Mistä tiedät ovuloivasi?
Minulla tuntuu joko oikealla tai vasemmalla puolella alavatsassa pientä vihlontaa. Miten muilla?
Kommentit (12)
Minulla on niiiin selkeät oireet, ettei voi erehtyä. N. 6-7 päivää ennen alkaa selkeät ovioireet, joten siinä vaiheessa pitää jo alkaa käyttää kondomia (meillä käytösä ehkäisynä rytmimenetelmä). Itse ovulaatio tuntuu puolen tunnin- tunnin mittaisena repivänä/kiristävänä/painavana/todella ainutlaatuisena kipuna, joka loppuu kuin seinään yhtäkkiä. Tuntuu koko alavatsan alueella, ei siis vain jommalla kummalla puolella.
Tuntuu munasarjassa ja tulee vähän verta.
Nipistää alavatsalla, jommalla kummalla puolella.
3 lisää vielä, että kiihkeät seksiunet ja normaalia kovempi panetus on aina ilmiselvää oviksen aikaan n. 3pv ennen sitä ja sinä päivänä.
Haluttaa kamalasti... ovulaation jälkeen nännit tosi kipeät.
Minulla ei tule mitään oireita tai tuntemuksia. :O
Täälläkin selkeä panetus. Se on käytännössä ainoa "merkki".
Tikku kertoo, itse en tunne mitään.
Vihlova kipu alkaa oikeassa munasarjassa, josta kipu siirtyy alavatsaan ja lopulta tuntuu kuin puukolla väännettäisiin niinkuin liitoskivuissa. kestää max 8 tuntia tuo koko episodi.
Pieni vihlonta ja _järkyttävä_ panetus :D Viimeksi pantiin kolme kertaa putkeen, vaikka normaalisti mies jaksaa yhden, max kaksi, kertaa/päivä.
Todella voimakas paineentunne ja vihlaisuja oviksen lähestyessä jommalla kummalla puolella alavatsalla nivusten yläpuolella, joskus harvoin molemmilla puolilla. Sitten huipentuu jopa aika koviin kipuihin, jotka kestää parista tunnista muutamaan tuntiin ja sitten se vaan katoaa yhtäkkiä ihan, kun munarakkula on ilmeisesti viimein räjähtänyt. Oireet ovat niin voimakkaita, että ei kyllä koskaan mene vahingossa ohi. Se lisääntyvä paineentunne tuntuu tosi oudolta. Ihan kuin oksetuksen tunne mahassa, mutta se oksetus tuntuu vain tuolla alavatsalla eikä mahassa. Tosi hankala selittää!
Oviksesta voi aina laskea menkkojen ilmaantumisen tasan 15 päivää myöhemmin, mikä on aika kätevää. Jos ovis sattuu myöhästymään pari päivää niin tietää silti milloin menkat tulevat alkamaan.
Mulla oli nuorena sama. Jouduin joskus lähtemään koulustakin pois. Se johtuu nesteturvotuksesta. Sittemmin olen ollut vain himokas...