Miten nuorelle piilolinssit?
Pojalla on harrastus, jossa silmälasit haittaavat kovasti. Hänellä on likinäköisyyttä sen verran, että laseja tarvitaan. Itselläni on piilolinssit, jotka aikanaan sain häntä vähän vanhempana. Millaisia kokemuksia teillä on? Ajattelin kertakäyttöpiilareita, koska linssien tarve on satunnaista.
Kommentit (7)
Kai ne sopii niin nuorelle, joka niitä oppii käytämään.
Mä sain piilarit 14-vuotiaana. Optikolle vaan, hän osaa suositella parasta vaihtoehtoa.
Niin, varmaan sopii sille joka oppii käyttämään, olisin kaivannut kokemuksia, jos niitä on.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 19:05"]
Niin, varmaan sopii sille joka oppii käyttämään, olisin kaivannut kokemuksia, jos niitä on.
[/quote]No itse aloitin käyttämään 16-vuotiaana, ja silloin ajattelin että olisi pitänyt alkaa käyttämään jo aikaisemmin. Vaikka heti yläasteen alkaessa. Miksi ei nuoremmallekin menisi, jos tosiaan siis ei arastele linssien silmiin laittamista ja muistaa poistaa linssit ja huolehtia hygieniasta. 3
Yksi mun lapsista alkoi käyttää 12-vuotiaana, yksi 13-vuotiaana, yksi 14-vuotiaana. Nyt 12-vuotias silmälasien käyttäjä ei ole vielä piilareista innostunut.
Mitään ikärajaahan piilolinssien käytön aloittamiselle ei ole, joten kannattaa käydä optikolla juttelemassa asiasta. Lähinnä kyse on siitä, onko lapsi tarpeeksi vastuullinen noudattamaan ohjeita ja hygieniaa piilolinssien hoidossa. Toiset ovat siihen valmiit aiemmin ja toiset myöhemmin.
No varmaan ne sitten pitää ostaa