Paljonko olette ottaneet imetysaikana? Ekan kerran nyt siideriä maistelen synnytyksen jälkeen..
Ja huono omatunto kyllä on, mutta silti aion yöllä imettää.. Mies baarissa, ottaa päähän..
Kommentit (8)
Olen ottanut sen 3 ravintola-annosta ja silti imettänyt normaalisti. Jos olen juonut enemmän, ole odottanut muutaman tunnin/peräti koko yön ennen imetystä. Laskin aikoinaan, paljonko puhdasta alkoholia vauva saa maidosta ja se on samaa suuruusluokkaa kuin D-vitamiinitippojen alkoholimäärä. Imetyksen kautta tuleva alkoholimäärä voi olla suurempi, mutta se on samaa luokkaa.
Suurempi riski on siinä, että humalassa käsittelee vauvaa huolimattomasti ja siten, että vauva hermostuu.
Kunhan vain pystyt nostamaan, hoitamaan lasta.
Minulla on nolla-raja alaikäisille muutenkin.
Kyselin kun imetysaikana oli polttarit. Mitään ehdottomia sääntöjä heillä ei ollut mutta sanoi että tuon kolme päivän mittaan voi ainakin ottaa, ja muistelen että kaksi " peräkkäin" ois meidän terkkarin mukaan myös ollut ok.
En itse juo ollenkaan eikä maistele lapsemmekaan alle 18-vuotiaina. Näin on, vaikkei sitä moni uskokaan.
Itse olen lapsuuden kodissani juonut 10-vuotiaasta asti viikonloppuisin lantrattua viiniä. Eli lasi vettä, jossa oli aluksi noin 1 rkl viiniä. Joka vuosi tuli noin ruokalusikallinen lisää viiniä lasiin ja lopulta nautin lasillisen hyvää viiniä ruoan kanssa.
Humalaan meillä ei koskaan juotu, sitä en tee vieläkään. Viini on nautinto, joka täydentää ruokaelämyksen. Muista kuin eilisen päivän, kun sain ekat viinisävärit. Koko ruoan maku muuttui viinin maun ansioista taivaalliseksi, aivan kuin olisi samettia maistellut.
Kuitenkin 2 pulloa maksimi, että heti imetän.
Olin masentunut ja sekaisin.
Kaduttaa ja hävettää näin jälkikäteen. Tulevaisuudessa osaan hakea apua, jos semmoinen tilanne tulee!