paljonko vaatteita omistatte?
Paljonko vaatteita teillä on? Mikä teistä on minimissään riittävä määrä?
Mä vihaan kun paikat pursuaa ja aion nyt siivota kaapit. Mun tavoite: 5xrintsikat, 12xpikkarit, sukkia 12 paria, yöpaitax3, kotiasu (ylä- ja alaosa setti) x2, 3 arkihousut, 2 siistit housut, 5 lyhythihainen t-paita, 4 pitkähihainen t-paita, neuletakki x5 (t-paidan päälle setiksi), 2xarkihame, 1xsiisti hame, 2xkauluspaita....2xbilemekko, 1xmusta kotelomekko päiväversio, 1xpikkumusta ja siihen sopiva bolero....ainoastaan mustia kenkiä ja laadukkaat laukut
Kommentit (20)
Mulle ei kyllä riittäisi noin pieni määrä kun yksin asun ja pesen pyykkiä vain täyden koneellisen ehkä 3viikon välein.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:03"]
Mulle ei kyllä riittäisi noin pieni määrä kun yksin asun ja pesen pyykkiä vain täyden koneellisen ehkä 3viikon välein.
[/quote]
Mattokoneella?
Mulla on ihan kamalasti.Olen vaatekaupassa töissä, joten niitä kertyy.. pelkkiä sukkia on jo 30 paria.
T-paidat ja laadukkaat laukut ei kuulosta kovinkaan yhteensopivilta. Eikö t-paidat ole lähinnä urheilu- tai lomavaatteita helteessä? En mä kyllä töissä kulkisi missään t-paidassa.
Siisti t-paita, siihen päälle laadukas neuletakki (sileä), kaulaan kietaistuna laadukas silkkihuivi (kuumalla laadukas kaulakoru: helmet tai kultaa)...rento ja siisti melko kaikkeen mitä minulla työelämässä eteen tulee...Todella formaaliin kauluspaita ja neule, polvimittainen hame, sukkikset ja siistit korkkarit.
Kuulostaa tosi vähältä! Mulla on jo mekkojakin n. 20... Mutta rakastan vaatteita ja käytän niitä kaikkia.
T. Vaatetusalan opiskelija
Apua en edes tiedä. En osta vaatteita uutena enää melkein ollenkaan. (Ainoastaan urheiluvaatteita.) Kirpparilta löydän aina kaiken tarvittavan ja sieltä tulee väkisinkin haalittua vaatteita, kun löydän niin paljon hyviä, halpoja ja uusia. Toinen juttu on se että tykkään klassista vaatteista, eli säilyvät muodissa monta vuotta enkä suotta heitä pois. Harrastan myös maalausta ja teatteria joten usein muuten käytöstä poistuneet vaatteet jäävät harrastusmateriaaliksi. Jos laittaisin kaikki vaatteeni isoihin jätesäkkeihin niin kyllä niitä 10 säkkiä ainakin tulisi... Taidan olla hamsteri.
Liian vähän. Kaikki on virttyneitä ryysyjä joita ei ihmisten nähden oikein voi pitää.
Se on siinä ja siinä mitä sitä joutuu päälle kaapaisemaan, ja saa olla tarkkana että saa pestyä ajallaan ettei käy niin että kesällä joutuu laittamaan kauppaan exän toppahousut.
n. 17 farkut
+ n.15 muut housut
legginsejä ja kalsareita ja sukkahousuja yhteensä yli 100.
sukkia satoja, alkkereita ehkä 30
juhlamekkoja joku 16
kesämekkoja 30
tunikoita 13
yökkäreitä n. 30
shortseja 30
lyhthihasia paitoja joku 80?
toppeja n. 50
neuletakkeja n. 25
pitkähihasia paiutoja joku 50
jakkutakkeja 9
bikinejä/uimapukuja 9
rintsikoita 25
muita vaatteita (sisähuivit, bolerot yms. n. 60
pipoja 20
lapasia 25 parit
ulkohuiveja n. 9
talvitakkeja 6
kevät/syystakkeja 15
ja mulla on 3 vaatekaappia, eikä vaatteet mahu niihin, siks mun lattia on koko aja vuoratu myös vaatteilla ja matkalaukkuihinki oon sullonnu niitä.... lisäks hunoeen nurkassa on jätesäkkeä, joissa on jo pieneks jääneitä vaatteita....en tajua miten niitä on noin paljon kertyny, oon lopettanu shoppailun..
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:32"]Liian vähän. Kaikki on virttyneitä ryysyjä joita ei ihmisten nähden oikein voi pitää.
Se on siinä ja siinä mitä sitä joutuu päälle kaapaisemaan, ja saa olla tarkkana että saa pestyä ajallaan ettei käy niin että kesällä joutuu laittamaan kauppaan exän toppahousut.
[/quote]
Ja siis ehkä se jätesäkillinen lumppua tulee kaikista yhteensä.
Itsellä tyyli vaihtuu viisi kertaa viikossa niin pää hajoaisi jos ei kaapista löytyisi kuin yhtä tyyliä olevia vaatteita. Ja värejä pitää olla joka tyylissä eri vaihtoehtoja. Joten onhan noita vaatteita paljon. Pelkkiä takkeja on toistakymmentä. Ja silti puuttuu ainakin keltainen takki. Ja oranssi. Ja...
Omistan siis liian vähän vaatteita.
Olisikohan kaksi tai kolme kertaa enemmän kuin mitä suunnittelet tulevaksi garderoopiksesi. Vähemmälläkin kyllä pärjäisin. Tosin t-paitoja tarvitsen enemmän mitä sinulla on suunnitelmissa, samoin hameita ja mekkoja. Käytän myös tunika-puseroita (ei mitään säkkejä) ja lyhyitä mekkoja tiukkojen farkkujen kanssa, joten niitäkin pitää olla. Samoin esim. pihatyövaatteita, retkeilyvaatteita ja vaatteita remontin tekemiseen tai muuhun sottaavaan puuhaan. Kesävaatteita myöskin, caprihousuja esim.
Liikaa vaatteita, kirppareille olen vienyt mut samat tuon takasin, ei niitä kukaan osta vaikka on lähes uusia eikä hintaakaan ole kuin muutama euro. Pitäis todellakin tehdä sama operaatio kun ap mutta kun ei viitsisi lähes uusia vaatteita roskiinkaan viedä.
Ihan sopiva määrä. Se mahtuu nimittäin vaatekaappiin :D Muutama mekko ja hame, parit farkut, parit toppahousut jäähallilla pyörimisen takia, parit kotihousut, ehkä 10 pitkähihaista trikoopaitaa ja saman verran lyhythihaisia. Lisäksi tietysti alusvaatteet, sukkahousut jne.
Lasteni vaatteet sen sijaan tahtovat pursuta yli, vaikken osta heille itse juuri lainkaan vaatteita. Mummola hoitaa sen roolin turhankin tehokkaasti. Esikoiselta on tallella melkein kaikki pikkusiskoa varten, mutta tänne kävelee aina vaan lisää vaatetta ja se on hiukan rasittavaa. Olen kyllä sanonut siitä nätisti muutamankin kerran, mutta heikolla tuloksella. Vähemnän nätisti en kehtaa sanoa, joten olkoon. Pääseehän niistä eroon kun alkaa oikeasti ahdistaa.
Pärjäisin kyllä vähän vähemmälläkin, mutta miksi pitäisi mennä ihan minimillä tyyliin 3 paitaa, koska sitten saisi pyörittää joka päivä pyykkikonetta? Pesen mieluummin vain muutaman kerran viikossa ja isommat satsit kerralla.
Ihan liikaa ja se ahdistaa :( Pyrinkin turhista räteistä pikkuhiljaa eroon. Mieluummin vähän laadukasta kuin paljon halpisrättejä.
Kuulostaa aika paljolta, mutta meneehän noin. Heitä sitten vanhat kirpparille tai UFFin latikkoon eikä roskikseen :) Mun on vaikea arvioida vaatteiden määrää, kun suurin osa niistä on väärän kokoisiksi jäänyt. En oo vaan jaksanut heivata pois.