Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mielipiteesi piirrustuksesta :)

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:21"]Nuo linnun koivet... sain niin kauhean naurukohtauksen että meinas lirahtaa housuun
[/quote]
T. Kuvisopen tytär
[/quote]
Hieno titteli sulla
[/quote]
Et ole tainnut itse ikinä "luoda" mitään, kun et tajua kuinka törppöä on nauraa toisen hengentuotokselle? Et ole varmaan uskaltanut, kun pelkäät että muut nauravat sille? Just saying ;)
[/quote]
Unohdit laittaa "t.psykologin tytär" tällä kertaa
[/quote]
En mä unohtanut, ei ole psykologeja tässä perheessä. En mä keksi muuta syytä miksi naurattaisi jonkun linnun koivet kuin tuo yllä mainittu. Kerro toki mikä niin naurattaa, ehkä opin taas jotain uutta. Moni on kanssasi samaa mieltä, naurukommenttia on kovasti peukutettu! No hyvä teille, kyllä hauskaa olla pitää :)
[/quote]

Niin pitää

Vierailija
2/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:34"]Olisin veikannut 8-vuotiaan lapsen piirtämäksi. Mutta jos aloitat nyt 28-vuotiaana ja jatkat 10 vuotta eteen päin niin sitten pärjäisit hyvin. Taso on ihan hyvä näin aloittelevaksi. Jatka vaan! [/quote] Ei 8-vuotiaat piirrä noin hyvin. Juuri ja juuri osaavat rumia ukkeleita piirtää.

[/quote]

kyllä jotkut pirrtää, esim lapšeni kveri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen piirustuksen opettaja yliopistossa, saat nyt palautetta ilman että luen muita kommentteja ensin :)

Piirustuksen sommittelu on aika väkinäinen, runkoon ympätty linnunpönttö ei ollenkaan sovi mittakaavaan. Lintu ja orava ovat myös haparoiden piirretyt, käytät aika yksipuolista viivaa. Et käytä varjostuksen tai dynamiikkaa luomaan syvyyttä kuvaan, ja taisit piirtää HB-kovuuden kynällä. Yritä miettiä että objektin koostuvat pinnoista eivätkä ääriviivoista, ja yritä varjostaa piirustuksesi. Tee sommitelma huolellisemmin, tarkkaile piirtämiäsi esineitä luonnossa (mikä tekstuuri, miltä näyttää oikeassa elämässä) ja pidä mittasuhteet kunnossa. Käytä 6B, 7, 8, 9B-kovuisia lyijykyniä. Tutki materiaalia ja viivaa, eri tummuusasteita. Piirrä aluksi ihan arkipäiväisiä esineitä, piirustuksia ei tarvitse numeroida ('tämä on kolmas piirustukseni') vaan piirrä vain paljon. Pikkuhiljaa taitojen pitäisi karttua.

Jos hypoteettisesti saisin ko. työn opiskelijalta, antaisin sille arvosanaksi 4-4,5 välillä (1-10), eli juuri ei-hyväksytyn. Olen pahempiakin nähnyt, mutta tuosta näkee että vaikka taitoja ei hirveästi ole niin aikaa on laitettu siihen :)

Vierailija
4/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 23:07"]Olen piirustuksen opettaja yliopistossa, saat nyt palautetta ilman että luen muita kommentteja ensin :)

Piirustuksen sommittelu on aika väkinäinen, runkoon ympätty linnunpönttö ei ollenkaan sovi mittakaavaan. Lintu ja orava ovat myös haparoiden piirretyt, käytät aika yksipuolista viivaa. Et käytä varjostuksen tai dynamiikkaa luomaan syvyyttä kuvaan, ja taisit piirtää HB-kovuuden kynällä. Yritä miettiä että objektin koostuvat pinnoista eivätkä ääriviivoista, ja yritä varjostaa piirustuksesi. Tee sommitelma huolellisemmin, tarkkaile piirtämiäsi esineitä luonnossa (mikä tekstuuri, miltä näyttää oikeassa elämässä) ja pidä mittasuhteet kunnossa. Käytä 6B, 7, 8, 9B-kovuisia lyijykyniä. Tutki materiaalia ja viivaa, eri tummuusasteita. Piirrä aluksi ihan arkipäiväisiä esineitä, piirustuksia ei tarvitse numeroida ('tämä on kolmas piirustukseni') vaan piirrä vain paljon. Pikkuhiljaa taitojen pitäisi karttua.

