Tulin surulliseksi kun vakavasti sairaan lapsen äiti kertoi
kuinka suurin osa vanhoista ystävistä ja tuttavista ei ole pitänyt enää yhteyttä sairaan lapsen syntymän myötä. Ymmärrän että monia sairaudet pelottaa ja ei tiedä miten suhtautua, mutta ystäviä pitäisi silti pystyä tukemaan. Itse olen vasta tutustunut ihmiseen ja aion häntä parhaani mukaan tukea vaikeassa tilantessa
Kommentit (5)
omat yhteydenottoni moniin lapsiperheisiin jää kovin yksipuoliseksi. Ei jakseta/viitsitä pitää yhteyttä, joten en aina viitsi itse olla aloitteellinen osapuoli, joten annan jäädä jonkun ajan sisään, jos aina menee niin, että minä otan yhteyttä ja järjestän jotain.
sairauteen, koska se näkyy huomattavasti päällepäinkin, siis vauva on selvästi erilainen
Pelkäävät möläyttävänsä jotain, mikä loukkaa vanhempia. Tai he ajattelevat häiritsevänsä, jos perheellä on rankkaa. Varmaan siinä on jotain tällaista taustalla. Yleensähän ihmiset kuitenkin tuntevat empatiaa sairasta lasta ja hänen vanhempiaan kohtaan, joten en usko, että on haluttu tieten tahtoen eristää perhe. Ei vaan osata suhtautua.
Kukin pärjätköön omillaan. Kun ei osata suhtautua, ajatellaan enemmän itseä kuin sitä jolla on vaikeaa, ja ohitetaan koko juttu. Miten vain helpoimmalla itse pääsee.
muttei välttämättä liity siihen, että lapsi on sairas. Kyllä terveidenkin lasten vanhemmat saa usein huomata, että kaverit alkaa kadota, varsinkin ne kaverit, joilla ei ole omia lapsia.