korvalla eri tilanteet ja kohtaa aidosti ja välittäen.

Vierailija
22/22 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisessa paikassa olet töissä? Kuvittelisin, että sairaalassa, terveyskeskuksessa, vanhusten parissa tai mielenterveyspuolella on paljon kiireisempää ja vaarallisempaa kuin esim. yksityisklinikalla. Voisitko hakeutua jonnekin tiettyyn paikkaan? Esim. hedelmöityshoidot, esteettinen kirurgia tms. Olen kuullut, että gynekologipuoli ei olisi niin elämää valtaavaa (miinus tietysti kätilöpuoli) ja muutenkin positiivisempaa, kun ei ole niin lähellä kuolemaa. Miten olisi esimerkiksi lastenlääkärin kanssa työskentely? Urheilulääketieteen puoli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla