Nyt tuli kyllä ihan puskista...
Miesystävä ilmoitti, että haluaa taukoa parisuhteesta. On kuulemma jotain henkilökohtaisia ongelmia. Eilen kaikki oli vielä ihan hyvin. Minulla olisi hirveästi kysymyksiä, mutta hän ei vastaa viesteihin, eikä puhelimeen. Olo on aika kamala.
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:51"]
Te ette siis asu miehen kanssa yhdessä?
[/quote]
Ei asuta.
[/quote]
No niin. Sen vaimo tuli työmatkalta kotiin.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:50"]
En ymmärrä miksi ei voisi edes puhua puhelimessa tai vastata viestiin. Pitäisihän se nyt ymmärtää, että toisella on tarve keskustella, kun tuollaisen uutisen yhtäkkiä paukauttaa. ap
[/quote]
Ja sinun pitäisi vastaavasti ymmärtää toisen tilantarve miettiä asioita rauhassa.
En ymmärrä miksi ei voisi edes puhua puhelimessa tai vastata viestiin. Pitäisihän se nyt ymmärtää, että toisella on tarve keskustella, kun tuollaisen uutisen yhtäkkiä paukauttaa. ap
[/quote]
Mies halusi taukoa! Ei kai hän silloin ole sinua pitämässä kädestä kiinni, jos tilaa haluaa.
Jospa mies ei kerro toisesta naisesta, koska sä olet se toinen nainen?
Se on pamauttanu jonkun paksuksi. Siinäpä henkilökohtaista ongelmaa kerrakseen.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:54"]
[/quote]
Totta. Epäkypsää sellainen viesteihin vastaamattomuus aikuiselta. Eräänlaista henkistä vallankäyttöä mielestäni. Tuttua itselleni eräästä parin vuoden takaisesta suhteesta. Mies lakkasi vastaamasta viesteihin, ja kun yritin parin päivän päästä soittaa, ei vastannut. Ilmoitti, että soittaa illalla. Silloin pamautti minulle, että haluaa lopettaa suhteen.
-suruvaippa-
[/quote]
Epätietoisuudessa on kyllä kamalaa olla. Tuntuu pahalta, kun niin läheinen ihminen yhtäkkiä katkaiseekin kaiken yhteydenpidon ja muuttuu kylmäksi. ap
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:31"] Toinen nainen. [/quote] Ei ole toista naista. Hän on hyvin suorapuheinen ihminen ja olisi kyllä sanonut, jos hänellä olisi joku toinen. [/quote] Miehet ei todellakaan kerro suoraan jos on jotain säätöä jonkun kanssa :D
[/quote]Eivät sen enempää kuin naisetkaan. Jos siis säätämisen (=jotain oman suhteen ulkopuolista touhua) aloittaa, niin eihän siinä ole kerrottu, että hei tiedoksi, nyt mulla on säätöä. Ne jotka kertoo, ovat aikansa säätäneet ja haluavat vaihtaa kumppania tai sitten jäädään kiinni ja on pakko tunnustaa. Niin naisissa kuin miehissäkin. Ne suorapuheiset, rehelliset ihmiset eivät säädä.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 15:00"]
[/quote]
Totta. Epäkypsää sellainen viesteihin vastaamattomuus aikuiselta. Eräänlaista henkistä vallankäyttöä mielestäni. Tuttua itselleni eräästä parin vuoden takaisesta suhteesta. Mies lakkasi vastaamasta viesteihin, ja kun yritin parin päivän päästä soittaa, ei vastannut. Ilmoitti, että soittaa illalla. Silloin pamautti minulle, että haluaa lopettaa suhteen.
-suruvaippa-
[/quote]
Epätietoisuudessa on kyllä kamalaa olla. Tuntuu pahalta, kun niin läheinen ihminen yhtäkkiä katkaiseekin kaiken yhteydenpidon ja muuttuu kylmäksi. ap
[/quote]
Nyt sinulla on oivallien tilaisuus miettiä onko tämä suhde sinua varten ja tehdä omat arviot, valinnat ja päätösket, eikä mahdollistaa miehen käytöstä.
[/quote]
-suruvaippa-
[/quote]
[/quote]Kyllä tuo siltä kuulostaa, että suhteenne on ohitse. Ajattelepa sitä, mikä voisi aiheuttaa sinulla saman, minkä vuoksi sinä tekisit saman asian miehelle? Eikö kyseessä olisi silloin joku asia, jonka vuoksi et haluaisi enää jatkaa suhteessa. Jos haluaisit, kertoisit mistä on kyse, etkä pitäisi toista epätietoisuudessa.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:51"]
Te ette siis asu miehen kanssa yhdessä?
[/quote]
Ei asuta.
[/quote]
Ok. Eihän nyt parisuhteesta voi vaan pitää taukoa. Onko mies oikeasti tosissaan kanssasi?
[/quote]
Kyllä hän suhteen alussa ainakin jo puhui, että hän lähtee parisuhteeseen aina tosissaan, ja kyseli, että olenko samaa mieltä. Tapailtiin monta kuukautta, ja tutustuttiin, ennen kuin alettiin seurustelemaan.
