Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tämä mene oikein. Yh:t miten teillä?

Vierailija
02.04.2015 |

Kun isä maksaa minimin, ei osallistu sopimuksessa oleviin asioihin (2 kertaa osallistunut), ei tapaa lasta sovitusti, ei enää vuosiin uuden vaimon vuoksi. Ajattelin sitten lähteä hakemaan oikeutta lapselleni. Eihän se vittu voi olla oikein, että lapsi lukee jostain facesta kuinka isä on milloinkin perheineen ulkomailla lomalla jne. Ja kun teini pyysi tukea omaan harrastukseensa, niin äitipuoli hyökkäsi heti kimppuun "mikä sinä olet meiltä mitään pyytämään kun ei meillä ole edes omille lapsille laittaa kuin 20e joululahjat".

Uskottavaa olisi kai, ilman niitä facebook päivityksiä. Eli kyllä -  tässä aion lapsen etua alkaa ajamaan. Minulle olisi riittänyt se aika isältä. Mutta jos ei aikaa niin rahana sitten. Lapsi ei kuitenkaan vain "häviä huomaamattomaksi"  isän eikä äitipuolen toimesta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, meillä ei maksa edes minimejä, vaan Kela hoitaa suurimman osan ja isä maksaa muutaman kympin kuussa. Tapaa kyllä sopimuksen mukaan lapsiaan, mutta vähentää niitä sitä mukaa kun tekee uusia lapsia. En jaksa tätä arkea, enkä jaksa edes tapella sen kanssa.

En ole puhunut lasten isän kanssa vuosiin, se hakee ja tuo lapset niin että noutaa ne pihalta ja jättää ne myös siihen. Miehet huutaa netissä kovaan ääneen oikeuksiaan, mutta ketään niistä ei oikeasti kiinnosta ne omat lapset, varsinkaan siinä vaiheessa kun kuvioihin tulee uusi rouva ja uusia, parempia lapsia.

Itseäni hävettäisi jättää lapset yhteiskunnan elätettäväksi. Tai eksän. Mutta miehillä tätä häpeän tunnetta ei ole, ne vaan kokee olevansa riistettyjä kun joutuvat maksamaan eksälleen elareita, käsittämättä lainkaan miten paljon lapsiin menee rahaa ja miten pieni summa se 150€/kk siinä meressä on.

Vierailija
2/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanlaista. I feel you.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsen isä ei kanssa maksa yhtään mitään, vaan kaikki menee ulosottoon, jossa vanhenevat. Mies lähti, kun lapsi oli 13-vuotias, joten ihan kuvittelin, että ollaan ikuisesti yhdessä. Ei tapaa lastaan myöskään enää ollenkaan, ei halua.Ei joululahjoja, ei synttärilahjoja ei mitään - valehtelee vaan joskus, että kyllä iskä ostaa sitten sitä ja tätä, mutta ei koskaan mitään.

Onneksi teinini ei edes usko enää isänsä juttuja ja on kiintynyt kuihin ihmisiin, jotka todella välittävät ja onneksi meillä on sellainen tukiverkosto:) Teini nyt 15v.

Vierailija
4/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko vaihtoehtona hoitaa etävanhemmuus itse paremmin? 

Oikeasti: tietysti elatusmaksut maksukyvyn eikä -halun mukaan, jos ei halua ole. 

Vierailija
5/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:43"]

Vieläkö yritätte jopa ex-miesten lompakolla loisia? Hävyttömiä lorttoja.

[/quote]

Eli sun mielestä mies voi hyvillä mielin loisia itse yhteiskunnan lompakolla ja jättää elarit muiden veronmaksajien huoleksi?

Vierailija
6/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:46"]

Oisko vaihtoehtona hoitaa etävanhemmuus itse paremmin? 

Oikeasti: tietysti elatusmaksut maksukyvyn eikä -halun mukaan, jos ei halua ole. 

[/quote]

Annettakoon anteeksi tämä aivopieru.

ap

Vierailija
7/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin samanlaista sillä erolla etten stalkkaa exän tai hänen vaimonsa faceja. Miksi teet niin ja suututat itsesi?

Vierailija
8/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:44"]

Meillä lapsen isä ei kanssa maksa yhtään mitään, vaan kaikki menee ulosottoon, jossa vanhenevat. Mies lähti, kun lapsi oli 13-vuotias, joten ihan kuvittelin, että ollaan ikuisesti yhdessä. Ei tapaa lastaan myöskään enää ollenkaan, ei halua.Ei joululahjoja, ei synttärilahjoja ei mitään - valehtelee vaan joskus, että kyllä iskä ostaa sitten sitä ja tätä, mutta ei koskaan mitään.

Onneksi teinini ei edes usko enää isänsä juttuja ja on kiintynyt kuihin ihmisiin, jotka todella välittävät ja onneksi meillä on sellainen tukiverkosto:) Teini nyt 15v.

[/quote]

Elatusmaksu ei vanhene koskaan. Ne peritään oikeusteitse vielä silloinkin kun lapsi on täysikäinen. Ei ne isät tai äidit jokka ei ole maksuvapautusta kokonaan pääse niistä eroon kuten yleisesti luullaan.

Vierailija
9/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joo tosi helevetin katkera exä, kun olen itse lähtenyt suhteesta. Ja erostamme on aikaa jo 13v. Mmokay, katkeruus kortti vedetty esiin by huono äitipuoli. Hyviäkin on olemassa, kuten minä. Ei tarvii kahta kertaa miettiä. Meillä kaikki on tasa-arvoisia. Mieheni tämän oikeastaan minulle sanoi, kun kuitenkin osallistuu lapsensa elämään OIKEASTI (etälapsen).

ap

Vierailija
10/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamaan ei voi pakottaa, ei ottamaan osaa maksuihin muuten kuin elarin kautta. Jäljelle jää että haet korotusta elareihin. Onko sillä palkka ja menot sellainen, että korotukseen olisi mahdollisuuksia? 

Vierailija
11/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole äitipuoli, eikä oo ees omia lapsia vielä. Vituttaa vaan kitisevät yh:t.

Vierailija
12/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:52"]

Meilläkin samanlaista sillä erolla etten stalkkaa exän tai hänen vaimonsa faceja. Miksi teet niin ja suututat itsesi?

[/quote]

En ole edes koko facessa, en ole koskaan ollut. Lapsi on. Ja saa sieltä lukea milloin ollaan missäkin laatuaikaa viettämässä. Tää muuten loppuu ny. Tärise toinen vaimo.

ap

Vierailija
13/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:00"]

Tapaamaan ei voi pakottaa, ei ottamaan osaa maksuihin muuten kuin elarin kautta. Jäljelle jää että haet korotusta elareihin. Onko sillä palkka ja menot sellainen, että korotukseen olisi mahdollisuuksia? 

[/quote]

On ollut jo vuosia parempi palkka. Kun erottiin oli mäkkärin vuoropäällikkö ja nyt ihan eri hommissa. ap

Vierailija
14/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:41"]Niin, meillä ei maksa edes minimejä, vaan Kela hoitaa suurimman osan ja isä maksaa muutaman kympin kuussa. Tapaa kyllä sopimuksen mukaan lapsiaan, mutta vähentää niitä sitä mukaa kun tekee uusia lapsia. En jaksa tätä arkea, enkä jaksa edes tapella sen kanssa.

En ole puhunut lasten isän kanssa vuosiin, se hakee ja tuo lapset niin että noutaa ne pihalta ja jättää ne myös siihen. Miehet huutaa netissä kovaan ääneen oikeuksiaan, mutta ketään niistä ei oikeasti kiinnosta ne omat lapset, varsinkaan siinä vaiheessa kun kuvioihin tulee uusi rouva ja uusia, parempia lapsia.

Itseäni hävettäisi jättää lapset yhteiskunnan elätettäväksi. Tai eksän. Mutta miehillä tätä häpeän tunnetta ei ole, ne vaan kokee olevansa riistettyjä kun joutuvat maksamaan eksälleen elareita, käsittämättä lainkaan miten paljon lapsiin menee rahaa ja miten pieni summa se 150€/kk siinä meressä on.
[/quote]
Sinäkö et tuntisi itseäsi riistetyksi, jos lapset asuisivat isän luona ja sinä olisit pelkkä lompakko, jolla ei ole roolia toisen perheen lasten arjessa? Minä ainakin tuntisin.

Vierailija
15/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:43"]

[/quote]

Eli sun mielestä mies voi hyvillä mielin loisia itse yhteiskunnan lompakolla ja jättää elarit muiden veronmaksajien huoleksi?
[/quote]
En ole tuo aiempi, mutta kyllä minusta on kohtuutonta vaatia siittäjää kustantamaan entisen perheen elämä. Se maksaa, joka lapset pitää ja adoptioon vaan, jos kumpaakaan ei kiinnosta.

Vierailija
16/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:56"]Oon joo tosi helevetin katkera exä, kun olen itse lähtenyt suhteesta. Ja erostamme on aikaa jo 13v. Mmokay, katkeruus kortti vedetty esiin by huono äitipuoli. Hyviäkin on olemassa, kuten minä. Ei tarvii kahta kertaa miettiä. Meillä kaikki on tasa-arvoisia. Mieheni tämän oikeastaan minulle sanoi, kun kuitenkin osallistuu lapsensa elämään OIKEASTI (etälapsen).

ap
[/quote]
Itse lähdit ja vielä kerjäät rahaa ja etuuksia? Sinun kaltaistesi takia kaikkia yhäreitä pidetään huorina.

Vierailija
17/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:41"]Niin, meillä ei maksa edes minimejä, vaan Kela hoitaa suurimman osan ja isä maksaa muutaman kympin kuussa. Tapaa kyllä sopimuksen mukaan lapsiaan, mutta vähentää niitä sitä mukaa kun tekee uusia lapsia. En jaksa tätä arkea, enkä jaksa edes tapella sen kanssa.

[/quote]
Sinäkö et tuntisi itseäsi riistetyksi, jos lapset asuisivat isän luona ja sinä olisit pelkkä lompakko, jolla ei ole roolia toisen perheen lasten arjessa? Minä ainakin tuntisin.
[/quote]

Isän rooli sillä olis, mutta kun ei se kiinnosta. Ja olen ollut myös sillä toisella puolella jonkin aikaa, mutta isän mielestä lapset haittasivat hänen ja uuden naisen arkea joten osat vaihdettiin. Enkä ikinä kehtais vaan jatkaa elämää osallistumatta lasten elämään tai elättämiseen. Se vastuu on otettu silloin kun lapset on tehty, eikä se vanhempien erotessa poistu mihinkään.

Vierailija
18/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loinen

Vierailija
19/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:43"]

[/quote]

[/quote]
En ole tuo aiempi, mutta kyllä minusta on kohtuutonta vaatia siittäjää kustantamaan entisen perheen elämä. Se maksaa, joka lapset pitää ja adoptioon vaan, jos kumpaakaan ei kiinnosta.
[/quote]
Kannattaa vaihtaa ketjua, jos aivokapasiteetti on tota luokkaa.

Vierailija
20/21 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:41"]Niin, meillä ei maksa edes minimejä, vaan Kela hoitaa suurimman osan ja isä maksaa muutaman kympin kuussa. Tapaa kyllä sopimuksen mukaan lapsiaan, mutta vähentää niitä sitä mukaa kun tekee uusia lapsia. En jaksa tätä arkea, enkä jaksa edes tapella sen kanssa. En ole puhunut lasten isän kanssa vuosiin, se hakee ja tuo lapset niin että noutaa ne pihalta ja jättää ne myös siihen. Miehet huutaa netissä kovaan ääneen oikeuksiaan, mutta ketään niistä ei oikeasti kiinnosta ne omat lapset, varsinkaan siinä vaiheessa kun kuvioihin tulee uusi rouva ja uusia, parempia lapsia. Itseäni hävettäisi jättää lapset yhteiskunnan elätettäväksi. Tai eksän. Mutta miehillä tätä häpeän tunnetta ei ole, ne vaan kokee olevansa riistettyjä kun joutuvat maksamaan eksälleen elareita, käsittämättä lainkaan miten paljon lapsiin menee rahaa ja miten pieni summa se 150€/kk siinä meressä on. [/quote] Sinäkö et tuntisi itseäsi riistetyksi, jos lapset asuisivat isän luona ja sinä olisit pelkkä lompakko, jolla ei ole roolia toisen perheen lasten arjessa? Minä ainakin tuntisin.

[/quote]

Olet siis etävanhempi? Mitä riistoa se on? Lapsella on tarpeet ja mitä vanhemmaksi kasvaa sitä isommat. Tulee mopokortit, kielimatkat, ajokortit ihan vain n'istä pakollisista. Vähemmän pakollisista juttelen toki myös mielellään kanssasi. Ne on niitä harrastuksia, jotka maksaa 20000e/ 3v.  Se on pikkuakalla vaikea ajatella, että prosentin joululahajat ostetaan.  Oikeasti niin ilkeä ihminen ettei mitään rajaa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi