40-vuotiaana raskaaksi + endometrioosi?
Onko joku tullut vielä 40- vuotiaana raskaaksi ja on ollut endometrioosi?
Onko se vielä mahdollista?
Kommentit (7)
työkaveri tuli 45vuotiaana. He olivat käyneet vuosien lapsettomuushoidot läpi, turhaan.
Endoa poistettu myös vuosien varrella pariin otteeseen. Viime syksynä kuitenkin raskautui ihan luomusti ensimmäistä kertaa elämässään. Lapsen syntyessä ensi kuussa on ehtinyt täyttää jo 46v.
Me olemme yrittäneet kolmatta lasta jo 5 vuotta ja minulla on keskivaikea endometrioosi, ei ole onnistunut. :( Nyt olen 40-vuotias, kannattaako enää yrittää?
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:33"]
Me olemme yrittäneet kolmatta lasta jo 5 vuotta ja minulla on keskivaikea endometrioosi, ei ole onnistunut. :( Nyt olen 40-vuotias, kannattaako enää yrittää? Ap
[/quote]
Itse en kyllä kiusaisi itseäni yrittämällä. Mulla mahdollisuudet loppuivat jo 30 vuotiaana, on vaikein mahdollinen endo.
Ok. Niin olen miettinytkin etten enää jaksa, on liian rankkaa. :( Minä sain ensimmäisen lapseni vasta 30-vuotiaana ja se taisikin olla ns. viimeinen ajankohta ja mahdollisuus (tätä ennen 2 keskenmenoa).
Yritystä 3v. ja yksi keskenmeno. Ensi kuussa ensimmäinen IVF. Täytän 40v vuoden lopussa.
Ja miten kauan on kestänyt tulla raskaaksi 40v?