Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ateisti, mutta suhtudun myönteisesti kristinuskoon

Vierailija
02.04.2015 |

En ymmärrä ateisteja joiden mielestä uskonnot tulisi saada poistettua maailmasta kokonaan. En ymmärrä muutenkaan vihamielistä suhtautumista erityisesti kristinuskoa kohtaan. Itse suhtaudun kristinuskoon myönteisesti ja olen sitä mieltä, että se on tuonut yhteiskuntaamme paljon hyvää. Mitä mieltä muut ateistit olette?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastustan kaikenlaista taikauskoa, niin järjestäytymätöntä kuin järjestäytynyttäkin.

Vierailija
2/16 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti, ja ajattelen että jokainen uskokoon miten tahtoo. Ei se ole minulta pois, kunhan eivät yritä oman uskonsa varjolla rajoittaa minun elämääni. Minulla on ystäviä jotka kuuluvat eri uskontokuntiin: on tapakristittyä, mormonia, muslimia, helluntailaista ja körttiläistä. Mukavia, avarakatseisia ihmisiä, jotka kunnioittavat muidenkin vakaumusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään uskontoja vastaan, jos ne pysyvät kodin seinien sisäpuolella ja järjestetyissä tilaisuuksissa, kuten kirkoissa, laillisissa mielenosoituksissa jne.

En kuitenkaan hyväksy minkäänlaisen lainsäädännön perustelua uskonnolla. Lait pitää säätää noudattaen ihmisoikeuksia, logiikkaa ja yksilönvapautta, ei noudattaen huru-ukkojen mielipiteitä.

Vierailija
4/16 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti mutta aina ollut kiinnostunut uskonnoista ja koen kristinuskon osaksi suomalaista kulttuuria. Tilaa täälläkin toki on kaikenlaisille uskonnoille. Kukin tavallaan. Lähtökohtaisesti uskonnot ovat hyviä ja tarrjoavat lohtua.

Vierailija
5/16 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ateistina ei ole mitään itse jumaluskoa ja hengellisyyttä vastaan, mutta abrahamisten uskontojen pyhiä kirjoja, Raamattua ja Koraania pidän suoranaisena syöpänä. Nuo kirjat on täynnä misogyniaa, homofobiaa, rasismia, kansanmurhaa, sotaa, väkivaltaa, pedofiliaa ja pahinta on se että uskovaisia kehotetaan noudattamaan noita asioita.

Vierailija
6/16 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:33"]

En ymmärrä ateisteja joiden mielestä uskonnot tulisi saada poistettua maailmasta kokonaan. En ymmärrä muutenkaan vihamielistä suhtautumista erityisesti kristinuskoa kohtaan. Itse suhtaudun kristinuskoon myönteisesti ja olen sitä mieltä, että se on tuonut yhteiskuntaamme paljon hyvää. Mitä mieltä muut ateistit olette?

[/quote]

Suhtaudun varovaisen negatiivisesti. On toki paljon hyvää tuonut yhteiskuntaan, mutta niin on tuonut paljon huonoakin. Nykyisen negatiivisen fiiliksen on tuonut kristittyjen (puolueen) ja joidenkin uskonnon kannattajien aikomus taistella tasa-arvoa vastaan Suomessa.

Vierailija
7/16 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:38"]

En kuitenkaan hyväksy minkäänlaisen lainsäädännön perustelua uskonnolla. Lait pitää säätää noudattaen ihmisoikeuksia, logiikkaa ja yksilönvapautta, ei noudattaen huru-ukkojen mielipiteitä.

[/quote]

Niin kauan kuin uskonnollisuutta harjoitetaan, se vaikuttaa myös politiikkaan. Esimerkiksi päättyneillä valtiopäivillä tapahtunut tasa-arvoisen avioliittolain sabotointi ja hidastaminen on uskonnollisesti motivoitunutta. Siksi ei voi sanoa, ettei muiden ihmisten uskonnollisuudesta olisi mitään haittaa. Yhteiskunta toimii aina paremmin, kun sitä ohjataan järjen avulla taikauskon sijaan. -2

Vierailija
8/16 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan uskonnon erikoisasemaa, en uskontoja sinällään.

Vierailija
9/16 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:36"]

Minä vastustan kaikenlaista taikauskoa, niin järjestäytymätöntä kuin järjestäytynyttäkin.

[/quote]

Minua ei muiden ihmisten taikausko häiritse. Olen myös ateisti.

Vierailija
10/16 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:38"]

[/quote]

Niin kauan kuin uskonnollisuutta harjoitetaan, se vaikuttaa myös politiikkaan. Esimerkiksi päättyneillä valtiopäivillä tapahtunut tasa-arvoisen avioliittolain sabotointi ja hidastaminen on uskonnollisesti motivoitunutta. Siksi ei voi sanoa, ettei muiden ihmisten uskonnollisuudesta olisi mitään haittaa. Yhteiskunta toimii aina paremmin, kun sitä ohjataan järjen avulla taikauskon sijaan. -2

[/quote]

Tottahan tuokin. Tarkoitin lähinnä sitä, että minusta kansanedustajalle pitäisi antaa saman tien kenkää, jos perustelee jonkun asian "koska Raamattu"

Vierailija
11/16 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lupaan täten sulle, että en enää ikinä sorru yleistämään kaikkia ateisteja suvaitsemattomiksi! Hyvää pääsiäisaikaa Sinulle. Ja kiitos.

Vierailija
12/16 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan uskoa nyt koffiin. Muna rikasta pääsiäistä! M34

Vierailija
13/16 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allahu akhbar!11

Miltä tuntuu kun Eurabiassa enemmistö on muslimeja 2050?

Vierailija
14/16 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin kuulla perusteluja tuolle väitteelle, että kristinusko on tuonut paljon hyvää Suomeen. Suomalaisethan pakotettiin kristinuskoon. Minun mielestä "eurooppalaiset arvot" ovat ristiriidassa raamatun opetusten kanssa. Miten Lähi-Idän beduiinien muinaisusko voi olla suomalaista perinnettä? Minun suomalaisuuteni on hieman sofistukoituneempaa kyllä.

Vierailija
15/16 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologisesti uskomisessa on kysymys ajatusharhasta ja maagisesta ajattelusta. Suon tilan kaikille, joskaan en pyri sitä vahvistamaan. Psykiatrissa on idea, ettei "terveet" mene harhoihin mukaan, vaan edustavat realiteettia. Jos sairastun, toivon ympärilleni niitä terveitä, realismia edustavia ihmisiä. Olen kiitollinen lähipiiriini kuuluville ateisteille jo yli 20 vuotta kestäneestä uskonnottomuudestani ja ajattelun vapaudesta. Olin kristinuskoon kasvatettu ilman, että sain itse valita sitä.

Vierailija
16/16 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:43"]

Minä haluaisin kuulla perusteluja tuolle väitteelle, että kristinusko on tuonut paljon hyvää Suomeen. Suomalaisethan pakotettiin kristinuskoon. Minun mielestä "eurooppalaiset arvot" ovat ristiriidassa raamatun opetusten kanssa. Miten Lähi-Idän beduiinien muinaisusko voi olla suomalaista perinnettä? Minun suomalaisuuteni on hieman sofistukoituneempaa kyllä.

[/quote]Pitää paikkansa. Eurooppalaiset arvot perustuvat renessanssiajan humanismiin ja valistusajan yritteliäisyyteen ja järkeen, eivät kristinuskoon. Kirkko on aikanaan hoitanut monia nykyisin maalliselle vallalle kuuluvia tehtäviä, mutta se ei tee kristinuskon sisällöstä yhtään sen parempaa. -2