Typerin joululaulu, jonka kuullessasi pyörittelet silmiäsi?
Itse en voi ymmärtää kappaleen "Pieni liekki" suosiota.
Kommentit (800)
Ärsyttävin biisi on "Kolme yötä jouluun on", ihan sen takia että ihmiset siteeraavat laulun sanoja aivan vääränä päivänä. Biisissä sanotaan "Laskin aivan itse EILEN", joten kuluvasta päivästä pitää olla kaksi yötä jouluun eikä kolme, kun tätä siteerataan!
Yritin kuunnella jouluradiota, mutta ei tule mitään, en pysty kuuntelemaan noita joulujollotuksia sekuntiakaan. Osa on ylipirteitä ja loput teennäisiä ja tekopyhiä.
Huomasin ilokseni, että kaupoissa ei enää juurikaan tarvitse kuunnella joululauluja, onkohan taustalla asiakkaitten vai henkilökunnan toiveet?
Kaikki uskonnolliset. Elämme kuitenkin vuotta 2023 sivistyneessä maassa.
Mitä sille joulupuuropikkuveljelle tapahtui, kun nyt jää puuro lautaselle? Kuoli? Lähti maailmalle?
Joskus kuulin kaupassa kuin ooi pukki, oi pukki, ooi pukki niin hirveä.
Kaikki nämä huumori biisit mitä on, Juicen sika myös. Myös rankempaa heavy tyylin joulu lauluista en pidä, ei vaan sovi joulun rauhallisuuteen. Perinteiset joululaulut parhaita.
Suvi Teräsniskan Mummo. Siellä asuu iljanteisen polun päässä pimeässä pohjoisessa. Kaupungin lapset soittaa että hei mummo, me tullaan kesällä käymään. Nyt tulee pukki niin pitää lopettaa puhelu. Ihan hirveä biisi!
Antti Ketonen, joulupuoti. Kuunnelkaapa, aivan uskomattoman huono laulu josta ei edes ota selvää mikä sen punainen lanka on.
Vierailija kirjoitti:
Suvi Teräsniskan Mummo. Siellä asuu iljanteisen polun päässä pimeässä pohjoisessa. Kaupungin lapset soittaa että hei mummo, me tullaan kesällä käymään. Nyt tulee pukki niin pitää lopettaa puhelu. Ihan hirveä biisi!
Mun mielestä taas niin liikuttava kappale. Kertoo lähes suoraan meidän elämästä, kun etelästä mennään jouluksi mummoa tapaamaan pohjoiseen, jossa se yksin asuu tunturien keskellä. Varmaan jos ei ole mitään omaa tarttumapintaa, voi olla kliseinen.
Eiks sen Mummon vois kutsua joulun ajaksi sinne perheen luo? Hankkis mummolle lipun valmiiksi junaan, taksi etukäteen tilattuna mökkiin. Tai niin et joku kävis autolla hakemassa Mummon etelään, joku toinen ajais sit viikon kuluttua hänet takaisin kotiin. Ei, nyt vaan soitetaan et puolen vuoden päästä tullaan käymään, mutta pukki tulee kohta meille.
Voishan Mummon luo mennä jouluksi. Ruoat mukana.
Vierailija kirjoitti:
Joulupukki suukon sai. Hyi helv, mikä ällö pervo laulu..
Et sitten ikinä käsittänyt, että laulun pointti on se, että suukon saanut pukki on oikeasti perheen isä, eli pusuttelee omaa vaimoaan.
Vierailija kirjoitti:
Se saatanan renkutus jossa on tontun tehtäviä joista yksi on "pukki virkistää". Tekee mieli ampua radio kun se tulee. Mikä helvetin doku se pukki on jota pitää virkistää ennen joulua?
Oletko harkinnut hoitoon menoa? Nuo tunteet eivät ole ihan normaaleja...:(
Joulumaa. Siinä kun lauletaan, että "Oi jos jostain saada voisin suuren puurokauhan. Sillä antaa tahtoisin mä maailmalle rauhan". Miten ihmeessä kauhalla voi kenellekään rauhaa antaa? Lyömällä sitä ihmisiä päähän, jos he eivät ole rauhassa?
Synkkyyden huippu, kun pieni lapsi menee yksin äitinsä haudalle pimeään hautaholvistoon viemään kynttilän. Miksei joku turvallinen aikuinen mene hänen mukaansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita, mutta viimeisin karmeus taitaa minulle olla Juha-Tapion Joulukertomus.
"No ei se ollut joulupukki, valkoparta vanha ukki
kun tyttäremme lapsi sylissään meidät yllättää
Olet laihtunut ja liian hento, joulun ihme
tähdenlento taivastaako teidät tänne toi. Joulun kellot soi.
Pikku tyttäremme ei kai vielä äiti olla voi
Silti pienoikaisen kanssa tänne joulun tullessaan toi.
Tämä joululahja ihmeellinen joulun pelastaa
Vanha keinuheppa ullakolta esiin taas tulla saa.
Tää on kyllä ihan kamala! Miten ne vanhemmat ei ole tienneet tyttärensä raskaudesta? Tuskin se vauva just viime viikolla on syntynyt, ainakin muutaman kuukauden varmaan on, kun äitikin on ihan väsyksissä. Eikö he
Minä miellän tän Joulukertomuksen myös niin, että kyseessä oleva tytär on katkonut välit ja kadonnut vanhempiensa elämästä, ja nyt hankalassa elämäntilanteessa hakee turvaa vanhemmiltaan, jotka kaikesta huolimatta ilahtuu saadessaan lapsensa takaisin. Muuhun Leevi&the Leavingsin tuotantoon verrattunahan tämä on suorastaan hilpeä ja onnellinen laulu.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
Minä voin kuvitella että mummoa on yritetty saada muuttamaan ihmisten ilmoille sieltä iljanteisen polun päästä, mutta ei se halua lähteä. Lapsilla on elämä, työt ja perhe siellä etelässä eikä pysty kovin usein perheineen hilautumaan sinne pohjoiseen, ja jatkuva huoli mummon pärjäämisestä.
Hei mummo on oikein kunnon uhriutumis-syyllistyslaulu niille, jotka haluaa viettää joulua rauhassa kotona, eikä jaksakaan enää käyttää sitä ajamalla puolen suomen halki pohjoiseen mummolaan.
"Iloitkaatte, iloitkaatte,
lapsikullat nyt on joulu.
Siksi teiltä loppui koulu
että juhlia te saatte
kera äidin isäkullan"
Syyllistävä asenne. Että iloitkaa nyt lapaet kun iham koulustakin on annettu lomaa.
Älä koskaan pyörittele silmiäsi, vaikka et ymmärtäisi jotain tai pitäisi jostain.
Silmienpyörittely on huonoa käytöstä.