Nyr menee hermot tähän Mirena kierukkaan. Tuokea please :(
Mirena käytössä 1.5 vuotta. Tiputtelua aika epäsäänöllisesti 8 kk. Sitten 4 kk todella hyvin noin 3 päivän tuhru joka kuukausi. Nyt viimeiset kaksi kuukautta ollut taas tiputtelua ja eritysesti treenin ja seksin jälkeen. Kävin gyn:llä joka ylipuhui että anna vielä mahdollisuus ja katsoi ultralla että kaikki hyvin. 1.5 v sitten papa hyvä eli luokka 1. Nyt tarkoitus ensi viikolla ottaa uusi papa. Kapistus myös? Mitä mieltä? Mitä ehkäsyä sitten?
Kommentit (21)
Mulla syksyllä tulee 5 vuotta ja nyt taisi loppua tiputtelu (tai sitten iski vaihdevuodet =) ). Siis tähän asti ollut säännöllistä tiputtelua parin kolmen viikon välein. Muuten olisin jo otattanutkin pois mutta pelkään niitä mega kuukautisia ja tietysti raskautta kun ei muu sovi ja mies ei suostu kumiin. Mirenan laittanut lääkääri sanoi että se voi olla 7 vuotta. En oikein tiedä uskonko tuota kun paketissa oli kuitenkin teho 5 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 13:12"]
Mulla syksyllä tulee 5 vuotta ja nyt taisi loppua tiputtelu (tai sitten iski vaihdevuodet =) ). Siis tähän asti ollut säännöllistä tiputtelua parin kolmen viikon välein. Muuten olisin jo otattanutkin pois mutta pelkään niitä mega kuukautisia ja tietysti raskautta kun ei muu sovi ja mies ei suostu kumiin. Mirenan laittanut lääkääri sanoi että se voi olla 7 vuotta. En oikein tiedä uskonko tuota kun paketissa oli kuitenkin teho 5 vuotta.
[/quote]
Mä vaihdoin kun mulla oli ollut 6 vuotta ja gynen mukaan olisi voinut pitää vielä sitä vanhaa, kun kohdun limakalvo oli vielä todella ohut.
Mä olen käyttänyt 10 vuotta samaa Mirenaa. Ei kuukautisista tietoakaan, joten teho säilyy. Senkin jälkeen kun kuukautiset palaa, toimii kuten tavallinen kierukka ilman hormonaalista ehkäisyä.
Harmi ettei joillekin sovi. Hyvin sopiessa aivan loistava kapistus. Ei kuukautisia eikä muitakaan oireita. Otan varmasti uuden samanlaisen, kun vaihtamisen aika koittaa.
Mutta nämä vuodot niin yhdistyy siihen rasitukseen. Oli sittem seksi tai salilla käyntiin. Myös ulkoisessa kosketuksessa ja kun saan orgsmin niin lauker pieni vuoto. Ap
Ihanaa että kuulen että en ole yksin. Harmittaa niin että tuo lapistis ei sovi mutta mitäs teen. Sa kyllä van häipyä ensi viikolla. En kyllä jaksa tällaista. Haluan treenata ja harrastaa seksiä :)
Johtuneeko sitten Mirenasta vai ei? Mulla alkoi aikoinaan ihan yhtäkkiä jatkuva tiputtelu ja tuhru aina lenkkeillessä, yhdynnässä, ylipäätään rasituksessa. Mitään syytä ei löytynyt, pillereitä vaihdoin useitakin. Gyne epäili kohdunsuulta tulevan. Sitten hävisi välillä vuosiksi. Nyt Mirenan kanssa myös tulee välillä.
Ihanaa että muitakin. Gyn sanoi että jos papa ok niin sitten ei huolta ole. Vaan jatkan jos jaksan. Mutta en taida enään jaksaa moista vehjettä. Inhottavaa kun haluaa pitää itsensä terveenä ja liikkuvana niin vuotaa siitä seurauksena niin kuin rangaistus. Ap
Mulle ei sopinut, 2v pidin ja sitten poistettiin. 6kk ensin 3vk vuotoa, vk väliä, sitten meni n. vuosi ok, suht säännöllisesti muutaman päivän pientä tiputtelua/kk. Vika 6kk epäsäännöllisesti 10-14vrk vuotoa, kierto 21-35vrk.. Ilman kierukkaa säännöllinen 28vrk kierto.
Nyt on ollut kumi ehkäisynä viimeiset 4 vuotta. Ainoa mistä ei tule haittavaikutuksia.
Ai niin, mirenan ehkäisyteho oli kyllä loistava, halut oli häviksissä koko sen ajan kun mirena oli käytössä :/
Terkkarin mukaan papa ei ehdi vakavasti muuttua 1.5 vuodessa mutta tämäkin kyllä mietityttää. Ap
Halut kyllä poissa melkein kokonaan. En tiedä johtuuko vuodoista vai muusta.ap
Minulla samanlainen tilanne myös. Mies ei halua käyttää kumia :( mitäs sit teet. ?
Minulla on onneksi päinvastainen kokemus. Laiton jälkeen tiputteli alle viikon ja sen jälkeen ei ole ollut yksiäkään kuukautisia, ensimmäisten kuukausien aikana huomasi, että paperiin tuli ihan vähän verta josain vaiheessa kuuta, sitten sekin loppui. Treenaan paljon, ei ole ollut vastaavaa ongelmaa.
En varmaan itse jaksaisi tuollaista. Tsemppiä päätökseen ap.
Mirena toimii mulla hyvin. Ihan loistava. Pienet tipat harvakseltaan ei haittaa ja samaa kierukkaa tosiaan voi pitää 10 vuotta jos ei ole runsaita vuotoja alkanut tulla esiin. Tämä on jo toinen Mirena, enkä kyllä muuhun vaihtais!
Todellakin pakkauksessa sanotaan että 5v. on tehon kesto. Oikeasti vain lääketehdas haluais naisten vaihtavan niin usein uuteen. Kokenut gyne selitti asian mulle ja perusteli, ettei niin usein kannata paikkoja roplata kun samalla voi posottaa 10 vuottakin. Simple. Toki edellyttäen ettei ole ongelmia ilmennyt.
Kiva että joillakin toimii. Mulle valitettavasti ei näköjään toimi. Tai onkp mahdollista että häviää. Sillä mä olen elännyt.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 14:47"]Minulla samanlainen tilanne myös. Mies ei halua käyttää kumia :( mitäs sit teet. ?
[/quote]
Väännät rautalangasta miehelle? Ei ehkäisy ole yksin naisen asia. Eikä naisen ole pakko käyttää hormonaalisia tai muita joista tulee haittavaikutuksia. Normaali mies tämän kyllä ymmärtää.
Olisihan seksi helpompaa jos aina ei tarvitsisi kaivella kumeja esille, mutta minulle kun mikään ei sovi. Olemme olleet yhdessä 25 vuotta, olen kaikenlaisia kokeillut ja mies on kyllä nähnyt mitä niistä on seurannut. Joten ei ole yhtään pullikoinut kumin käyttöä vastaan :)
Näköjään niin turhautunut että kirjoitusvirheitä on ja paljon :/ sorry!