Lomapäivien kertyminen
Mietin tässä onko mun lomapäivät laskettu oikein. Aloitin uudessa työpaikassa 1.11.2014. Lomalistalla mitä tänään saatiin mulle oli merkattu 9 lomapäivää!? Mielestäni mun pitäisi saada 2 päivää per kuukausi mitä olen ollut töissä.
Muuten olen oikeutettu 3 lomapäivään/kk (olen ollut sen verran kauan työelämässä jo). Oletan että tämä on sitten kun olen ollut yli 6kk töissä? Kokemuslisää saan jo sen ylimmän luokan mukaan.
Työnantajani on kuntayhtymä, hallintotehtävissä olen.
Oletan että täällä joku osaa vastata, kyselen tietty sitten töissä, kun sinne palailen pyhien jälkeen.
En saa tätä 9 päivää mitenkään sopimaan?!
Kiitos etukäteen.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:07"]
Neuvokaa minuakin! Aloitin työt uudessa paikassa 9.3 joten kertyykö maaliskuulta yhtään lomapäivää? Eikös 1.4 eteenpäin sitten kerrytä vasta ensi vuoden lomia vai miten se menee..
[/quote]
Kunnallisesta en tiedä, mutta yksityisellä pitää olla muistaakseni 18 päivää töissä per kuukausi, jotta saa sen 2 päivää lomaa. En voi auttaa enempää, kun en tiedä työpäiviäsi. Kannattaa ihan itse olpetella omat työehtonsa.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:13"]
Jos olet KVTES:n sopimuksen piirissä ja 9.3.aloittanut työt, niin maaliskuulta kertyy lomaa 2 päivää, koska työpäiviä tulee yli 14.
[/quote]Kaikkien sopimuksien piirissä tulee se 2 päviää, jos työpäiviä on vähintään 14 maaliskuussa.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:07"]
Neuvokaa minuakin! Aloitin työt uudessa paikassa 9.3 joten kertyykö maaliskuulta yhtään lomapäivää? Eikös 1.4 eteenpäin sitten kerrytä vasta ensi vuoden lomia vai miten se menee..
[/quote]Jos sulla tulee maaliskuuhun 14 työpäivää, niin saat 2 päivää lomaa tulevaan kesään. Tästä päivästä alkaen sä kerrytät ensi vuoden lomia.
[/quote]
Kiitos, 17 päivää olin maaliskuussa töissä :)
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:07"]
[/quote]
Kunnallisesta en tiedä, mutta yksityisellä pitää olla muistaakseni 18 päivää töissä per kuukausi, jotta saa sen 2 päivää lomaa. En voi auttaa enempää, kun en tiedä työpäiviäsi. Kannattaa ihan itse olpetella omat työehtonsa.
[/quote]Ei kai yksityisellä voi olla huonompi, mitä vuosilomalaki.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:12"]
Kiitos 17, katson heti tiistaina.
Asiasta toiseen, kyllä kuntalalla on hyvä olla, kun niitä lauantaita ei lasketa mukaan.
Kertyy pari viikkoa "ylimääräistä" lomaa vuodessa.
Ap.
No mutta palkoissa sit näkyy toi kunnallinen työnantaja!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:24"]
Asiasta toiseen, kyllä kuntalalla on hyvä olla, kun niitä lauantaita ei lasketa mukaan.
Ap.
[/quote]
[/quote]Miten sä saat viidestä lauantaista pari viikkoa?
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:27"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:24"]
Ap.
[/quote]
[/quote]Miten sä saat viidestä lauantaista pari viikkoa?
[/quote]
Tämä taisikin olla "julkinen sektori on saatanasta"-hullun provo.
Palkkani on ihan hyvä, kyllä kuntayhtymissä on ihan hyviä palkooja ;)
38 lomapäivää, tekee 7½ viikkoa lomaa, yksityisellä missä olin ennen oli 4+1 viikkoa. Käytännössä aika paljon pitempi loma, eli 2§ viikkoa pitempi ;)
Ap.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:35"]
Palkkani on ihan hyvä, kyllä kuntayhtymissä on ihan hyviä palkooja ;)
38 lomapäivää, tekee 7½ viikkoa lomaa, yksityisellä missä olin ennen oli 4+1 viikkoa. Käytännössä aika paljon pitempi loma, eli 2§ viikkoa pitempi ;)
Ap.
[/quote]Joo, mut lauantait pidentää vaan 5 päivää, toi 8 päivää johtuu ihan muusta.
Kyllä ½ viikkoa "ylimääräistä" lomaa kelpaa mulle ;)
Ap.
KVTES löytyy kokonaisuudessaan myös netistä, sieltä minäkin tuon sivunumeron tarkistin. t. 17