Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iittalan Ultima Thule-sarja, minusta ihan älyttömän hieno

Vierailija
21.12.2021 |

Meillä ei ole kuin neljä on the rocks-lasia, mutta ajattelin ostella jotain osia lisää. Joku kulho tms olisi hieno.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni myös kovin kömpelö eikä ollenkaan käytännöllinen. Laseja ei voi pinota päällekkäin eikä esimerkiksi jalallisesta punaviinilasista saa otetta. Se jalka on niin lyhyt paksu töppö. Tää on nyt sit vissiin 70-luvun uutta tulemista.

Vierailija
22/30 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiva Toikan, Krouvi kaljatuopit. Klassikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy lasivitriinikaapista ultima thulea. Tykkään kovasti.

Vierailija
24/30 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään myös!

Vierailija
25/30 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni myös kovin kömpelö eikä ollenkaan käytännöllinen. Laseja ei voi pinota päällekkäin eikä esimerkiksi jalallisesta punaviinilasista saa otetta. Se jalka on niin lyhyt paksu töppö. Tää on nyt sit vissiin 70-luvun uutta tulemista.

Joskus ainakin itse voin vähän tinkiä käytännöllisyydestä kauneuden tähden. Enemmän olinkin noiden tarjoiluastioiden perään, kuin lasien. Nuo neljä lasia jotka meillä on sain joskus eräältä sukulaiselta. Ap

Vierailija
26/30 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttäny vain finskin bisneksessä skumppaa imien. Liian pieni mut siihen käyttöön sopiva kun lasi ei saa olla take offissa enää. Kotiin aika turha mitä tulee käytännöllisyyteen.

Vierailija
27/30 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin muutama vuosi sitten, kun ostin pari uutta Ultimate Thulea täydennyksenä, oli valmistustapaan tullut muutos.

Vanhemmissa on terävästi leikattu reuna (en tiedä onko alkuperäinen valmistustapa, vai vain välissä ollut sellaisia), ja jollaista pidetään toisinaan tavoiteltuna, ainakin joidenkin alkoholijuomien kohdalla. Ja voi antaa tietynlaisen arvokkaan silauksen lasin muutenkin juhlavaan fiilikseen.

Iso "olutlasi" sopii erittäin hyvin vaikka uudenvuoden pöytään limonaadille. 

Pari vuotta sitten ostetuissa reuna on pyöreämpi, tuoppimaisempi, joka varmasti makuasia. Kertoivat asiakaspalvelussa eron johtuvan valmistustavan muutoksesta reunan kohdalla.

Vierailija
28/30 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei nuo ole laseja, joita tarvitsee pinota jonnekkin ja olla käytännöllisiä. Kysehän on laseista, joita pidetään usein jossain vitriinissä, ja otetaan esille kun se aika.

Vierailija
29/30 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vanhempia UT:ja, niin tosiaan täydennystä kannattaa hankkia jälkimarkkinoilta, niitä kun piisaa sielläkin. Ellei sitten haittaa, että uudet on silminnähden erilaisia. Ei kai muuten, mutta juuri siltä reunalta.

Vierailija
30/30 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran poistomyynnistä Ultima Thule-laseja, niitä isompia, ja niitä on mulla kaksitoista. Olivat silloin tosi halpoja yhdessä paikassa, oli vielä markka-aika. Tykkään niistä. Pidän niitä ns parempina laseina eli juhlissa käytössä. Nythän niiden arvo on kaupassa ihan toinen, niitä ei arvostettu siinä vaiheessa kun ostin.

Meillä on iso kulho ja kymmenen jälkiruokakulhoa. Häälahjaksi saatuja.