Palkanlaskennasta tietävät, kysymys
Mun lomarahojen maksussa oli viime vuonna virhe, koska mulle oli kirjattu väärin loma-aika palkanlaskentajärjestelmään. Esimies oli siis kirjannut loma-aikaa liian vähän. Lomarahaa maksettiin mulle vuoden lopussa pitämättömistä lomista. Kerroin silloin, että kirjaus on tehty väärin ja etten ole huomannut kesän lomapalkassa, että olen saanut liian vähiltä päiviltä lomarahaa (meillä tulee kahdessa eri palkassa muun palkan mukana ja minulle on vuosia maksettu oikein, joten en siksi edes tajunnut, että rahaa voisi puuttua).
Nyt sain sitten ilmoituksen, että minulta peritään tänä vuonna lomarahoja takaisin, koska "en ole pitänyt lomia" (??!?). En ymmärrä, miksi asiaa ei voinut oikaista viime vuonna, kun kerroin, että tunnit on merkattu väärin. Tilanne ei ole se, että en olisi pitänyt lomia, joten nuo eivät ole takaisin perittäviä rahoja.
Tietäiskö joku, tarviiko jotain todisteita vai miksi tätä virhettä ei ole voitu korjata?
Ja ajattelin kyllä olla yhteydessä liittoon, ajattelin vain, jos jollain tietoa tai kokemusta.