Miten hoidat omalta osaltasi ilmastotoimia?
Kommentit (42)
Ei lapsia, muut keinot ovat teeskentelyä. Teeskentelyn suhteen ostin viimeksi uuden A-energialuokan pesukoneen hajonneen vanhan korvaamaan.
Syön punaista lihaa harvoin, kuljen polkupyörällä, pidän asunnon lämpötilan matalana enkä ostele mitään turhaa (kulutan kaiken loppuun asti).
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva liikakansoituksen kasvu tulee kumoamaan kaiken mitä nyt yritämme tehdä ilmaston eteen. Ihmisiä on vaan yksikertaisesti liikaa maapallon kantokykyyn nähden mutta kukaan ei ole valmis tekemään mitään sen eteen koska naisethan lisääntyvät juuri niin paljon kuin itse haluaa eikä siihen kukaan saa puuttua
Kyllä koko ajan väestön määrää vähennetään sodilla ja k-piikityksillä.
En tee lapsia. Se on ylivoimaisesti suurin ympäristöteko.
En lennä ollenkaan, en omista autoa ja kuljen enimmäkseen pyörällä, asun pienessä yksiössä, en ole hankkinut lapsia, syön punaista lihaa todella vähän eli jonkun 200g kuukaudessa.
Kannan ostokset kaupasta muovikassilla ja jätteet piipun kautta ulos, up & smoke
Jätin vanhan autoni tyhjäkäynnille kun poltin muoviroskat öljytynnyrissä.
En kierrätä enää,en käy kirpparilla.En kompostoi enää.Poltan puuta.Auto vaihtui paskahybridistä ,dieseliin.Temppuili vähän kilsojen takii,akut talvella,kesällä mitä parhain 90t€auto.En lajita maitopurkkeja,pattereita,pahveja, lasia.metallipurkkeja tein sitä nuoruudesta saakka muutenkin..nyt riitti!elämästä tulee kallista,sähkökallistuu,siirto..asuminen.Kulkeminen jää.Julkisia ole.Hyvin huonona nään ajan..Ilmasto muuttunut aina.Kylmän arktista.Enää ei pipotta kuljeta kuin ennen.Eikä vähissä vaatteissa..
Olen vegaani, käyn kylmässä suihkussa ja kieltäydyn palkkatyöstä, koska kaikki palkkatyö edistää "kehitystä", joka johtaa aina vain pahempaan tilanteeseen. Mitään pelastavaa teknologiaa ei ole olemassa.
Pidän puhtaana ilmastointiaukot pölystä.
- Asun kimppakämpässä,
- en ole hankkinut autoa (kaupungissa tarve on niin satunnaista),
- hankin suuren osan tavaroista ja vaatteista käytettynä, ja niitäkin vain kun oikeasti tarvitsen
- jos hankin jotain uutta, suosin suomalaista, eli en tuota saasteita kovin paljoa muissakaan maissa
- olen pudottanut lihankulutukseni puoleen, ja jäljelle jääneestä osuudestakin olen vähentänyt punaisen lihan osuutta ja lisännyt kalan ja kanan osuuksia
- matkustelen vähän (jo ennen koronaa), ja silloinkin harvoin kun matkustan, suosin juna-, bussi-, laiva- ja vuokra-automatkoja. (Olen lentänyt vain kerran kymmenessä vuodessa.)
Pierskelen enää vain kotona ja imen kaasut nenukin kautta takaisin sisääni.
Vierailija kirjoitti:
Pidän oman osani tähän touhuun maltillisena. En suostu ottamaan asiasta stressiä pätkän vertaa. Mielenterveyden ja mielenrauhan säilyttäminen on tärkeintä mitä ihminen voi tehdä koko elämänsä aikana.
Juuri näin. Hulluksi tulemisen ilmastovaikutukset ovat moninkertaiset siihen verrattuna, että pysyy selväjärkisenä.
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsia, muut keinot ovat teeskentelyä. Teeskentelyn suhteen ostin viimeksi uuden A-energialuokan pesukoneen hajonneen vanhan korvaamaan.
Huono. Lapsettomat yrittävät aina päteä tällä argumentilla. Samalla logiikalla meidän kaikkien pitäisi vetäistä ranteet auki, että maapallo pelastuisi. Koskaan ei kylläkään esim. kukaan vegaani yms. tätä ole ymmärtänyt. Jumittavat vain täällä saarnaamassa muille, miten pitää elää, vaikka se hienoin ilmastoteko olisi poistaa itsensä muonavahvuudesta mahdollisimman nopeasti.
Käytän julkisia enkä ole tehnyt lapsia
Poltan roskat pihalla nuotiossa, myös muovit ei tule jätettä.
Minulla ei ole autoa. Pyörällä ja kävellen liikun. Julkisilla kun pitää päästä hoitamaan asioita.
Olen koronan keväällä 2020 sairastanut ja rokottamaton. Koronakusetuksella ei pidä ratkaista ilmastoimia!
Pidätän pieruja niin ei tule metaania ilmakehään.
🇺🇦🇮🇱
Tämä saadaan aikaiseksi keh itysavuilla yms. Paras kun jokainen maa hoitaa vaan omat asiansa. Se pitää sitten huolen väestönkehityksestäkin.
Meillä sekä auto että mies käyttävät alkoholia mutta eivät yhtäaikaa.