Kauanko pärjäisitte säästöillänne?
Mietin irtisanoutumista ja asun velattomassa omakotitalossa. Säästöjä on rahana pikkuisen yli satatuhatta. Omakotitalon menot on about 600 kuukaudessa ja autoja on pari. Kauanko teidän kulutuksella elelesitte kokonaan ilman tuloja?
Kommentit (44)
Varmaan joku kuus vuotta, jos katsoisi menoja tarkemmin. Ainakin kolme, jos ei tekisi mitään muutoksia.
Nykyisellä kulutuksella voisin elää ilman mitään tuloja (kuinka realistinen tilanne se tosin tässä maassa on?) pari vuotta. Mutta voisin kyllä downgreidata tarvittaessa monin tavoin. Voisin vaihtaa pienempään asuntoon. Voisin luopua autosta. Voisin nipistää ruokamenoista, luopua kalliista harrastuksesta ja matkustelusta. Ehkä jopa muuttaa halpamaahan.
Mielenkiintoinen kysymys. Jos ei lainkaan tuloja niin varmaankin sen kolme vuotta. Silloin ei voisi kyllä tulla suuria menoeriäkään. Mutta pienemmällä tuloilla voisin tulla toimeen ja muuttaa vähän etelämmäksi eurooppaa.
Nykyisellä kustannus- ja kulutustasolla 10 vuotta. En ole vielä eläkeikää lähellä, joten tuon jälkeen pitäisi sitten vielä etsiä töitä... Eli menen huomenna taas margariinitehtaalle.
Miksi pitäisi elää "ilman tuloja"? minulla ainakin säästöt ovat sijoituksissa ja näin saan koko ajan niistä tuloja.
Nykyisillä menoilla ja säästöillä laskettuna pärjäisin noin 22,5 vuotta ilman tuloja, ellei kulut esimerkiksi sairauksien takia nousisi.
En mä nytkään käy töissä, hyvin. Sain aikoinaan lottovoiton niin se pelasti elämän.
Olen elänyt ilman tuloja pari vuotta ja vielä riittäisi pariksi vuodeksi. Toivon kylläkin että saisin ensi vuodeksi töitä ja sen myötä myös palkkaa.
Työmarkkinatuesta ja nollatuntisopparin tuloista säästetty n. 3000 €. Eläisin ehkä 4-5 kk.
Olen pärjännyt keväästä asti, kun päätin koronan takia jäädä säästöillä kotiin, ja pärjään vielä ainakin ensi syksyyn saakka. Pieni vuokra, ei muita elätettäviä.
Varmaan loppuikäni.
Oon laskenut että jos eläkeikääni asti ois nollatulot, voisin kuluttaa n1500/kk. Sitten alkais eläke joka nyt ei suurensuuri ole, mutta eipä mulla ole velkaakaan sentin latia, eikä juuri asumiskulujakaan (alle 200/kk).
Säästöjä rahana noin 5000e, eli parin kuukauden puskuri ainakin. Ehkä max 4kk, jos oikein penniä venyttäisi. Mutta muuten pitäs myydä talo (josta paljon velkaa) ja omaisuutta. Käytännössä ei mitään järkeä edes miettiä siis sellaista.
M34
Loppuelämän. Tienaan osinkoina jo enemmän vuodessa kuin keskituloinen.
Me olemme asiamme hoitaneet niin että voisimme hyvin elää loppuelämämme mitä meillä on.