Osaatko ratkaista tämän pähkinän?
"On ajan kuluessa esiintynyt yhä harvemmin Suomessa, sukupuuttoon se ei kuitenkaan ole kuollut.
Löydät sanasta jotain tietoliikenteelle haitallista ja erään erilaisia etuja valvovan tahon lyhenteen."
Kommentit (19)
Kumpa en koskaan olisi lukenut aloitusta. Vaivaa nyt minuakin.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:18"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:05"]Lapamato [/quote] Tätä olen itsekin miettinyt, mutta mikä se etuja valvova taho sitten on? Onko lapa jostain lyhenne? [/quote] Entäs se tietoliikenteen haitta? Sanotaanko viruksia madoiksi? [/quote] etkö ole koskaan kuullut madoista? Viruksia hieman harmittomampia.
[/quote]
Ei välttämättä harmittomampia. Viruksen ja madon ero on suunnilleen siinä, että virus yleensä ei leviä ilman että jostain löytyy käyttäjä, joka ajaa saastuneen ohjelman tai ainakin sallii sellaisen tulla ajetuksi. Mato taas leviää kokonaan itsenäisesti, eli yleensä aktiivisesti etsii lisää haavoittuvia järjestelmiä.
oikea vastaus on savirusakko (virus, SAK)
Luin otsikosta; osaatko raiskata tämän pähkinän
Enterovirus on ainakin melko harvinainen suomessa, mutta en tiedä mikä tuo etuja valvova taho sitten olisi mikä löytyisi tuosta sanasta.
Teepä koulutehtävänsä itse, et sä opi jos kyselet täältä valmiit vastaukset.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:49"]
[/quote]
Ei ole mistään koulutehtävästä kyse :D Missä koulussa tälläisiä ratkotaan? Kaveri esitti tämän minulle alkuviikosta ja olen pähkäillyt tätä nyt pari päivää.
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:49"]
[/quote]
helppo heittää pähkinä tolleen takasin, kun ei itekään osaa vastata...
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:05"]Lapamato
[/quote] Tätä olen itsekin miettinyt, mutta mikä se etuja valvova taho sitten on? Onko lapa jostain lyhenne?
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:05"]Lapamato
[/quote] Tätä olen itsekin miettinyt, mutta mikä se etuja valvova taho sitten on? Onko lapa jostain lyhenne?
[/quote]
Pam?
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:05"]Lapamato
[/quote]
Pam?
[/quote] Totta, arvasin että av-palstaan voi luottaa :) Kiitos, nyt voin ruveta keskittymään tärkeämpiinkin asioihin. Ap
Tää on Baaripähkinän "viikon tärppi" eli julkaistaan maanantaina fb-sivuilla ja saatetaan kysyä joissakin viikon pubivisoissa
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:05"]Lapamato [/quote] Tätä olen itsekin miettinyt, mutta mikä se etuja valvova taho sitten on? Onko lapa jostain lyhenne?
[/quote] Entäs se tietoliikenteen haitta? Sanotaanko viruksia madoiksi?
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:05"]Lapamato [/quote] Tätä olen itsekin miettinyt, mutta mikä se etuja valvova taho sitten on? Onko lapa jostain lyhenne?
[/quote] Entäs se tietoliikenteen haitta? Sanotaanko viruksia madoiksi?
[/quote] etkö ole koskaan kuullut madoista? Viruksia hieman harmittomampia.