Lomapäivien kertyminen
Mietin tässä onko mun lomapäivät laskettu oikein. Aloitin uudessa työpaikassa 1.11.2014. Lomalistalla mitä tänään saatiin mulle oli merkattu 9 lomapäivää!? Mielestäni mun pitäisi saada 2 päivää per kuukausi mitä olen ollut töissä.
Muuten olen oikeutettu 3 lomapäivään/kk (olen ollut sen verran kauan työelämässä jo). Oletan että tämä on sitten kun olen ollut yli 6kk töissä? Kokemuslisää saan jo sen ylimmän luokan mukaan.
Työnantajani on kuntayhtymä, hallintotehtävissä olen.
Oletan että täällä joku osaa vastata, kyselen tietty sitten töissä, kun sinne palailen pyhien jälkeen.
En saa tätä 9 päivää mitenkään sopimaan?!
Kiitos etukäteen.
Kommentit (33)
Piditkö joulukuussa jotain ylimääräisiä vapaita? Mus laskujen mukaan tulisi 10pv
Eikös niitä kaiken järjen mukaan pitäisi 10 tulla..
Kymmenen päivää minustakin ja niissä,pitäisi olla yksinarkilauantai mukana, mutta tätä 3 päivää kuukaudessa
en ymmärrä ollenkaan
En ole pitänyt lomia.
Mielestäni 9 päivää ei voi mitenkään kertyä, ei mene tasan ainakaan sen 2p/kk kanssa. Sen takia ajattelin että joku täällä voisi tietää paremmin ;)
Näköjään kaikki jutut lynkataan tällä palstalla.
Osaan tiedonhaun salat normaalia paremmin (ja siihen kuuluu paljon muitakin kikkoja kuin googlettaminen), olen tiedonhallinan ja -haun ammattilainen.
Odotan vielä asiallisia vastauksia, luulen niitäkin tulevan.
Ap.
No siinä on yhden päivän heitto. Työnantajasi osaa varmaan kertoa ja perustella, mistä tämä johtuu.
Musta kunta-alalla oli tuohon joku oma taulukkonsa. Muistaakseni noita päiviä sekoitti se, että lauantaita ei lasketa lomapäiväksi. Jos lauantai lasketaan lomapäiväksi, niin 2 päivää/kk on pikkasen vajaa kaksi viikkoa lomaa. Jos lauantai eo ole lomapäivä, niin tolla yhdeksällä lomapäivällä tuleee samanverran lomaa.
Meillä ei lasketa lauantait lomapäiviksi ;), mutta sehän ei tähän asiaan kuuluu. Näitä työpaikkoja löytyy usein kuntalalta.
Joillakin "vanhoilla" työntekijöillä kertyy 3 lomapäivää per töissä ollut kuukausi, mitä tekee yhteensä 38 lomapäivää/vuosi. Tämä ei koske minua, vielä, vasta kun mulla on 6kk täynnä.
Nämä heitot OTna mun alkuperäiseen kysymykseen.
Ap.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 20:33"]
Musta kunta-alalla oli tuohon joku oma taulukkonsa. Muistaakseni noita päiviä sekoitti se, että lauantaita ei lasketa lomapäiväksi. Jos lauantai lasketaan lomapäiväksi, niin 2 päivää/kk on pikkasen vajaa kaksi viikkoa lomaa. Jos lauantai eo ole lomapäivä, niin tolla yhdeksällä lomapäivällä tuleee samanverran lomaa.
[/quote]Esi merkki olis siin noista sun viidestä kuukaudesta.
sama
Heikot on sulla taidot ammattiin. Googlettamalla löytyi heti. Sulla on yhtäjaksoinen palvelussuhde alle 6 kk niin ei tule kuin 9 pv lomaa.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 20:33"]
Meillä ei lasketa lauantait lomapäiviksi ;), mutta sehän ei tähän asiaan kuuluu. Näitä työpaikkoja löytyy usein kuntalalta.
Joillakin "vanhoilla" työntekijöillä kertyy 3 lomapäivää per töissä ollut kuukausi, mitä tekee yhteensä 38 lomapäivää/vuosi. Tämä ei koske minua, vielä, vasta kun mulla on 6kk täynnä.
Nämä heitot OTna mun alkuperäiseen kysymykseen.
Ap.
Tuollakin jonkinlaista osviittaa siitä, mitä tarkoitin.
Ysi
2 pv kertyy per kuukausi, kun tulee vuosi työssä täyteen, niin sitten kai pitäisi kertyä täydet lomatkin.
Mutta kun se lomien kertyminen menee kunnallisella puolella ja valtiolla oman taulukon mukaan.
Kyllä jokaisen pitää osata katsoa oma tes.
Kertymä 2 päivää per kuukausi, jolloin tulee 10 pävää, mutta jos teillä lasketaan töissä työpäiviä, niin 10 päivän lomaan mahtuu yksi laanatai, jolloin lomaa on 9 työpäivää. Kysy pomolta.
Katso KVTES, sun loma lasketaan sivulla 88 olevan taulukon mukaan, koska työsuhde kestänyt alle 6 kk, lomaa kertyy viideltä kuukaudelta 9 päivää.
Neuvokaa minuakin! Aloitin työt uudessa paikassa 9.3 joten kertyykö maaliskuulta yhtään lomapäivää? Eikös 1.4 eteenpäin sitten kerrytä vasta ensi vuoden lomia vai miten se menee..
Kiitos 17, katson heti tiistaina.
Asiasta toiseen, kyllä kuntalalla on hyvä olla, kun niitä lauantaita ei lasketa mukaan.
Kertyy pari viikkoa "ylimääräistä" lomaa vuodessa.
Ap.
Jos olet KVTES:n sopimuksen piirissä ja 9.3.aloittanut työt, niin maaliskuulta kertyy lomaa 2 päivää, koska työpäiviä tulee yli 14.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:07"]
Neuvokaa minuakin! Aloitin työt uudessa paikassa 9.3 joten kertyykö maaliskuulta yhtään lomapäivää? Eikös 1.4 eteenpäin sitten kerrytä vasta ensi vuoden lomia vai miten se menee..
[/quote]Jos sulla tulee maaliskuuhun 14 työpäivää, niin saat 2 päivää lomaa tulevaan kesään. Tästä päivästä alkaen sä kerrytät ensi vuoden lomia.
Sulla on se mitä huhtikuun alkuun ehtii lomapöiviä kertyä.