Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini ei halua mummoksi?

Vierailija
01.04.2015 |

En nyt 28v ja minusta on tulossa äiti. Meillä on oman äitini kanssa hyvät välitä, mutta hän on suhtautunut vauva uutiseen todella nuivasti ja eikä hän vaikuta yhtään onnelliselta.

Kaipaisin äitini tukea mutta ei tunnu enää yhtään luonnolliselta puhua hänellä koko asiasta. Tämä on saanut minut ahdistumaan.

Onko kellään ollut samanlaista tilannetta ja miten siitä on selvitty? Kannattaako minun tehdä mitään?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/14 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyisit häneltä? Ehkei halua tunkeutua ja neuvoa liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet muutenkin nojautunut äitiisi vähän joka asiassa, hän saattaa olla huolissaan, että tässäkin asiassa kaikki kaatuu hänen niskaansa. Monet tulevat mummot pelkäävät, että "saavat" hoitaa vauvaa vähän liikaakin eivätkä kuitenkaan pysty sanomaan ei omalle lapselleen. Kun siihen vauvaan lisäksi vielä kiintyy todella helposti, niin loppuelämän vankila on valmis.

Mitä tukea oikeastaan kaipaat äidiltäsi? Yleensä tukea haetaan ja saadaan vauvan isältä, ja tulevat isovanhemmat saavat vain iloita ajatuksesta isovanhemmuudesta ilman varsinaista velvoitetta auttaa joka käänteessä sitä raskaana olevaa. Jos raskaus on kovin vaikea, on tietysti ymmärrettävää, että sitä tukea halutaan laajemmaltakin piiriltä mutta toisaalta on sitten osattava  ymmärtää että murheiden kuunteleminen vie aimo osan isovanhemmuuden iloitsemisesta.

Vierailija
4/14 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äidillä nousi pintaan vanhat traumat omasta ekasta raskaudestaan. Siksi oli niin outo, mutta helpotti sitten kun vauva syntyi ja on ollut tosi hyvä mummo.

Vierailija
5/14 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äidilläni oli samanlanen asenne kun olin raskaana. Lapsen synnyttyä hän on ollut aivan ihana mummi. 

Vierailija
6/14 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika omituista. Luulisin, että rakastuu kuitenkin tulokkaaseen. Onko hänellä jokin ikäkriisi?

Vierailija
7/14 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin naisilla on ikäkriisi ja kokevat, että eivät halua olla niin vanhoja, että ovat jo mummoja. Jotkuthan jopa kieltäytyvät mummo nimikkeestä, koska kokevat sen vanhentavana.

Vierailija
8/14 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 08:20"]

Minun äidillä nousi pintaan vanhat traumat omasta ekasta raskaudestaan. Siksi oli niin outo, mutta helpotti sitten kun vauva syntyi ja on ollut tosi hyvä mummo.

[/quote]

Tuli tästä mieleen; olin lasten kanssa tosi yksn kun he olivat pieniä, en saanut apua keneltäkään ja unirytmini sekosi vuosiksi. Nyt kun he ovat jo isoja ja meille tuli koiranpentu ja yllättäen ahdistuin siitä ihan kauheasti. En voinut kestää ajatusta, että joku taas herättää minut yöt läpeensä ja on riippuvainen minusta. Voisin kuvitella, että tieto lapsenlapsesta saattaa aiheuttaa minulle myös jonkinlaisen ahdistuksen, tiedän että pitäisi auttaa, mutta ajatus minusta riippuvaisesta vauvasta tuntuu kamalalle. 

Ap:n äidin käytökseenhän voi olla syynä ihan mikä tahansa, muttaa tämä voi hyvinkin olla yksi sellainen.

Vierailija
9/14 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin odotan kovasti omia lapsenlapsia, ja mun omat vasta 8, 3 ja 0 :D aion hemmotella ne pilalle :D toivottavasti saadaan lapsenlapsia mukaan reissuille jne. Reissut lasten kanssa on ihan parhaita :) en voi ymmärtää kuinka jotkut näkee lapset riesana :( :(

Vierailija
10/14 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:11"]Mä ainakin odotan kovasti omia lapsenlapsia, ja mun omat vasta 8, 3 ja 0 :D aion hemmotella ne pilalle :D toivottavasti saadaan lapsenlapsia mukaan reissuille jne. Reissut lasten kanssa on ihan parhaita :) en voi ymmärtää kuinka jotkut näkee lapset riesana :( :(
[/quote]
Ja lapset riesana tässä keskustelussa näki kuka?

Vierailija
11/14 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ikäkriisi tai ajattelee joutuvansa sun lasten hoitajaksi. Tuttu raahaa JOKA päivä taaperon ja vauvansa mummolaan ja on siellä monta tuntia "kyläilemässä" , mummo hoitaa lapset ja laittaa ruokaa tälle mammalle.
Huomaakin juhlissa yms. kumman puoleen taaperokin kääntyy ongelmissaan ja kumman turvallisessa sylissä viihtyy enemmän..

Vierailija
12/14 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläsi saatta olla varhaisia keskenmenoja? Minun äidilläni on ollut. Oli innoissaan vauva uutisesta mutta aluksi hieman etäinen. Kun raskaus eteni normaalisti hän uskaltautui iloitsemaan siitä.

Onko sinulla ap lähipiirissäsi muita äitejä? Raskauden aikana on niin paljon kyseltävää ja fiilisteltävää että ainakin minulle muut äidit olivat tosi tärkeitä silloin.

Vierailija
13/14 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:17"]Joko ikäkriisi tai ajattelee joutuvansa sun lasten hoitajaksi. Tuttu raahaa JOKA päivä taaperon ja vauvansa mummolaan ja on siellä monta tuntia "kyläilemässä" , mummo hoitaa lapset ja laittaa ruokaa tälle mammalle.
Huomaakin juhlissa yms. kumman puoleen taaperokin kääntyy ongelmissaan ja kumman turvallisessa sylissä viihtyy enemmän..
[/quote]
Ja alapeukkujen perusteella täällä on ainaki 4 muutakin äippää jotka tätä harrastaa :D

Vierailija
14/14 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:11"]Mä ainakin odotan kovasti omia lapsenlapsia, ja mun omat vasta 8, 3 ja 0 :D aion hemmotella ne pilalle :D toivottavasti saadaan lapsenlapsia mukaan reissuille jne. Reissut lasten kanssa on ihan parhaita :) en voi ymmärtää kuinka jotkut näkee lapset riesana :( :(
[/quote]
Ja lapset riesana tässä keskustelussa näki kuka?
[/quote]

Eihän tuossa edeltäväsää kommentissa puhuttu mitään, että tässä keskustelussa pitäisi. Eiköhän tuo ollut ihan yleisesti heitetty kommentti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi