Mitä olet saanut elämässä pelkästään hyvällä tuurilla?
Mikä on sinulla sellainen asia, joka on vain tipahtanut ilman suurempaa vaivannäköä, vaikka jollekin muulle se voi vaatia loputonta yrittämistä tai sinnikkyyttä, jos on ylipäätään mahdollista?
Kommentit (16)
Olen saanut lähes kaiken hyvällä tuurilla. Tänäänkin erään lehden tietokilpailussa osui pika-arvaukseni 4 kertaa aivan oikein ja olin 145. yli 1800 osallistujan joukossa 11 oikealla vastauksella.
Hyvällä tuurilla etenin hyvin uralla ja löysin fiksun ja kauniin aviopuolison. Olen kiitollinen myös terveistä lapsista ja hyvästä perheestä. Lotossa ei ole tullut täysosumaa, mutta eipä olisi juuri edes tarvettakaan. On työ mistä tykkää , tasapainoinen perhe-elämä sekä moninaiset harrastukset, joten mitä sitä muuta kaipaakaan näin 44 vuotiaana miehenä.
Hyvät geenit, hoikkuuden ja resilienssin
Työpaikan, vakituisen pitkäaikaisen hyvän työpaikan.
Se on usein tuurista kiinni.
Tämä on hassuin: fyysisen bitcoinin (näitä on olemassa, tarran alta löytyy tunniste) sain ihan alkuaikoina ilmaiseksi. Muistin asian vasta vuosia myöhemmin ja silloin sillä oli arvoa jo useampi tonni.
Olen syntynyt Suomeen, rauhalliseen ja sodattomaan hyvinvointivaltioon.
Hyvät vanhemmat. Siitä sain perustan, jonka myötä olen muuten osannut tehdä oikeita valintoja, tiennyt, mikä on vaivan arvoista ja jaksanut yrittää ja nähdä vaivaa sen vaivan arvoisen eteen.
- Keskiluokkainen tausta ja vanhemmat, jotka tukivat taloudellisesti opiskeluaikana. Koin olevani todella etuoikeutettu, kun näin ympärillä ystäviäni, joiden vanhemmat eivät antaneet senttiäkään koskaan, vaikka olisi ollut millainen tilanne omalla aikuistuvalla lapsella.
- Keskiluokkaisuus siinäkin mielessä, että jo lapsena vanhempani tutustuttivat minut harrastustoimintaan, josta on ollut uskomatonta hyötyä. Siitä on saanut taitoja, joista on tullut jopa sivutuloa ja koko elämän kestäviä ihmissuhteita.
- Hyvät vuorovaikutustaidot, jotka tulevat minulle todella luonnostaan. Ei ole tarvinnut yhtään harjoitella, että miten ihmisiä kohdataan ja jutellaan niitä näitä. Jokaisessa työhaastattelussa, johon olen päässyt, olen saanut sen työpaikan ja uskon sen johtuvan tästä. Lisäksi olen aina osannut muodostaa ihmissuhteita ja ylläpitää niitä.
- Positiivinen elämänasenne, jota epäilen myös synnynnäiseksi. Minulle aina lasi on ollut ennemmin puoliksi täynnä kuin tyhjä. Kun on sellainen varmuus sisällä, että aina selviää tai että kaikki tulee menemään hyvin, niin se on vienyt todella pitkälle. Koen, että tämän ansiosta pystyn nyt elämään oman näköistäni elämää ja talousasiat ovat enemmän kuin kunnossa.
- Syntyminen ilman fyysistä tai kehitysvammaa. Vammaisuus on yhteiskunnassamme hieman häivytetty asia, mutta tuo on kyllä aivan lottovoitto, josta sietää olla kiitollinen joka päivä. En sano, etteivätkö vammaiset voisi elää hyvää elämää, mutta kyllä se varmasti rajoittaa monia asioita.
Ulkoisesti täydellistä naista, satuimme kohtaamaan molempien sopivassa elämäntilanteessa.
Perinnön hyvissä ajoin, äiti kuoli jo seitsenkymppisenä, suvussa on paljon pitkäikäisiä.
Hyvän miehen. Ihan tuurista kiinni että osuttiin samaan baariin ja alettiin jutella tiskillä.
Opinnot ja ura on vaatineet omaa vaivannäköä, toiveiden ja mahdollisuuksien pohtimista, köyhyyttä, epämukavaa maakuntakierrosta ja erehtymistäkin.
Montakin asiaa esim. vakituisen työpaikan ja hyvän asunnon. Olen näistä kiitollinen joka päivä.
Tollon tuurilla hyvän puolison ja sen seurauksena huolettoman talouden eli rahaa on. Tosin olen nuukaileva ihminen eli en törsää.
Ihanat vanhemmat ja sisarukset. Erittäin hyvän kouluopetuksen. Mahtavan kiinnostavan työn.