Tekisi mieli syödä valkosipulia, mutta se haju, onko mitään tehtävissä?
Onko mitään vinkkejä, millä häivyttää valkosipulin hajua? Onko haju voimakkaampi jos syö kypsennettynä, vai raakana? Haluaisin käyttää valkosipulia säännöllisesti ruoanlaitossa, mutta se jälkihaju. Ja lähinnä muita ihmisiä se haittaa, itsehän siihen tottuu.
Kommentit (18)
Miksi ajatella tässä asiassa muita. Sen kun vedät sitä valkosipulia kitusiisi silloin kun siltä tuntuu.
Ei mulla ainakaan maistu kun en sitä liikaa laita.
Paahdettuna menee ihan sellaisenaan.
Käytän päivittäin valkosipulia. En ole ajatellut muita hajun kannalta, kun en ole kenenkään kanssa pitempään tekemisissä.
Höpöhöpö. Ei sitä kukaan huomaa, ellet mätä kitusiisi raakaa valkosipulia kynsitolkulla.
Syö vain niin paljon kuin haluat, pysyypähän verenimijät pois hankaloittamasta elämää. Enkä nyt tarkoita niitä Suomen siivekkäitä ilmavoimia vaan elinvoiman vieviä ihmisiä.
Haudutettu, kypsytetty valkosipuli ei haise. Raaka tietty jonkin verran.
Siedättyminen. Syö paljon ja säännöllisesti, niin ei haittaa enää.
Hauduta kynsiä uunissa öljyssä kunnes ovat pehmeitä, ei haise hengitys niistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajatella tässä asiassa muita. Sen kun vedät sitä valkosipulia kitusiisi silloin kun siltä tuntuu.
Tämä on kyllä totta. Ap
Varsin moni käyttää nykyään paljon valkosipulia, joten tuskinpa haittaa.
Se taitaa tosiaan olla noin, että kun sitä syö säännöllisesti niin se ei haise. Itse syön joka viikko useamman kerran eikä kukaan ole ikinä valittanut että haisisin valkosipulille, ei edes silloin kun olen kysynyt suoraan että haisenko.
Maskin käyttö auttaa , suuvedet myös ja kurkkupastillit.
Kuinka se että käyttää sitä säännöllisesti voisi poistaa hajun siitä? En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka se että käyttää sitä säännöllisesti voisi poistaa hajun siitä? En ymmärrä.
Keho mukautuu, omat kemikaalit vaikuttavat hengityksen hajuun.
Kypsennetty ei tosiaan haise jälkikäteen hengityksessä, muttei myöskään maistu ruoassa paljon. Raakaa se olla pitää!
<3
Ai haittaa haju. Ei mua. Hajuvedet ja huuhteluaineet enemmän.