Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö tällaiseen tutkimukseen?

Vierailija
02.04.2015 |

Minulle tuli tänään yliopistolta paksu kirjekuori. Ikäni perusteella minut on valittu tutkimukseen, jonka aiheena on naisten terveys. Tutkimuksessa olisi useita aikaavieviä käyntejä parin vuoden sisällä, haastatteluja, kyselyjä, verikokeita ja kudosnäytteitä, toisaalta porkkanana luvattiin monipuolista tietoa omasta terveydestä ja kunnosta (veriarvot, hormonit, rasvaprosentti, lihasvoima...) Ensimmäinen ajatukseni oli kieltäytyä, koska en todellakaan halua kertoa tutkijoille kuukautiskierrostani, ruokailutottumuksistani tai muista yksityisasioistani. Mutta sitten aloin miettiä että jos sittenkin... Mitä sinä tekisit?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oishan se ihan jees olla osana jotain tuollaista mikä mahdollisesti kehittää terveyttä. Plussana nuo omat arvot. Elikkä mielestäni ihan viisaasti sijoitettua aikaa.

Vierailija
2/5 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin innosta puhkuen! Miksei mua valittu? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä kuka tutkimusta hallinnoi, thl? Sinne osa tutkimuksista kerätään ihmisten sosiaaliturvatunnuksen mukaan. Niistä saadaan myöhemminkin paljon tietoa. Niitä voidaan käyttää myös mm. lääketeollisuuden kanssa tehtävään yhteistyöhön tai myydä/lahjoittaa jatkotutkimuksiin joskus vuosien päästä.
.
Meidän poika kutsuttiin tuollaiseen mutta kieltäydymme sen jälkeen, kun olin soittanut tutkijalle eikä hän voinut luvata missä ja miten lapsen sosiaaliturvatunnuksella varustetut tiedot liikkuvat.

Vierailija
4/5 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:29"]

Riippuu siitä kuka tutkimusta hallinnoi, thl? Sinne osa tutkimuksista kerätään ihmisten sosiaaliturvatunnuksen mukaan. Niistä saadaan myöhemminkin paljon tietoa. Niitä voidaan käyttää myös mm. lääketeollisuuden kanssa tehtävään yhteistyöhön tai myydä/lahjoittaa jatkotutkimuksiin joskus vuosien päästä. . Meidän poika kutsuttiin tuollaiseen mutta kieltäydymme sen jälkeen, kun olin soittanut tutkijalle eikä hän voinut luvata missä ja miten lapsen sosiaaliturvatunnuksella varustetut tiedot liikkuvat.

[/quote]

Saamani kirjeen mukaan henkilötunnuksellisia tietoja ei luovuteta yliopiston tutkimusryhmän ulkopuolelle, mutta muussa muodossa (ilman henkilötunnisteita) niitä voidaan luovuttaa muille (ulkomaisille) tutkimusryhmille. Onko tämä hyvä vai paha asia? -ap

Vierailija
5/5 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti osallistuisin. Kun tulosten mukana ei kulje sos. tunnusta tietoja ei voida yhdistää sinuun tai sinusta aiemmin tai myöhemmin kerättäviin tietoihin.

T. 4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi