Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yleensä nautin joulusta, mutta jostain syystä tekisi mieli jättää joulunvietto väliin

Vierailija
19.12.2021 |

En tiedä miksi, mutta jotenkin tuntuu vastenmieliseltä ajatukselta viettää perinteistä joulua tänä vuonna. Pakko ei tietenkään olekaan, jokainen voi itse päättää millaista joulua viettää tai on viettämättä. Yleensä vaan olen ollut ns. jouluihminen, mutta nyt tekisi mieli vaan jäädä yksin kotiin lepäämään ilman joulun perinteitä. Ajatus joulukoristeista ym. ei innosta myöskään, jouluruoka kyllä maistuisi kuitenkin.

Tuleeko teille muille tällaisia tuntemuksia joinain vuosina vaikka sinänsä pidättekin joulunajasta yleensä? Väsymys kyllä taitaa painaa itseä, ehkä se vaikuttaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🍾🥂🥂

Vierailija
2/11 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon kuluttua Tapaninpäivä,jee 🍺🍕

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei jaksaisi sitä hälinää ja kiirettä ja odotuksia ja kaikkea jouluhössötystä.

Olisi mukava vaan ottaa rennosti. Levätä.

Vierailija
4/11 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule, vaan odotan joulua.

Vierailija
5/11 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulua voi viettää eri vuosina eri tavoilla. Välillä kun pitää pari hillitympää joulua, vaikka vähemmän koristeita ja kaikkea, niin sitten jonain toisena vuonna kaikki jouluinen tuntuu taas uudelta ja ihmeelliseltä.

Vierailija
6/11 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja mieskään tuskin odottaa joulusiivousta, koristeet riittää. Vietän joulun yksin ja innostuin ostamaan yhden joulukoristeen (tunnelmallinen led-taulu).

Vierailija
7/11 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna joulu on niin nopeasti ohi, kun on vain yksi ylimääräinen vapaa.

Vierailija
8/11 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksi joulua pitäisi viettää, mitkä ihmeen perinteet siihen velvoittaa? Onko pakko, jos ei halua? Mulle on kauhistus kaikki pakko ja täytyy vapaa-ajalla. Käytän sen niinkuin parhaakseni koen, ja jättäytyminen pakkojoulusta on yksi valinta. Ei ole multa pois, vaikka toiset joulusta pitävät ja viettävät, en ahdistu enkä kysele toisilta lupaa toimia toisin.

Vierailija
9/11 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miksi joulua pitäisi viettää, mitkä ihmeen perinteet siihen velvoittaa? Onko pakko, jos ei halua? Mulle on kauhistus kaikki pakko ja täytyy vapaa-ajalla. Käytän sen niinkuin parhaakseni koen, ja jättäytyminen pakkojoulusta on yksi valinta. Ei ole multa pois, vaikka toiset joulusta pitävät ja viettävät, en ahdistu enkä kysele toisilta lupaa toimia toisin.

Ei sitä tarvitsekaan viettää, lähinnä pohdiskelin omia tavallisesta poikkeavia tuntemuksia joulua kohtaan tänä vuonna. Ehkä on itselläkin muutoksen aika jos jatkossakin tuntuu siltä, että joulu ei syystä tai toisesta enää nappaa. Pääasia että on aikaa levätä, sitä tosiaan tarvitsen.

Vierailija
10/11 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän samanlaiset tuntemukset. Olemme viettäneet aina aika matalan profiilin joulua ja yhä tekisi mieli vähentää. Aikuiset lapset tulevat jouluksi vähäksi aikaa, ruokaan panostan ja ihan vähän koristeluun. Mutta olen aina tapanina jo ihan valmis kokoamaan kaikki joulun merkit pois. 

Vierailija
11/11 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsytti vielä aiemmin viikolla koko joulu. Koska niin paljon tehtävää, siivottavaa ja kokattavaa. Ja tiedän kyllä että itse enimmäkseen kasaan paineita itselleni. Ei muut meillä niin siisteydestä välitä mutta itse en voi rentoutua sotkuisessa kodissa villakoirien keskellä. Sain nyt kuitenkin jo aika hyvin siivottua taloa eilen ja tänään, paineet helpottaa ja joulumieli alkaa hiljakseen löytyä... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän