Ainoa oikeasti hyödyllinen taito jonka osaan on valehtelu, ja inhoan sitä.
Ennen valehtelin todella paljon. Sillä sain ihmisiltä sympatiaa ja tukea ja vältin monia ikävyyksiä ja vaivannäköä. Mutta se tuntui pitkän päälle kauhealta ja minun oli pakko lopettaa se. Mieleni on jo hieman rauhoittunut mutta niitä kaikkia aiempia valheitani en ole oikaissut tai hyvittänyt. Ei taida minusta tulla kummoista eläjää...
Kommentit (13)
Jos valehtelee paljon. Sekoaa omiin valheisiinsa. Ei enää muista mitä on kertonut.
Mene myymään toisten hyväksi jotain hyödyllistä? Vaikkapa hyvää sanomalehteä, vakuutusta tms. Veikkaan, että suurin osa vaikkapa sanomalehden tai vakuutuksen tilaajista hyötyy siitä enemmän, kuin haittuu. Haitattaa? Haittaistuu?
Käännä hyväksi tuo. Kaikille.
Niinpä! Minäkin lopetin kaikki muut paheeni, mutta en valehtelemista.
Eli valehtelusta ei lopulta ollutkaan sinulle hyötyä. Osaamiskiintiösi näyttää nyt kovin onnettomalta. (Sori, ei löydy myötätuntoa tuollaisia ihmisiä kohtaan.)
Millaisen taidon olet ajatellut seuraavaksi hankkia?
Olisit nyt edes tämän kerran puhunut totta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelet? Ota elämä sellaisena kuin se on, äläkä elä satumaailmassa.
Yleensä välttääkseni raskaita ja epämieluisia asioita. Joskus myös saadakseni muita tekemään asioita puolestani tai jättämään minut rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli valehtelusta ei lopulta ollutkaan sinulle hyötyä. Osaamiskiintiösi näyttää nyt kovin onnettomalta. (Sori, ei löydy myötätuntoa tuollaisia ihmisiä kohtaan.)
Millaisen taidon olet ajatellut seuraavaksi hankkia?
Niin. Jos luontoni olisi toisenlainen voisin tällä taidolla hankkia vaikka mitä. Sitä en sentään tehnyt. Nyt minulla ei ole mitään.
Kun ihminen valehtelee liian kauan ympäristölle,valehtelijalle siitä tulee totta!
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen valehtelee liian kauan ympäristölle,valehtelijalle siitä tulee totta!
Niin tulee. Siitä viimein itse tajusin että näin ei voi jatkua. Sekin herätys tuli alkujaan täysin itsekkäästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tulee. Siitä viimein itse tajusin että näin ei voi jatkua. Sekin herätys tuli alkujaan täysin itsekkäästä syystä.[/quote]
Mistä syystä?
Mytomaanit elävät omassa satumaailmassaan, koska todellisuuden kohtaaminen olisi liian tuskallista. Valehtelu on yleensä alkanut jo lapsena, kun lasta ei ole autettu tosiasioiden ja realiteettien käsittelemisessä. Valehtelemalla hän on myös saanut lyhyen tähtäimen etua, kun totuus on tuonut haittoja. Sinun käytöksesi on siis perustunut uskomukseen siitä, ettet pärjää realiteettien maailmassa, vaan on keksittävä itse uusi, itselle helpompi maailma. Alkuperäinen tarkoitus siis on ollut suojata itseäsi, kun parempia keinoja ei ole ollut käytössä.
Miksi valehtelet? Ota elämä sellaisena kuin se on, äläkä elä satumaailmassa.