Näitä epämääräsiä selityksiä annetaan yleenä silloin kun on säätöä muuallekin. Jos homma ei toisen kanssa toimikaan niin on se varapatja ainakin varalla. Vaikka kuinka olisi suorapuheinen ihminen niin...
Oli syy mikä tahansa, niin oikeasti: eihän sellaiseen ihmiseen katkaista puheyhteyttä ja lakata yhtäkkiä tapaamasta, johon ollan rakastuneita! Päinvastoin, silloinhan puhelinään kyttää koko ajan, josko toinen soittaisi tai laittaisi vaikka hyvänyönviestin. Ja on kauhea jano tavata edes puoli tuntia ohi ajaessaan. vaikka olisi kuinka kiireinen päivä.
Se mies ei välitä sinusta.
Ainoa muu jotenkin järkeenkypä selitys olisi shokeeraava uutinen omasta terveydestä, esim. syöpädiagnoosi tai joku HIV. Sellaista ehkä jäisi aluksi pohtimaan yksin.
Itse en lähtisi tuollaiseen säätöön. Olen miehellenikin joskus sanonut että joko ollaan yhdessä tai sitten ihan rehellisesti erotaan. Ei ole reilua roikuttaa toista löyhässä hirressä. Lisäksi mielestäni suhde on kyseenalainen jos toinen tarvitsee siitä taukoa. Rakastavassa suhteessa asiat pystytään käsittelemään yhdessä eikä tarvita mitään taukoja. Etenkin jos suhde on alkumetreillä niin ei ole hyvä merkki...
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 15:13"]
Itse en lähtisi tuollaiseen säätöön. Olen miehellenikin joskus sanonut että joko ollaan yhdessä tai sitten ihan rehellisesti erotaan. Ei ole reilua roikuttaa toista löyhässä hirressä. Lisäksi mielestäni suhde on kyseenalainen jos toinen tarvitsee siitä taukoa. Rakastavassa suhteessa asiat pystytään käsittelemään yhdessä eikä tarvita mitään taukoja. Etenkin jos suhde on alkumetreillä niin ei ole hyvä merkki...
[/quote]
Tätä mieltä olen itsekin. Asiat pystyy kyllä järjestelemään ja ongelmat käsittelemään yhdessä. Ihmettelen, miksi hänen täytyi tehdä ratkaisu itse, ilman, että oltaisiin siihen ensin yhdessä mietitty ratkaisua.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 15:20"]
[/quote]
Tätä mieltä olen itsekin. Asiat pystyy kyllä järjestelemään ja ongelmat käsittelemään yhdessä. Ihmettelen, miksi hänen täytyi tehdä ratkaisu itse, ilman, että oltaisiin siihen ensin yhdessä mietitty ratkaisua.
[/quote]Yksinkertaisesti siksi, että sinä olet se ongelma, hän ei halua olla sinun kanssasi. Anteeksi, kun sanon näin suoraan. Mutta joka kerta, kun toiselle selitetään sitä minulla on henkilökohtaisia ongelmia, minun tarvitsee etsiä itseäni-tuubaa on totuus se, että sanoja ei halua jatkaa suhdetta. Muutenhan hän jatkaisi.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 15:02"]
[/quote]
-suruvaippa-
[/quote]
[/quote]
Nyt sinulla on oivallien tilaisuus miettiä onko tämä suhde sinua varten ja tehdä omat arviot, valinnat ja päätösket, eikä mahdollistaa miehen käytöstä.
[/quote]
Niin, varmasti tulee paljon mietittyä asioita, kunhan tästä alkujärkytyksestä ensin selviän. Yleensä olen aina vaistonnut, jos jollakin on paha olla, tai hän pohtii jotakin. Tämän miehen kohdalla ei ollutkaan niin.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 15:20"]
[/quote]
[/quote]Yksinkertaisesti siksi, että sinä olet se ongelma, hän ei halua olla sinun kanssasi. Anteeksi, kun sanon näin suoraan. Mutta joka kerta, kun toiselle selitetään sitä minulla on henkilökohtaisia ongelmia, minun tarvitsee etsiä itseäni-tuubaa on totuus se, että sanoja ei halua jatkaa suhdetta. Muutenhan hän jatkaisi.
[/quote]
Mietin tuota itsekin, että kaipa vaan hän huomasi, etten olekaan sopiva kumppani hänelle. Jotenkin vain ihmetyttää tuo, kun se piti yhtäkkiä läjäyttää päin naamaa. Mitään ennusmerkkejä ei ollut. Yleensä huomaan toisesta, jos joku on vialla.
Tuo on ihan yleistä miehille, ilmoittavat erosta aivan yllättäen, vaikka edellispäivänä kaikki oli vielä hyvin. Muutaman kerran itsekin tämän kokeneena tiedän tunteen.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:50"]En ymmärrä miksi ei voisi edes puhua puhelimessa tai vastata viestiin. Pitäisihän se nyt ymmärtää, että toisella on tarve keskustella, kun tuollaisen uutisen yhtäkkiä paukauttaa. ap
[/quote]
Toinen nainen, sano mun sanoneen :) älä tuu tänne sit itkemään kun tämä paljastuu.