Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Umpikujassako?

Vierailija
31.03.2015 |

Olen nyt hoitovapaalla ja taloudellisesti on todella tiukka tilanne. Mieheni tienaa nettona noin 6000/kk, mutta joudun silti kustantamaan koko vastikkeen sekä ruoat melkein puoliksi, joten olen todella vaikeuksissa. Olen tässä viime kuukaudet syönyt todella huonoa ruokaa ainakin kaikki arkipäivät (yleensä halvinta makaronia ketsupilla, papuja tai nuudeleita, kyytipojaksi joitain vanhoja jämiä viikonlopun kunnolliselta aterialta). Vastapainoksi olen syönyt monivitamiineja, mutta silti olen erittäin väsynyt ja iho on mennyt kuivaksi ja harmaaksi huonon ruoan myötä. 

Joudun nukkumaan ohuella varapatjalla lattialla, sillä emme voi nukkua mieheni kanssa vierekkäin (sillä hän on ollut pari kertaa väkivaltainen minua kohtaan ollessani heräämässä, joten en uskalla nukkua hänen vieressään). Aluksi selkäni ja lantioni kipeytyivät, mutta olen nyt jo melkein tottunut siihen. Mies myös saattaa mielivaltaisesti heitellä ja rikkoa tavaroitani, tosin merkittävä osa niistä onkin viety kellariin miehen pakottamana. Mies sotkee ja heittelee lattialle roskia, mutta syyttää sotkusta minua. Kun siivoan, hän ei kiitä siitä ja pitää minua ainoana, joka sotkee, vaikka tosiasiallisesti hän itse sotkee kaikkein pahiten. Mies solvaa ulkonäköäni, ominaisuuksiani ja ikääni. Hän haukkuu minua tyhmäksi ja laiskaksi, vaikka pääosin itse siivoan kotona sekä hoidan lapsia.

Mies määrää työntekoni (mitä saan tehdä - en saa hakea uutta työpaikkaa) sekä opiskeluni (en saa toistaiseksi opiskella) sekä on sitä mieltä, että näin ikäloppuna 30+-ikäisenä olen täysin arvoton muutenkin. Hän on minua himpun verran vanhempi, mutta on omasta mielestään nuori. Esim. eilen hän pakotti minua siivoamaan roskia (lajittelemaan kierrätettävät) klo 23 yöllä; tosin todennäköisesti hän taas kerran vei ne lajittelemani roskat samaan astiaan, kuten hyvin usein aiemminkin (minä siis lajittelen roskat ja hän laittaa ne roskia viedessään samaan roska-astiaan).

Haluaisin erota ja laitoin jo alkuvuodesta eron vireille sekä hankin asunnon, mutta tuolloin mies suostutteli minut jäämään (oli budjetoinut minulta saamansa vastikerahat sekä pelkäsi joutuvansa taloudelliseen vastuuseen, jos muutan toisaalle ja avioero ei ole vielä tullut voimaan). Nyt mies sitten sanoikin, että voisin hakea uudelleen asuntoa - viimeksi hän oli muuttoani vastaan. Kotikaupungistani on vaikeaa löytää asuntoja ja minulla on tulona vain kotihoidontuki sekä säästöni ovat hoitovapaan aikana huvenneet. Mitä teen?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä