Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos tietäisit ystäväsi ryypänneen yksin kotona lasten nukkuessa?

Vierailija
03.04.2015 |

Kyseessä olisi hyvä ystäväsi, joka kertoisi juoneensa itsensä kunnon humalaan yöllä ollessaan yksin vastuussa alle kouluikäisistä lapsistaan? Olettaen, että lapset ovat nukkuneet yöllä kuitenkin. Äiti ei näkisi toimineensa väärin.

Mitä tekisitte?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuisin poliisin erikoisjoukot paikalle

Vierailija
2/53 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä kuulisi seuraavan tunnin tai parin ajan paasausta siitä kuinka helvetillinen lapsuus minulla oli vaikka toinen vanhempi oli aina selvä ja turvana ja se toinen ryypiskeli.

Tekisin selväksi että sai olla viimeinen kerta kun oli vastuussa lapsistaan ja humalassa, seuraavan kerran jälkeen ei tarvitse enää huolehtia enää lapsistaan.

Ja kyllä, tuo aihe on se isku vyön alle minulle ja riehun lähinnä itseni puolesta, en niiden lasten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä K?

Vierailija
4/53 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin että tuliko krapula.

Vierailija
5/53 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:43"]

Kyseessä olisi hyvä ystäväsi, joka kertoisi juoneensa itsensä kunnon humalaan yöllä ollessaan yksin vastuussa alle kouluikäisistä lapsistaan? Olettaen, että lapset ovat nukkuneet yöllä kuitenkin. Äiti ei näkisi toimineensa väärin.

Mitä tekisitte?

[/quote]

Kävisin aamupaskalla, lukisin lehdet, kävisin kaupassa jne...

So what?

Vierailija
6/53 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 20:53"]

Ystävä kuulisi seuraavan tunnin tai parin ajan paasausta siitä kuinka helvetillinen lapsuus minulla oli vaikka toinen vanhempi oli aina selvä ja turvana ja se toinen ryypiskeli.

Tekisin selväksi että sai olla viimeinen kerta kun oli vastuussa lapsistaan ja humalassa, seuraavan kerran jälkeen ei tarvitse enää huolehtia enää lapsistaan.

Ja kyllä, tuo aihe on se isku vyön alle minulle ja riehun lähinnä itseni puolesta, en niiden lasten.

[/quote]

Kuuntelisin alle viisi sekuntia tuollaista paasausta, sitten saisi ex-ystävä poistua.

Tuossa ei ole mitään väärää/ihmeellistä -se siitä.

Vierailija
7/53 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin joskus olen vähän ottanut kun lapset nukkuu mutta mietin silti että mitä jos juuri silloin tapahtuu jotain ja jouduttaisiin lähtemään päivystykseen ja huomasi että olen juonut!
Olen lukenut lehdestä että näin oli käynyt ja lapset otettu huostaan muutamaksi päiväksi kun tilannetta selvitelty.
Minun omat vanhemmat on viikonloppuisin yhdessä ottaneet muutamat saunakaljat ja meillä lapsilla oli aina tosi kivoja viikonloppuja :)
Minulle on jäänyt terve suhde alkoholiin ja haluaisin omienkin lasten sellaisen saavan.
Hirvittää vaan tämä että jos pienessä hiprakassa olet niin hirveä haloo pitää nostaa!

Vierailija
8/53 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 20:53"]

[/quote]

Kysymys varmaan kuuluukin mitä on ryyppääminen. Veikkaan, että ihminen, jolle on jäänyt lapsuudesta traumoja vanhempien juomisesta on kokenut jotain muuta kuin pientä tissuttelua. Silloinhan tilannetta ei pelasta se toinen selvä vanhempi. Mutta täyttä hurskastelua väittää, että muutama lasi viiniä kun lapset ovat menneet nukkumaan vahingoittaisi lasta tuolla tavoin. Toivon todella, että käyt puhumassa lapsuuden kokemuksistasi, etkä riko suhdetta ystävääsi sillä, että ylireagoit tämäntyyppisissä tilanteissa.

Tiedän itse miltä tuntuu kun vanhemmat ottavat muutaman lasin viiniä - ihan jopa lapsen ollessa valveilla. Ei se tuntunut minusta lapsena miltään, ja terve suhtatuminen alkoholiin tästä seurauksena itselläni. Ehkä lähemmäs nelikymppisenä muut ikätoverini ovat eläneet erilaisessa todellisuudessa kun vanhempien viininjuontiin otetaan näin ylireagoivasti kantaa.

Vierailija
9/53 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:45"]Lämmittäisin saunan ja ottaisin oluen.
Eli samaa mitä tekisin vaikka en tietäisi tuollaista asiaa.
[/quote]

Näin. Ap olet ihme niuho, anna toisten elää elämäänsä.

Vierailija
10/53 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:46"]et sinä sille mitään voi. varmasti tuota tapahtuu paljonkin, että vanhemmat juo enemmän tai vähemmän lasten nukkumaan mentyä. pääasia se et lapsilla kuitenkin kaikki ok. vai lasunko ajattelit tehdä, ja saada sillä aikaan yhtään mitään?
[/quote]

Peesi.

Vierailija
11/53 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluilmoituksen

Vierailija
12/53 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kutsuisi tuollaista naista edes äidiksi.

Vierailija
13/53 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin itsekseni hiljaa onko hänelle kehittymässä alkoholiongelma, olisin ehkä hiukan huolissani. Varmaankin jäisin jotenkin kuuntelemaan puhuuko hän jatkossakin poikkeuksellisen paljon juomisesta.

Vierailija
14/53 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävänä lastensuojeluilmoituksen kynnys olisi korkea välin menemisen vuoksi, vaikka se olisi suurin välittämisen osoitus, mitä voisi perheelle tehdä. Eihän kukaan tasapainoinen ja hyvinvoiva ihminen juopottele ollessaan pienistä lapsista vastuussa.

Vierailija
15/53 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmittäisin saunan ja ottaisin oluen.
Eli samaa mitä tekisin vaikka en tietäisi tuollaista asiaa.

Vierailija
16/53 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sinä sille mitään voi. varmasti tuota tapahtuu paljonkin, että vanhemmat juo enemmän tai vähemmän lasten nukkumaan mentyä. pääasia se et lapsilla kuitenkin kaikki ok. vai lasunko ajattelit tehdä, ja saada sillä aikaan yhtään mitään?

Vierailija
17/53 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako pari annosta viiniä ottaa?

Vierailija
18/53 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin että soita seuraavan kerran niin tulen mukaan ettei tarvitse yksin ryypätä.

Vierailija
19/53 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:48"]Saako pari annosta viiniä ottaa?
[/quote]saa juoda vaikka koko viinipullollisen. Lapset eivät ole vaarassa nukkuessaan.

Vierailija
20/53 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:48"]Saako pari annosta viiniä ottaa?
[/quote]

Tottakai saa, mutta toimintakyky on säilytettävä. Ei mitään räkäkännejä siis, mutta pari-kolme annosta ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme