Olenko ainoa, jolla on menkat hormonikierukasta huolimatta?
Kommentit (14)
Mulla on ihan samanlaiset menkat kierukalla ja ilman.
On menkat olleet aina kierukan kanssa, ainoa mikä menkat lähes lopetti oli minipillerit. Nykyisen kierukan aikaan, mikä ollut nyt noin vuoden, menkat on v*ttumaisen pitkittyneet, ei kuitenkaan kovin runsaat..
Mulla on myös. Niukemmat kuin normaalisti, mutta kestää 5 päivää. Sama oli pillereillä. En pystynyt niillä esim pidentää kiertoa. Ilmeisesti sitten jotenkin vahva oma hormonitoiminta
Eka kierukka kun oli, loppui menkat. Ne kuitenkin taas alkoi 5 vuoden jälkeen. Vaihdoin kierukan ja edelleen tulee menkat, vaikka tää on nyt ollut 3v. Ärsyttävää, kun kestääkin viikon. Ei kovin runsaana, mutta silti.
Ekan vuoden niukkaa, mutta hermoille käypää vuotoa melkeinpä joka toinen päivä. Sitten loppui kuin seinään ja alkoi ihana, huoleton elämä.
Ilman kierukkaa vuoto oli monta desiä joka kierrolla. Kestikin toista viikkoa.
Kierukan kanssa ensimmäinen puoli vuotta oli jatkuvaa tiputtelua. En tiennyt, milloin on menkat ja milloin ei, kun aina oli sama tiputtelu. Sitten alkoi tulla taukoja siihen tiputteluun. Nyt on 4-6 kk välein muutaman päivän ajan pientä tiputteluvuotoa. Eli on menkat, mutta siihen anemiaa aiheuttavaan syöksyvuotoon verrattuna käytännössä huomaamattomat. Joskus jää merkkaamatta kalenteriin, kun unohdan vessasta tultuani, että mulla on ne menkat.
On menkat, mutta lyhyemmät, niukemmat ja hyvin epäsäännöllisesti. Joskus 1 krt/ kk, joskus 1krt/3kk. Kipuja ei juuri ole, mutta v*tutusta ja muita PMS oireita jonkun verran.
Ennen kierukkaa oli runsaat ja kivuliaat joten nyt on oikein hyvä.
Mulla oli ihan tavalliset menkat koko ajan
Mulla oli normaalit menkat ja lisäksi tiputtelua käytännössä koko ajan. Kolme vuotta jaksoin, sitten meni hermo. Ei enää kierukkaa mulle.
Hormonikierukka on ollut nyt 3 vuotta ja koko ajan vuodot ovat niukentuneet ja lyhentyneet. Ekat puoli vuotta oli tiputtelua ja lähes normaalit vuodot ja ekat 1 1/2 vuottakin oli aika normaali pituus ja vuoto. 2 vuoden kohdalla alkoi lyhetä ja niukentua ja nyt enää 2-3 pv tuhrua, pärjää pikkarisuojalla.
Mullakin. Ikää jo 45 ja menkat normaalit, jopa runsaat kierukasta huolimatta.
Loppu kuin seinään. Olipa vapauttavaa!
Minulla oli ihan yhtä säännölliset menkat kuin ennenkin, vaikka lääkäri "lupaili", että tuskin niitä useinkaan tulee. Alkuaika oli vielä ihan jatkuvaa vuotoa/tiputtelua. Tuosta on jo kymmenisen vuotta. Nykyisin on Zoely-pillerit, sitä ennen oli Qlaira, ja nämä "luonnollisemmat" e-pillerit ovat ainoat, jotka ovat lähes lopettaneet menkat. Ihanaa! Migreenikin katosi sen siliän tien.
Et ole ainoa. Mulla ilman kierukkaa niagaramenkat, kierukan kanssa siedettävät. Voi kun loppuisivatkin kokonaan.