Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Googletin luokkakaveria 30 v takaa. Ei löydy edes paikallislehden uutista. Ei mitään. Veikkaatteko, että on elossa?

Vierailija
20.12.2021 |

?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minustakaan löydy netistä juuri mitään. Pari muuta samannimistä löytyy paljon useammasta paikasta. Kaikki ei tunge koko elämäänsä facebookiin yms. joten ei sieltä sitten löydykään mitään.

Vierailija
22/35 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hänestä pitäisi löytyä uutinen?

Sellainen saattaa löytyä, vaikka ei ole fb, insta yms. 30 v on pitkä aika. ap

Montako uutista sinusta ja sukulaisistasi löytyy paikallislehdistä? Suurin osa kuitenkin onnistuu viettämään elämänsä siten, ettei lehdissä ole kuin mahdollisesti kuolinilmoitus jos on joku jonka sen haluaa maksaa. Jos ei halua, ei tule sitäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy verottajalta, saat samalla tulotiedot.

Vierailija
24/35 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen paikka on väestörekisteri....

Vierailija
25/35 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri äsken guugletin erään 2005 kadonneeksi ilmoitetun lukioaikaisen tuttuni nimen ja selvisi että hänen hautakivensä on Oulujoen hautausmaalla

Vierailija
26/35 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole opiskellut yliopistossa, eli tehnyt gradua tai lisuria/väikkäriä eikä tee työtä, jossa esiintyisi. Ei ole kirjoittanut ehkä edes ylioppilaaksi? Millainen juttu susta on tehty lehteen?

Mun nimellä löytyy ja paljon, gradu ja väikkäri, pari vanhaa luonnointikeikkaesitettä nähtävästi ja yritystiedot. Moni elää elämäänsä ihan ilman googleosumia, onko tuo nyt ihmeellistä?

Vierailija
27/35 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat voineet vaihtaa sukunimensä avioituessaan ja näin ”hävitä” somesta.

Nimeä voi vaihtaa myös miehet, eikä siihen kukaan tarvitse avioitumistakaan.

Vierailija
28/35 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ikääsi, mutta mun sukupolvelle opetettiin että netissä ei kruisailla omalla nimellä, eikä sinne levitellä tunnistettavia tietoja itsestä muutoinkaan. Mulla on useampikin foorumi ja arkistojäsenyys+muutamia vähäisellä käytöllä olevia sometilejä, mutta ei mua niistä tunnista.

Vierailija
29/35 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt nettiä vuodesta 1989 asti, viimeiset jäljet löytyvät vuodelta 2003 kun toimitin dippatyöni. Sen jälkeen omalla nimelläni ei löydy mitään, koska en käytä mitään muuta kuin anonyymia somea, mutta en todellakaan faboa, instaa, linkediä etc - oma julkisuuskontrollini on tiukempi kuin esim PV:n työntekijöilleen suosittelema.

Vierailija
30/35 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mustakaan löydy kouluaikaisella sukunimelläni varmaan mitään. Sen sijaan toisella puolella Suomea vaikuttaa mua parikymmentä vuotta nuorempi henkilö, joka on tyttönimeni täyskaima ja hänestä löytyy vaikka mitä.  Minut on yllättänyt se, miten moni entinen koulukaveri on vaihtanut myös etunimensä. On ihan radikaaleja muutoksia tyyliin Katja -> Auringonkehrä, ja sitten oikean nimen vääntelyä vähän hienommaksi, siis esim. Miia -> Minea. Niin että minunkin vastaukseni on, että Ap:n entinen luokkakaveri saattaa hyvinkin olla alive and kicking.

Vierailija
31/35 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen veljestään löytyy ihan normaalisti. Eli ei ole esim. sellainen suku, ettei halua olla netissä näkyvissä. ap

Minun veli on aktiivinen somessa, minulla ei ole mitään sosiaalisen median tilejä käytössä, ei se ole sukukysymys, se on persoonakysymys.

Vierailija
32/35 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ei vaan löydy mitään.

Vierailija
33/35 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos et löydy googlella, olet kuollut. Asia selvä.

Vierailija
34/35 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mies, on luultavati kuollut, pelkää somea

Jos on nainen, on vaihtanut nimesä ja asuu ulkomailla rikkaan viinitilallisen luona 

Vierailija
35/35 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen veljestään löytyy ihan normaalisti. Eli ei ole esim. sellainen suku, ettei halua olla netissä näkyvissä. ap

No voi hyvänen aika sentään. Mun kolmella sisaruksella ja äidillä on face- ja instatilit, mulla ei ole. Ei tuo tarkoita mitään muuta kuin sitä, että kaikkia ei kiinnosta jakaa elämäänsä netissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän