Järjetön päänsärky - salille vai ei?
Auttakee, mulla on ihan kauhea olo. Heräsin puoli kuudelta vihlovaan päänsärkyyn. Otin kipulääkkeitä ja yritin noitua särkyä pois hautomalla niskaa ja otsaa kylmä- ja kuumapakkauksella. Istuskelin pihallakin hetken, että pahoinvointi helpotti. Sain nukahdettua uudestaan useammaksi tunniksi.
Herättyäni uudestaan kipu jatkui aivan samanlaisena. Lisää lääkkeitä ja haudontaa. Parhaiten tuntuu tehoavan kuuma kaurapussi niskan alla ja kylmägeelipaketti silmien päällä. Nyt pystyn ekaa kertaa tänään edes katsomaan läppäriä. Mitään hajua päänsäryn aiheuttajasta ei ole. Niska on kosketusarka, eli lihakset on kipeät.
Hankin muutama viikko sitten salikortin ja nyt pähkäilen, pitäisikö mennä kokeilemaan helpottaisiko salilla käynti oloa. Toisaalta jos särky johtuu esim. jostain viruksesta, voi olo tulla vielä huonommaksi. Osaisiko joku neuvoa, millaiset harjoitukset voisivat olla avuksi?
Kommentit (6)
Älä missään tapauksessa mene salille, koska päänsäryn syy ei ole selvillä. Jos olisi varmaa, että kyseessä olisi jännityspäänsärky, liikunta voisi auttaa. Yritä venytellä niskaa ja hartioita varovasti kotona, mutta lopeta heti jos särky pahenee. Onko flunssaoireita tai näköhäiriöitä, liikkuvatko raajat normaalisti, pystytkö irvistämään?
Ei ole mitään muita oireita, pää jopa kääntyy normaalisti. Näköhäiriöitä ei ole, monitorin katsominen vain tuntui silmissä pahalta, mutta nyt se on helpottunut. Kokeilen venyttelyä ja teen vaikka pienen kävelylenkin ja menen sitten saunaan. Kiitoksia neuvoista. Päänsärkyä mulla on aika harvoin, ehkä tämä on Jumalan rangaistus siitä, että olin suunnitellut käyttäväni pyhäpäivän siivoamiseen...
Ei sinulla edes ole oikein "kova päänsärky", jos edes muistat koko salin. Että senkun menet vaan.
Ihmiset on idiootteja. Kannattaisiko jotkut asiat miettiä ihan oman pään sisällä. Vähän sama kuin kysyisi täällä, onko liian kova vatsatauti, että ei voi mennä töihin.
En ehkä salille menisi, koska ponnistelu ei tee hyvää. Sen sijaan lähtisin ulos kävelylle ja samalla pyörittelisin käsiä ja hartioita eri suuntiin.
En kyllä kovassa päänsäryssä edes harkitsisi salille menoa, itselläni ainakin pieninkin rasitus päänsäryssä vain voimistaa särkyä.
Nyt vain venyttelisin pitkään ja rauhalliseati esim saunan/kuuman suihkun pehmentämiä lihaksia ja aloittaisin salitreenaamiaen sitten kun vointi on parempi.