Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin sinisilmäisyys

Vierailija
02.04.2015 |

Voisinko antaa ystävälleni tällaisen kirjeen, lapsemme ovat samalla luokalla ja ystäviä jo alta kouluikäisestä saakka.

Hei en haluaisi loukata, mutta et taida nyt ihan tietää missä mennään. Sanot, että kaveriporukassa lastasi syrjitään ja jätetään yksin koulun pihalla. Omat lapseni sanovat, ettei todellakaan syrjitä, lapsesi vain ei halua lähteä juoksentelemaan, huomaatko muuten itse ollenkaan miten paljon on lihonut ja ei jaksa juosta vaan jää siksi seisoskelemaan.

Sanot porukkaan kuuluvista kahdesta kaverista, että ovat peliriippuvaisia ja omasi ei ole. Mitä tiedät iltapäivän touhuista, kun olet töissä. Nämä kaksi ja omat lapseni ovat sanoneet, ettei lapsesi tee muuta kuin pelaa. Meillä ollessaan nämä muut ovat lähes koko ajan pihalla. Sanot, että lapsesi sanoo, että minun lapseni jankuttaa, totta! aloittaa ulospyytämisen suunnilleen tunnin pelaamisen jälkeen, toivottomin tuloksin ja lähtee kotiin teiltä pettyneenä, kun ei ole muuta kuin pelattu.

Sanot, ettei omasi koskaan kiusaa muita, kuulemma tönii ja tuuppii kavereita koulussa kokoajan. Lapsesi kimppuun oli käyty, kamalaa, mutta miten paljon oli itse ensin kiusannut, et uskonut kimppuunkävijän äitiä, joka kertoi lapsesi ensin itse kiusanneen, koska luulet, ettei omasi tee pahaa kenellekään. Et nähnyt, kun oli lyönyt pikkusisarustaan kasvoihin, kaatanut maahan, potkinut ja hakannut itkevää maassa makaavaa ja nauranut päälle.

Tiedätkö, että pyytää yhtä kaveria ja peruu tylysti selittelemättä, kun keksiikin pyytää mieluisampaa kaveria. Erään kaverin äiti kertoi, että lapsesi oli pyytänyt hänen lastaan kylään, vaikka näki, että minun lapseni menivät juuri heille. Olisivatko meidän lapset jääneet sinne kylään yksin?

Lapsesi ei ole sinun mukaasi yhtään kiinnostunut toisten koenumeroista, miksi sitten kaivoi väkisin repusta minun lapseni koepaperin? Voi ystävä hyvä, miten et näe  totuutta, vaan uskot pelkkää hyvää omasta lapsestasi? Tiesitkö miten kateellinen lapsesi on? Jos joku muu saa mitä vain, lapsesi haukkuu sen, mutta jo seuraavana päivänä ilmoittaa, että ostatte hänelle samanlaisen.

Joo en tietenkään lähetä tätä, mutta olen ihan äimänä, miten sinisilmäinen tämä äiti on ja miten surkea tyyppi olen, kun en saa sanottua. Neuvoja kiitos miten saisin sanottua kivasti ja rakentavasti. Äiti on todella ihana ihminen, mutta ei tosiaan näe lapsessaan mitään väärää ja toisilta äideiltäkin olen kuullut kiusaamisista ja muusta. Anteeksi vielä jatkuva lapsisanan toisto, yritin olla paljastamatta ikää ja sukupuolta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinen ja typerä teksti. Keskity omaan lapseesi, tuskin hänkään täydellinen on

Vierailija
2/12 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:32"]

Lapsellinen ja typerä teksti. Keskity omaan lapseesi, tuskin hänkään täydellinen on

[/quote]Sitä en todellakaan väittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin kyllä kuulla totuuden, että voisin tehdä jotain lapseni hyväksi. En haluaisi olla tietämättä tällaisista asioista. Ja kuten sanottu en oikeasti lähettäisi tuota kirjettä. Oli vaan jotenkin helpompi kirjoittaa se tähän tuollaisessa muodossa. ap

Vierailija
4/12 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no mun mielestä kannattaid kyllä jollain tavalla kertoa miten ne asiat on, mutta niinkuin itse sanoit, ei tollasella kirjeellä. Äläkä varsinkaan töksäytä kaikkea kerralla ulos. Kerro hienovaraisesti. Pyydä kahville ja avaa pikkusen aihetta yms. Samalla tavalla kuin otse tahtoisit omista lapsistasi kuulla.

Vierailija
5/12 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken muun voisin jättää kertomatta, mutta tuo pelaaminen on ihan hurjaa ja on tietysti ärtyisä kavereitaankin kohtaan sitähän liika pelaaminen tekee. Sen kun saisin sanottua.

Vierailija
6/12 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisit jättää kertomatta että lapsi PAHOINPITELEE toista ja nauraa vielä päälle.

Vierailija
7/12 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin taannutaan lapsen tasolle ja annetaan kritiikkiä mahdollisimman ei-rakentavasti. Malliesimerkki.

Vierailija
8/12 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 15:05"]Näin taannutaan lapsen tasolle ja annetaan kritiikkiä mahdollisimman ei-rakentavasti. Malliesimerkki.
[/quote] No mitenkäs näistä puhutaan teillä? "Hei ämmä kato kakaras perään tai tapa ittes" -- vai?

Vierailija
9/12 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 15:05"]

Näin taannutaan lapsen tasolle ja annetaan kritiikkiä mahdollisimman ei-rakentavasti. Malliesimerkki.

[/quote]

Komppi tälle. Tekstin sävy on syyttävä, yksisilmäinen, riidanhaluinen ja lapsellinen. 

Vierailija
10/12 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli noin suorapuheinen, jotta te ymmärrätte mistä on kyse. Kuten sanottu, en lähettäisi. Vaan kysyn neuvoa täältä miten toimia. ap

Vierailija
11/12 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ap, en varmaan ottaisi puheeksi kuin jollain sivulauseella. Tuota kaikkea ei kukaan onnistu kertomaan loukkaamatta.

Vierailija
12/12 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai auta muu kuin antaa olla vaan ja katsoa miten käy. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän