Eläinkaupasta eläimelle paperit ?
Ollaan myymässä meidän eläinkaupasta ostamaa kania. Joku oli kiinnostunut mutta ihmetteli kun ei ole papereita. Aloin miettimään, että eihän mulla ole mitään papereita mun toisestakaan kanista joka on samasta eläinkaupasta, faunattaresta. Enkä ole muistakaan eläinkaupan eläimistä ikinä papereita saanut. Kuuluisiko muka saada ??
Kommentit (16)
Me ostettiin pari vuotta sitten Faunattaresta kani ja kyllä sillä oli paperi, missä oli sen syntymäaika, ja vanhempia ja esivanhempia ja niiden värit ja alkuperämaat yms tietoa. Ehkä ap:n ostama kani ei ollut rotukani?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:42"]Niitä tuskin on rekisteröity mihinkään yhdistykseen, joten niillä tuskin mitään virallisia papereitakaan edes on. Jonkun syntymäaikatodistuksen olet ehkä saanut? [/quote] Minulla on vain häkeissä olleet myyntilaput joissa lukee rotu, hinta, syntymäaika ja väri. Sekään ei ole mikään todistus kuitenkaan. Ap
[/quote]
Kuten sanottua, niillä kaneilla ei ole virallisia papereita, jos niitä ei ole rekisteröity mihinkään yhdistykseen. Mitenkään välttämätöntä se ei kuitenkaan ole. Paperit ovat välttämättömiä vain ja ainoastaan CITES-lajeista (jos eivät ole kotimaisia), joihin kanit eivät todellakaan kuulu.
[/quote]
Mitäköhän tää ostaja sitten houraili kun sanoi ettei voi paperitonta ja pallitonta ostaa.. eikö ole vain hyvä että lähes 2v poika on leikattu ?? Ap
[/quote]
Ei halua tukea pentutehtailua, laittomia pentueita, varmistaa ettei kani sairastu heti kotiin päästyään johonkin perinnölliseen sairauteen, joka olisi voitu estää kasvattajan toimesta jne.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:08"]Me ostettiin pari vuotta sitten Faunattaresta kani ja kyllä sillä oli paperi, missä oli sen syntymäaika, ja vanhempia ja esivanhempia ja niiden värit ja alkuperämaat yms tietoa. Ehkä ap:n ostama kani ei ollut rotukani?
[/quote]
kyllä molemmat kanini olivat ihan rotukaneja, leijonaluppia. Netissä vielä luki että usein niiden harja katoaa kasvaessa koska niitä ei ole jalostettu niin paljon tms mutta minun kaneilla pysynyt tosi tuuheana. Ap
Eläinkaupassa myydään niitä jämiä joita kasvattaja ei ole syystä tai toissta saanut myytyä.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:42"]Niitä tuskin on rekisteröity mihinkään yhdistykseen, joten niillä tuskin mitään virallisia papereitakaan edes on. Jonkun syntymäaikatodistuksen olet ehkä saanut? [/quote] Minulla on vain häkeissä olleet myyntilaput joissa lukee rotu, hinta, syntymäaika ja väri. Sekään ei ole mikään todistus kuitenkaan. Ap
[/quote]
Kuten sanottua, niillä kaneilla ei ole virallisia papereita, jos niitä ei ole rekisteröity mihinkään yhdistykseen. Mitenkään välttämätöntä se ei kuitenkaan ole. Paperit ovat välttämättömiä vain ja ainoastaan CITES-lajeista (jos eivät ole kotimaisia), joihin kanit eivät todellakaan kuulu.
[/quote]
Mitäköhän tää ostaja sitten houraili kun sanoi ettei voi paperitonta ja pallitonta ostaa.. eikö ole vain hyvä että lähes 2v poika on leikattu ?? Ap
[/quote]
Ei halua tukea pentutehtailua, laittomia pentueita, varmistaa ettei kani sairastu heti kotiin päästyään johonkin perinnölliseen sairauteen, joka olisi voitu estää kasvattajan toimesta jne.
