Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mystiset kaulakivut

Vierailija
01.04.2015 |

Hoi,

Olen tässä helmikuun alkupuolesta asti kärsinyt epämääräisistä kivuista kaulalla. Mitään patteja ei ole, verikokeista on tullut normaalit arvot ja muutakaan syytä ei ole huomattu. Kipu tuntuu välillä kaulalla "ihon sisällä" molemmin puolin ja toisinaan taas tuntuu kuin kurkku olisi jollain tavalla "tulehtunut". Erityisesti syvään hengittäessä tuntuu "vihlova" kipu kurkussa. Nielemiskipuja tai nielemisvaikeuksia ei ole. Välillä kipua ei ole lainkaan (on saattanut mennä useita päiviä ilman kipua), joinain päivinä se taas on ihan huomattava.

Eniten mietin että voisiko tässä olla jotain kilpirauhasperäistä takana, tai sitten jotain kasvainta. Lääkäri ilman kunnollisia tutkimuksia tuossa maaliskussa epäili refluksitautia, mutta lääkitys siihen ei auttanut (ei kehdannut alkaa suoraan tutkimaan koska "ei noin nuorilla mitään vakavaa ole", olen siis 20-vuotias). Ensi viikolla olisi sitten nielun tähystys edessä.

En nyt tietenkään ole hakemassa täältä mitään e-diagnoosia, mutta oisko täällä kellään mitään kokemuksia vastaavasta, ja mistä olisivat johtuneet? Olen koittanut katsoa googlesta monenlaisia juttuja, mutta tällainen pelkkä kipu ei vaikuttaisi yksinään sisältyvän oikeastaan minkään oireisiin.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä yksityiseltä saisi enemmän kokeita kerralla, kun kerran itse maksaa. Tuossa on jotain aikaisempaa keskustelua aiheesta:

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1045348-kilpirauhasen-vajaatoiminta-ja-kipu/

Vierailija
2/2 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juoksin vuoden verran lääkärissä kaulakivun takia. Kaula ultrattiin ja kaiken maailman kokeita otettiin, mutta mitään ei löytyny. Sit kävin hartiajumin takia fysioteraupeutilla ja sanoin sille näistä kaulakivuista. Kokeili niskan ja hartioiden lihaksia ja sano, että johtuu vaan niistä jumissa olevista lihaksista. Viisi kertaa fysioterapiaa auttoi. Nyt on jos ei muista jumpata ja venytellä, niin kaupakipu tulee takaisin, mutta helpottaa päivässä parissa kun taas jumppaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla