Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laktoositon ja gluteeniton

Vierailija
21.12.2021 |

Mitä tarjota kahvipöydässä ihmiselle jonka ruokavalio on laktoositon ja gluteeniton?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

porkkanatikkuja

Vierailija
2/9 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa ja lisää lihaa.. ja yksi rucolan verso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin normaalisti syöville, mutta laktoosittomana ja gluteenittomana versiona.

Vierailija
4/9 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa on ostaa kaupasta valmiita gluteenittomia ja laktoosittomia leivonnaisia. Niitä on nykyisin hyvä valikoima pakasteessa. Monet gluteenittomat ovat myös laktoosittomia. Laktoositon jäätelö ja sen kanssa esim. marjat sopivat myös hyvin.

Vierailija
5/9 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi marenkikakku tai mutakakku on helppo tehdä gluteenittomana ja vaihda vain kermavaahto tai suklaa laktoosittomaan.

Vierailija
6/9 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim tiramisun saa tehtyä sellaisena tai pavlovan.

Vierailija
7/9 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaupoista saa vaikka ja mitä laktoosittomana, itse näkisin vain tuon gluteenittomuuden ongelmana. Kaupasta saa valmiina pakasteesta esim kakkuja, niissä varmuudella ei tule kontaminaatiota, paitsi jos et ole huolellinen kotonasi, kun käsittelet näitä. Joku juustokakku on helppo tehdä, tee pohja vaikka valmiiksi gluteenittomista kekseistä ja osta laktoositonta tuorejuustoa.

... Miksi mä edes vaivaudun kirjoittamaan, kun netti olisi täynnä reseptejä ja vinkkejä. Sieltä vaan ettimään.

Vierailija
8/9 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteenittomia leivonnaisia on pilvin pimein kaupat täynnä ja niistä monet ovat myös laktoosittomia. Ja ne gluteenittomat makeat leivonnaiset on jopa monesti aika hyviä.

Itse siis olen samanlaisella ruokavaliolla.

Vierailija
9/9 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kaupoista saa vaikka ja mitä laktoosittomana, itse näkisin vain tuon gluteenittomuuden ongelmana. Kaupasta saa valmiina pakasteesta esim kakkuja, niissä varmuudella ei tule kontaminaatiota, paitsi jos et ole huolellinen kotonasi, kun käsittelet näitä. Joku juustokakku on helppo tehdä, tee pohja vaikka valmiiksi gluteenittomista kekseistä ja osta laktoositonta tuorejuustoa.

... Miksi mä edes vaivaudun kirjoittamaan, kun netti olisi täynnä reseptejä ja vinkkejä. Sieltä vaan ettimään.

Jep. Minkä tahansa juustokakkuohjeen pystyy helposti muuttamaan gluteenittomaksi vaihtamalla keksit ja laktoosittomaksi valitsemalla laktoosittomat maitotuotteet. Kääretorttu ja täytekakkupohja tulevat todella helposti perunajauhoista, ja täytteeseen taas laktoositonta kermaa / mitä nyt haluaakaan laittaa. Tai sitten menee kaupan gluteenittomien tuotteiden hyllylle leipäosastolla / pakasteosastolla ja tsekkaa, että tuote on myös laktoositon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi