Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olet oppinut elämässä?

Vierailija
21.12.2021 |

Mitkä ovat suurimmat oivallukset, mitä olet oppinut elämässä?

Kommentit (185)

Vierailija
101/185 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin nuori, eräs vanhempi henkilö sanoi minulle älä tee niin kun minä vaan niin kun minä neuvon. 

se on jäänyt mieleen hyvin

Vierailija
102/185 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakkuudesta tai muistakaan hyvistä ominaisuuksista ei ole hyötyä, jos ei ole itseluottamusta käyttää niitä. Itseluottamuksella pötkii pitkälle, vaikkei olisi erityisen lahjakaskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/185 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä muistaa,kuten eräs ajattelija sanoi "elämä on ihmisen parasta aikaa",älä jätä huomiseksi mitään minkä voit toteuttaa heti. Jokainen itse ajatteleva tietää,että jumalaa ei ole eikä kuolemanjälkeistä elämää. Jos et ole saanut riittävästi kerättyä omaisuutta ennen eläkkeelle siirtymistä,sen jälkeen ei ole muuta tiedossa kuin kurjuutta. On todellakin aikaa,mutta ei rahaa toteuttaa niitä haaveita eläkkeellä.

Vierailija
104/185 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä olen oppinut sen, että ei kannata lähteä ylisuorittamaan. Ahkeruudesta ei todellakaan palkita vaan kaikki ajattelevat, että koska olet niin tehokas, niin sulle voi delegoida entistä enemmän asioita ja kohta olet kompensoimassa kaikkien alisuoriutujien ja sarjasaikuttajien työpanosta.

Esimerkiksi ensimmäisessä työpaikassa kerroin avoimesti, että puhun sujuvasti useita kieliä. No, arvatahan saattaa, että minulle käännettiin joka ikinen ulkomaalainen asiakas, koska vaikka työkaverini puhuivatkin englantia, niin "sulla se sujuu niin hyvin", "kyllähän minäkin osaan, mutta en tätä alan sanastoa niin hallitse". Nykyään kerron, että osaan englantia lukiopohjalta ja pidän mielelläni kynttilää vakan alla kaikissa kielitaitoa vaativissa asioissa, koska jos yhtään tuo esille taitoaan, niin yhtäkkiä koko muu työyhteisö ei osaakaan englantia kuin peruskoulutasolla ja sulle delegoidaan kaikki. Lisähuomiona siis, että mun työpaikoissa ei ole koskaan maksettu erillistä kielilisää eli nautin samaa palkkaa kuin muutkin, mutta lisätwistinä sain vastuulleni kaikki sellaiset asiakkaat, joita kukaan muu ei jaksanut palvella.

Vierailija
105/185 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen muinoin uskottiin että työpaikassa on pysyttävä.  Kun huomaa, että menetellään väärin, ei kuulu jäädä paikoilleen, on lähdettävä pois.  Ajattelin aina, jos voisin sanoa, on minulla muutakin elämää, sitten vasta.

Vierailija
106/185 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta mitä ihmiselle voi tapahtua on, että saa sen mitä haluaa.

Vierailija
107/185 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä palio mittää.

Vierailija
108/185 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luota vain itseesi, älä muihin.

Hyvä oppi.

Vierailija
109/185 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti elämästä tässä ja nyt. Ystävällisyys kannattaa mutta älä yritä ostaa sitä toisilta rahalla.

Vierailija
110/185 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä oppi.

70 ikävuoden kokemuksella sanosin, että tällainen näkemys on vain puoliksi totta. Itseensä kannattaa luottaa, mutta jos ei lainkaan luota muihin ihmisiin, elämä muodostuu raskaaksi kivireeksi.

Vierailija
111/185 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, että mikään elämässä ei ole itsestään selvää, asiat on enemmän sattumanvaraisia kuin varmoja, ikäväksi koetut asiat voi kääntyä voitoksi, koskaan ei voi tietää millaisia aikuisia lapsista kasvaa, käytännöllisyydestä on enemmän hyötyä kuin mielikuvituksesta, pimeimmänkin yön jälkeen paistaa aurinko, sen minkä voit tehdä jo tänään älä jätä huomiseen, hymy ei maksa mitään, mutta irvistäminen voi tulla kalliiksi.

Vierailija
112/185 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Kaikki ihmiset pettävät sinut.

Lopulta olet aina yksin.

Vierailija
113/185 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota iisisti. 

Vierailija
114/185 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paras ystäväni.

Vierailija
115/185 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppupeleissä olet aina lopulta kuitenkin yksin. 

Ole aina rehellinen itsellesi.

Naiset ei aina tiedä mitä ne haluaa.

Muista rakastaa myös itseäsi.

Omat lapset menee ainoastaan kaiken edelle pieninä.

Vierailija
116/185 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, että mies voi aina olla paskempi kuin luulitkaan.

Vierailija
117/185 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kumppaniksi ihminen, joka on sinut itsensä kanssa.

Vierailija
118/185 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä korjaa krapulaa ryypyllä.

Vierailija
119/185 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä auta ketään - siitä ei ole koskaan mitään hyötyä.

Vierailija
120/185 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä neuvo muita.

Pidä huoli omista asioistasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan