Työpäiviä pitää pidentää
Taloustilanteessa vaaditaan kaikilta joustoa. Jos jokainen tekisi palkattoman puolituntisen joka työpäivä ns. normaalin työajan päälle saataisiin kansantalous nousuun. Lisäksi työntekijöiden tulisi luopua lomarahoista ja kesälomia tulisi hieman lyhentää. Nollatyösopimuksia ei tule missään nimessä kieltää, vaan ne tuovat työmarkkinoille joustavuutta. Lisäksi koeaikaa tulisi pidentää. Vielä jos mahdollistettaisiin TES:in alittaminen esimerkiksi koeajan niin luotaisiin uusiatyöpaikkoja ja työn kautta hyvinvointia. Tarvitsemme lisää työperäistä maahanmuuttoa ja yrittäjyyttä. Suomi saadaan jokaisen panostuksella hyvään talouskasvuun. Oletko sinä valmis ottamaan osaa säästötalkoisiin? Kannetaan yhdessä vastuuta paremmasta huomisesta, työn ja hyvinvoinnin puolesta.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:59"]Vaikea ottaa osaa kun ei nykyisinkään ole työnantajalla neljää tuntia pidempiä päiviä tarjota.
[/quote]
Kyllä ne palkatta tarjoaa pitempää päivää, huoli pois.
Palkat pitää nostaa jotta valtio saisi enempi veroja. Jokaiselle lapsiperheelle ilmainen hoitaja kuudeksi tunniksi päivässä. Nyt ei saa leikata vaan lisätä palveluita jotka pyörittää taloutta
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 17:02"]
Minä aion äänestää Kokoomusta.
[/quote]
Itsari tiedossa
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:55"]Minä en ala ilmaiseksi työtä tekemään. Jos firma ei tuota tarpeeksi, niin silloin menköön konkkaan. Jos ei ole kysyntää, niin sitten ei ole. [/quote] Niin että työttömänä on sitten mukavaa? Juuri tuon asenteen takia työttömiä alkaa olemaan riittämiin...
[/quote]
Kyllä, mielummin olen työtön kuin teen töitä ilmaiseksi. Ei ole minun tehtäväni pitää firmaa pystyssä.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 17:00"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:57"]Pikemminkin työpäiviä tulisi lyhentää, on tutkittu, että tehokas työaika on noin 6 tuntia päivässä. Jos työaikoja lyhennettäisiin, tämä laskisi tietenkin myös palkkoja mutta toisaalta yhä useampi pääsi mukaan työelämään. [/quote] Mutta kun kuka eläisi tuollaisella kuuden tunnin palkalla? No aika harva. En minä ainakaan pärjäisi, matalapalkka-alalla.
[/quote]Matalapalkka-aloilla tulonmenetys olisi tietenkin suhteellisesti suurin, sillä paremmin tienaavissa luokissa veroprosentin alentuminen kompensoi enemmän. Ehkä pienituloisten veroprosenttia voisi huojentaa, on esimerkiksi ehdotettu alle 1000 euron tuloja verottomiksi. Tai sitten tarjotaan työntekijöille valinnanvapautta: luulisin, että kuuden tunnin työaikaan suostuvia saattaisi löytyä yllättävän paljonkin esimerkiksi pienten lasten vanhemmista.
Itse en mene töihin vaan elän teidän työnne panoksella! Siitä olen kiitollinen! Nyt haen kaljaa!
Nuorisoa pitäisi patistaa entistä paremmin sinne töihin, kaikki tuet myös toimeentuloen saanti lopetetaan, jos ei osallistu kahden kuukauden sisällä ja välein, johonkin työhön, työharjoittelupaikkoja pelkällä ylläpitokorvauksella ei kannusta nuoria, kyllä se raha on se porkkana, ei ilmaistyön teettäminen.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:55"]Minä en ala ilmaiseksi työtä tekemään. Jos firma ei tuota tarpeeksi, niin silloin menköön konkkaan. Jos ei ole kysyntää, niin sitten ei ole. [/quote] Niin että työttömänä on sitten mukavaa? Juuri tuon asenteen takia työttömiä alkaa olemaan riittämiin...
[/quote]
Kyllä, mielummin olen työtön kuin teen töitä ilmaiseksi. Ei ole minun tehtäväni pitää firmaa pystyssä.
[/quote]
No tervemenoa kortistoon. Sillä työkkärin 600€/kk pääset kyllä palkatta työkokeiluihin ja kuntoutuksiin. Ihan vaikka 7h päivässä palkatta. Kuule kyllä on pientä tuo puoli tuntia siinä kohtaa.
Ei kukaan työntekijä äänestä kokoomusta.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:57"]
Pikemminkin työpäiviä tulisi lyhentää, on tutkittu, että tehokas työaika on noin 6 tuntia päivässä. Jos työaikoja lyhennettäisiin, tämä laskisi tietenkin myös palkkoja mutta toisaalta yhä useampi pääsi mukaan työelämään.
[/quote]Tämä on tosiasiassa se mikä parantaisi julkisen sektorinkin tehokkuutta. Monessa virastossa tarvittavat tehtävät saadaan kyllä 6 tunnissa hoidettua- fiksumpaa noin päin kun istuttaa porukkaa turhaa puoli tuntia lisää töissä ilman mitään tekemistä. Niissä paikoissa, joissa tämä ei onnistu niin voitaisiin sitten palkata lisää työvoimaa: näin resurssit kohdistuisivat paremmin niihin laitoksiin, joissa niitä oikeasti tarvitaan.
Työajan lyhentämisessä etuna olisi vielä se, että vapaa-ajan myötä lisääntyy mahdollisuudet harrastamiseen ja kuluttamiseen. Luovuus lisääntyisi ja ehkä jopa syntyisi uusia yrityksiä.
Miksei mikään puolue aja työajan lyhentämistä???
Kysehän on nykyään siinä, että työnantajat haluaa säästä työntekijöissä ja tehdä vain voittoa omaan pussiin, eiväthän he toki kieltäydy ilmaisesta työvoimasta, mutta siinä kohtaa voikin kysyä, että palveleeko se yhteiskuntaa ja ilmaisentyön tekijää, ei. Kyllä se vastuu suomen rikastumisessa on työnantajilla ja heidän tehtävänsä on maksaa teettämästään työstä palkkaa.
Kortsujen myynti verolle niin vähenee käyttö ja syntyvyys lisääntyy =uusia veronmaksajia
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:15"]
Taloustilanteessa vaaditaan kaikilta joustoa. Jos jokainen tekisi palkattoman puolituntisen joka työpäivä ns. normaalin työajan päälle saataisiin kansantalous nousuun. Lisäksi työntekijöiden tulisi luopua lomarahoista ja kesälomia tulisi hieman lyhentää...
[/quote]
Kansantalous on pitkälti riippuvainen siitä, kuinka paljon rahaa saadaan kiertämään. Jos ihmiset tekevät enemmän töitä pienemmällä rahalla, niin kulutus heikkenee entisestää. Jo nyt säästetään paljon palveluista ja muistakin kulutustarvikkeista. Kun ihmisillä on rahaa ja riittävästi vapaa-aikaa, he myös käyttävät sitä rahaa ja se parantaa taloustilannetta ja antaa erilaisille yrittäjille paremmat mahdollisuudet toimia.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 17:08"]
Nuorisoa pitäisi patistaa entistä paremmin sinne töihin, kaikki tuet myös toimeentuloen saanti lopetetaan, jos ei osallistu kahden kuukauden sisällä ja välein, johonkin työhön, työharjoittelupaikkoja pelkällä ylläpitokorvauksella ei kannusta nuoria, kyllä se raha on se porkkana, ei ilmaistyön teettäminen.
[/quote]
No kun niitä hemmetin paikkoja (edes harjoittelu) ei ole. Tyhjästä on paha nyhjäistä.
Sitä paitsi, eikö olisi järkevämpää antaa sitten ihka oikea työpaikka kuin laittaa työharjoitteluun?
Mieluummin lyhennetään työpäiviä, niin töitä riittää useammalle ja saadaan työttömyyslukuja alaspäin.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:57"]
Pikemminkin työpäiviä tulisi lyhentää, on tutkittu, että tehokas työaika on noin 6 tuntia päivässä. Jos työaikoja lyhennettäisiin, tämä laskisi tietenkin myös palkkoja mutta toisaalta yhä useampi pääsi mukaan työelämään.
[/quote]Tämä on totta, suurin osa ei tietenkään suostu sillä palkat alentuisivat n. 15%. Luultavasti elämänlaatu kuitenkin parantuisi lisääntyvän vapaa-ajan myötä. MYös työttömyys vähentyisi.