neuvolaamme tullut häkäpuhalluskone
Kuinka kauan täytyy olla polttamatta että testi näyttää nollaa? Epäilen avovaimoni tupakoivan salaa raskauden aikana, ja hän onkin odottanut kauhulla huomista neuvola-aikaa, puhunut häkätestin toimimattomuudesta jne. Joten voiko tupakoija valehdella ettei polta ja puhaltaa nollat oltuaan esim. Vuorokauden polttamatta vai näyttääkö testi tupakoinnin pidemmältä ajalta?
Suutun tosiaan jos on polttanut!!
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:00"] Ei sen ole pakko puhaltaa. Neuvolassakaan ei ole pakko käydä. [/quote] Mutt eiks neuvolassakäynti ollu Kelan tukien ehto? [/quote] Ei todellakaan, faktat haltuun. Tukien edellytyksenä käynti ennen 16vkoa, mutta sen voit käydä millä lääkärillä vaan ja 5-12 vkoa synnytyksen jälkeen jälkitarkastus.
[/quote]
Mitenköhän näissä yllätysraskaus-tapauksissa, kun raskaudesta on saatu tietää vasta kun synnytys alkaa? :D
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:00"]
Ei sen ole pakko puhaltaa. Neuvolassakaan ei ole pakko käydä.
[/quote]
Mutt eiks neuvolassakäynti ollu Kelan tukien ehto?
[/quote]
Ei ole. Pitää käydä terveystarkastuksessa ja siihen kelpaa vaikka käynti gynekologilla tai muulla lääkärillä. Neuvolapakkoa ei ole.
Itse en puhaltaisi, koska minulla ei ole mitään syytä. En polta.
Tässä yksi tutkimus, en sitten tiedä kuinka tarkka mittari on kyseessä verrattuna neuvolan mittariin. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15568119
"In phase one, the mean breath CO levels were 11.6 (plus or minus 6.2) ppm for smokers and 1.9 (plus or minus 0.9) ppm for non-smokers (p-value less than 0.0001). A cut-off level of 5 ppm gave a sensitivity of 96 percent and a specificity of 98 percent. The high CO levels were clustered within five hours of the last cigarette smoked. Therefore, this value may not reliably predict smoking habits if an individual smoked more than five hours before the test.Of the 40 subjects in phase two, five smokers who stated that their last cigarette smoked was 48 hours before the breath test had a mean CO level greater than 5 ppm. (range of 5.5 to 18.0 ppm). On further questioning, all admitted to having smoked on the day of the test."
Tuon mukaan siis näyttäisi, että saman päivän aikana pitää olla polttanut, eli yli parin vuorokauden tauon jälkeen ei enää pitäisi yli 5ppm lukemia tulla. Yleisesti ottaen ei-polttajilla lukeman pitäisi olla alle 7ppm.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:00"]
[/quote]
[/quote]
Ei todellakaan ole. Yhden kerran pitää käydä lääkärissä kelalle toimitettavaa todistusta varten, mutta sekin saa olla ihan omavalintainen yksityislääkäri
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 23:05"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:00"] Ei sen ole pakko puhaltaa. Neuvolassakaan ei ole pakko käydä. [/quote] Mutt eiks neuvolassakäynti ollu Kelan tukien ehto? [/quote] Ei todellakaan, faktat haltuun. Tukien edellytyksenä käynti ennen 16vkoa, mutta sen voit käydä millä lääkärillä vaan ja 5-12 vkoa synnytyksen jälkeen jälkitarkastus.
[/quote]
Mitenköhän näissä yllätysraskaus-tapauksissa, kun raskaudesta on saatu tietää vasta kun synnytys alkaa? :D
[/quote]
Niissä saa synnäriltä todistuksen
Itse olet se raskaana tupakoija, eikä mikään avovaimo. Häpeä.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:00"]Ei sen ole pakko puhaltaa. Neuvolassakaan ei ole pakko käydä.
[/quote]
Kuka kehtaa olla puhaltamatta? Ainakaan ilman syytä.
[/quote]
Mitäpäs siinä on kehtaamista? En mä ainakaa puhaltais mihinkään tommosiin masiinoihin.
Mulla on oikeus kieltäytyä ja siitä oikeudesta pidän kiinni.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:00"]
[/quote]
[/quote] Ei todellakaan, faktat haltuun. Tukien edellytyksenä käynti ennen 16vkoa, mutta sen voit käydä millä lääkärillä vaan ja 5-12 vkoa synnytyksen jälkeen jälkitarkastus.
[/quote]
Jos ei ennen vko 16 tiedä edes olevansa raskaana, niin menettääkö Kelan tuet kokonaan?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:00"] Ei sen ole pakko puhaltaa. Neuvolassakaan ei ole pakko käydä. [/quote] Mutt eiks neuvolassakäynti ollu Kelan tukien ehto? [/quote] Ei ole. Pitää käydä terveystarkastuksessa ja siihen kelpaa vaikka käynti gynekologilla tai muulla lääkärillä. Neuvolapakkoa ei ole. Itse en puhaltaisi, koska minulla ei ole mitään syytä. En polta.
[/quote]
Kunnon teiniangsti :/ "Mun ei tarvi ku mä en haluu"
Missä tämmöisiä on? Tavallaan ihan ok homma mut onpa menny kyttäämiseksi :O
Tuntuisi vähentävän syyllisyydentuskaisten äitien neuvolassa käyntejä?
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:00"] Ei sen ole pakko puhaltaa. Neuvolassakaan ei ole pakko käydä. [/quote] Mutt eiks neuvolassakäynti ollu Kelan tukien ehto? [/quote] Ei ole. Pitää käydä terveystarkastuksessa ja siihen kelpaa vaikka käynti gynekologilla tai muulla lääkärillä. Neuvolapakkoa ei ole. Itse en puhaltaisi, koska minulla ei ole mitään syytä. En polta.
[/quote]
Kunnon teiniangsti :/ "Mun ei tarvi ku mä en haluu"
[/quote]
niinpä, eihän ole kyseessä kuin oman ja sikiön terveys ja sen seuranta!
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:00"] Ei sen ole pakko puhaltaa. Neuvolassakaan ei ole pakko käydä. [/quote] Mutt eiks neuvolassakäynti ollu Kelan tukien ehto? [/quote] Ei todellakaan, faktat haltuun. Tukien edellytyksenä käynti ennen 16vkoa, mutta sen voit käydä millä lääkärillä vaan ja 5-12 vkoa synnytyksen jälkeen jälkitarkastus. [/quote] Jos ei ennen vko 16 tiedä edes olevansa raskaana, niin menettääkö Kelan tuet kokonaan?
[/quote]
Ei välttämättä. Pitää tehdä selvity, että ei tiennyt olevansa raskaana esim. raskausoireiden puuttumisen takia ja sitten se lääkärikäynti, lääkäri kyllä neuvoo.
Kyllä minua loukkaisi jos oletettaisiin että olen tupakoitsija ja vielä että poltan raskauden aikana. Jouduin elämään lapsuuteni tupakansavussa, todennäköisesti myös sikiöaikani ja imemään ekan vuoteni nikotiinimaitoa. Inhoan tupakansavua ja -hajua. Samoin kaikenlaista yhteiskunnan puolelta lisääntyvää kontrollia. Mihin pyrittäisiin sillä että kaikkien pitäisi masiinaan puhaltaa? Lisäämään kontrollia ja leimaamista mikäli osoittautuu tupakoitsijaksi? Vapaaehtoisena ymmärrän, jos haluaa lopettaa niin mittaus on varmaan hyvä motivaattori josta näkee konkreettisesti mitä vähentäminen tai lopettaminen saa aikaan. Ei
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:00"] Ei sen ole pakko puhaltaa. Neuvolassakaan ei ole pakko käydä. [/quote] Mutt eiks neuvolassakäynti ollu Kelan tukien ehto? [/quote] Ei todellakaan, faktat haltuun. Tukien edellytyksenä käynti ennen 16vkoa, mutta sen voit käydä millä lääkärillä vaan ja 5-12 vkoa synnytyksen jälkeen jälkitarkastus. [/quote] Jos ei ennen vko 16 tiedä edes olevansa raskaana, niin menettääkö Kelan tuet kokonaan?
[/quote]
Ei välttämättä. Pitää tehdä selvity, että ei tiennyt olevansa raskaana esim. raskausoireiden puuttumisen takia ja sitten se lääkärikäynti, lääkäri kyllä neuvoo.
[/quote]
Okei. Mietin vain mm. näitä tapauksia, joissa raskaus ei ole ollut tiedossa ja synnytys tullut täytenä yllätyksenä. Käsittämätöntä, mutta noista tapauksista välillä kuulee.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:00"]
[/quote]
[/quote]
Ei ole. Riittää että käy lääkärissä. Tämä lääkäri voi olla yksityislääkärikin.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 23:11"] [quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:00"] Ei sen ole pakko puhaltaa. Neuvolassakaan ei ole pakko käydä. [/quote] Mutt eiks neuvolassakäynti ollu Kelan tukien ehto? [/quote] Ei ole. Pitää käydä terveystarkastuksessa ja siihen kelpaa vaikka käynti gynekologilla tai muulla lääkärillä. Neuvolapakkoa ei ole. Itse en puhaltaisi, koska minulla ei ole mitään syytä. En polta. [/quote] Kunnon teiniangsti :/ "Mun ei tarvi ku mä en haluu" [/quote] niinpä, eihän ole kyseessä kuin oman ja sikiön terveys ja sen seuranta!
[/quote]
Mutta mitäs tekemistä tohon mittariin puhaltamisella sen seuraamisen kanssa on jos ei edes polta? Millä tavalla vaikuttaa omaan tai sikiön terveyteen silloin se puhaltaminen?
Selkeästi tyttöystäväsi polttaa jos noin pelottaa, olisiko keskustelun paikka.
Nyt ei puhuttu äitiysrahoista vaan tuosta tupakan näkymisestä häkäpuhallutuksessa. Vielä tietoa kenelläkään asiasta?