Jos hypoteettisesti saisin ko. työn opiskelijalta, antaisin sille arvosanaksi 4-4,5 välillä (1-10), eli juuri ei-hyväksytyn. Olen pahempiakin nähnyt, mutta tuosta näkee että vaikka taitoja ei hirveästi ole niin aikaa on laitettu siihen :)
[/quote]
Itse asiassa, tsekkasin työn uudelleen kirjoitettuani kommentin, ja taisin sanoa arvosanan aika yläkanttiin. Uudemmalla silmäyksellä työ saisi ehkä kakkosen tai kolmosen, työ muuttui paremmaksi päässäni kun kirjoitin kommenttia.

Ei millään pahalla! Useimmat opiskelijat ovat piirtotaidoiltaan 5-6 luokkaa vaikka ovat alan opiskelijoita. 8, 9 tapauksia tulee vastaan vain muutama noin 40-50 opiskelijan ryhmästä.

-kuvistantta

Vierailija
5/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Symppis kuva! Ei tuolla nyt mihinkään taidekouluun kannata yrittää, mutta tuskin on tarkoituskaan. Ehdotan että lisäät omaa persoonaa peliin. Kopiointi voi olla hyvää silmä-käsiharjoitusta alkuun mutta kuvista tulee kiinnostavampia kun niihin saa omaa tyyliä.

Vierailija
6/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:38"]Halusin puolueettoman mielipiteen kuvasta. En kuvittele olevani hyvä, mut tää on mun kolmas piirrustus ja siihen nähden... no tykkään itse.

Ap
[/quote]
Näytätkö ne muutkin kaksi piirustusta? Olis kiva nähdä.

Vierailija
7/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyviähän, niissä tunnistaa. Tuosta on hyvä jatkaa.

Hami4

Vierailija
8/47 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa piirustusta pitäisi katsella välillä kaukaa. Siis silloinkin, kun piirros on kesken. Eikä kannata piirtää pöydän päällä, tai lattialla. Silloin mittasuhteet usein kärsivät, eikä sitä huomaa itse.

Jatka ihmeessä harrastusta! Kun piirtämisestä/maalaamisesta innostuu, kehitys on nopeaa :)

Eräs sukulaiseni sai vuoden taiteilun jälkeen jopa ostotarjouksia töistään. Eli hyvä ap, jatka, jos innostuit! Voikin tulla flow ja varmasti opit varjostamaan ym. Helpoin keino on, että tosiaan piirtää mitä näkee. Eli uskoo silniään.

Vierailija
9/47 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uskoo silmiään. T:43

Vierailija
10/47 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harjoittelet kovasti ja jatkat piirtämistä, voi sinusta periaatteessa tulla hyväkin (kunhan löydät oman persoonallisen tyylisi). Sinänsä tuo piirustus toi mieleeni lapsen piirustuksen tai sitten sellaisen iäkkään sukulaistädin piirustuksen (kun lapsena pyysin, että piirtäisivät jonkun kuvan minulle). Kannattaa tehdä ensin nopeita hahmotelmia sekä piirtää määrällisesti paljon, jotta saat piirtämiseen rentoutta ja nopeutta. Kannattaa kiinnittää huomiota mittasuhteisiin ja varjostuksiin. Tutki mallikuvasta, mitkä kohdat ovat oikeasti melkein mustia ja mitkä melkein valkoisia. Katso tarkasti joitain taiteilijoiden piirustuksia ja ota vaikutteita siitä, miten he varjostavat lyijykynällä. Tsemppiä miljoonasti! Ota nämä kommentit rakentavana kritiikkinä ja sisuunnu lisää! Laita sitten parin päivän tai viikon päästä uudempi kuva tänne, niin nähdään, miten oot kehittynyt piirtäjänä.

Vierailija
11/47 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:16"]http://aijaa.com/MuI17l
[/quote] orava on hieno. Muuten vähän hassu jos olet yli 20.

Vierailija
12/47 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tän on lapsi piirtänyt, niin tää on söpö. Jos taas piirtäjä on aikuinen, tää on ihan vitun nolo.

Vierailija
13/47 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tulos on aika hyvä noin kahden viikon harjoittelun jälkeen. Jatka vaan harjoituksia!

Vierailija
14/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jotenkin outo? Kaikki lapset piirtää miekkoja, sotilaita ja verta. Aikuiset piirtävät kirkkoveneitä.

Vierailija
15/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva ;)

Vierailija
16/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinku olis ala-asteelainen piirtänyt

Vierailija
17/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo linnun koivet... sain niin kauhean naurukohtauksen että meinas lirahtaa housuun

Vierailija
18/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirustus-sanassa on yksi ärrä.

Vierailija
19/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 28 v. Koulussa surkee kuviksessa. pari viikkoa sitte innostuin ihan yhtäkkiä piirrustaa. :) kaipaan vaa rehellistä mielipidettä, näyttääkö kuva töherrykselle vai ei :)

Vierailija
20/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hieno lapsen tekemäksi. Minkä ikäinen? Sommittelu hyvä, viivan käyttö taitavaa.