[/quote]
Lähes 2vuotias kani sairastuisi yhtäkkiä ? Ei ole mitään ongelmia ollut. Matokuuri annettu kerran kun oli melko laiha. Nykyään saa joka päivä paljon pellettejä ja heinää että pysyy normaalina. Ap
Mitä järkeä ostaa kani ja myydä se alle parin vuoden jälkeen? Jos eläinä ei pysty putämään loppuun asti, sen voi jättää eläinkauppaan. Itse olen jokaisen eläimen antanut viettää koko elämänsä luonani, enkä ole myynnyt eteenpäin.
Mistä ostaja tietää, oleto myymässä 2-vuotiasta vai 5-vuotiasta kania? Tottakai ostaja haluaa jonkin todisteen (kuitin tms), mistä selviää minkä ikäinen eläin on kyseessä.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:19"]
Mitä järkeä ostaa kani ja myydä se alle parin vuoden jälkeen? Jos eläinä ei pysty putämään loppuun asti, sen voi jättää eläinkauppaan. Itse olen jokaisen eläimen antanut viettää koko elämänsä luonani, enkä ole myynnyt eteenpäin.
[/quote]
No elämässä voi tulla yllätyksiä eteen. Silloin vastuullinen ihminen etsii kanille hyvän kodin.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:19"]Mitä järkeä ostaa kani ja myydä se alle parin vuoden jälkeen? Jos eläinä ei pysty putämään loppuun asti, sen voi jättää eläinkauppaan. Itse olen jokaisen eläimen antanut viettää koko elämänsä luonani, enkä ole myynnyt eteenpäin.
[/quote]
Kani sen takia toiseen kotiin, koska epäilen helpon laihtumisen johtuvan stressistä eikä kanit saa riittävästi liikuntaa kun joutuu erikseen pitää vapaana, tappelevat jos päästää yhtaikaa vapaaksi ja kun toinen vapaana niin se menee tämän myytävän häkin luokse kiusaamaan. Valitettavasti tällaisia juttuja ei voi varsinkaan kanien kohdalla tietää etukäteen. Leikattukkin ovat lähinnä siksi että käytös olisi rauhoittunut, mutta ei. Ap
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:21"]Mistä ostaja tietää, oleto myymässä 2-vuotiasta vai 5-vuotiasta kania? Tottakai ostaja haluaa jonkin todisteen (kuitin tms), mistä selviää minkä ikäinen eläin on kyseessä.
[/quote]
Mutta sanoi "paperitonta ja pallitonta". Tuon ymmärrän että iästä ei voi olla varma, mutta entä se pallittomuus ? Ap
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lähes 2vuotias kani sairastuisi yhtäkkiä ? Ei ole mitään ongelmia ollut. Matokuuri annettu kerran kun oli melko laiha. Nykyään saa joka päivä paljon pellettejä ja heinää että pysyy normaalina. Ap
[/quote]
Paljon pellettejä? Anteeks mutta ei niitä kuulu paljon antaa! Heinää aina tarjolla, kaikki muu on vain lisää!
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Paljon pellettejä? Anteeks mutta ei niitä kuulu paljon antaa! Heinää aina tarjolla, kaikki muu on vain lisää!
[/quote]
Itseasiassa kuuluu jos kani on herkkä laihtumaan. Ell sanoi että voin antaa pellettejä enemmän, olen siis noin kourallisen antanut päivässä. Ap
Niitä tuskin on rekisteröity mihinkään yhdistykseen, joten niillä tuskin mitään virallisia papereitakaan edes on. Jonkun syntymäaikatodistuksen olet ehkä saanut?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:42"]Niitä tuskin on rekisteröity mihinkään yhdistykseen, joten niillä tuskin mitään virallisia papereitakaan edes on. Jonkun syntymäaikatodistuksen olet ehkä saanut?
[/quote]
Minulla on vain häkeissä olleet myyntilaput joissa lukee rotu, hinta, syntymäaika ja väri. Sekään ei ole mikään todistus kuitenkaan. Ap
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:44"]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:44"]
[/quote]
[/quote]