Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmevuotiaan uhma

Vierailija
30.03.2015 |

Ensin, anteeksi aakkosten puuttuminen, en asu Suomessa.

Kavi sitten niin etta muksu taas veti hirveat kilarit aamusta eika suostunut laittamaan vaatteita paalle. Hermot meni lopulta totaalisesti, en ala odottelemaan tuntitolkulla enka saa vakisin enaa puettua kun potkii vaatteet heti pois.

Laitoin viestin paivakotiin ettei muksu tule, otin kaikki kivat lelut pois ja luonnollisesti tietokoneen. Ei menna mihinkaa, ollaan vaan himassa sitten, onneksi voin pitaa etapaivan.

Oppiikohan tasta?

En jaksa enaa naita joka-aamuisia tappeluita :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oppii. Sen, että annat periksi.

Uhma on se vaihe milloin lapsi kokeilee rajojaan ja aikuinen asettaa ne rajat. Nyt sillä ei ollut rajoja ja seuraava kerta tulee olemaan vielä vaikeampi. Onnea.

Vierailija
2/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh, no jos ei paase tanaan ulos, ei saa katsoa piirrettyja niin luulisi etta on parempi rangaistus kuin se etta maanittelun ja perati lahjonnan jalkeen han saa paattaa koska lahdetaan?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av raati nyt mielipiteita? miten olisi pitanyt menetella??

Vierailija
4/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joku kolmevuotias tajua tollaista syy-seuraussuhdetta.

Tai no: mä saan neuvoteltua oman lapsen kanssa tässä-ja-nyt-asioista tyyliin "joko siivoat palapelin pois tai sitten äiti laittaa sen kokonaan pois etkä saa enää leikkiä sillä", mutta ei se edes tajuaisi jos sanoisin että syystä X ei tänään katsota lastenohjelmia.

En ole parempaankaan törmännyt, mutta kun mennään päiväkotiin niin sitten kanssa mennään. Vaihtoehtoja ei ole: jos lapsi vastustelee, puen sen väkisin. Tietysti pyrin pysymään itse rauhallisena, mutta välillä käpy tietty saattaa palaa. Jos kärvähdän niin että käyttäydyn asiattomasti, pyydän tietysti anteeksi lapseltani, mutta suunnitelmia ei ole koskaan tarvinnut muuttaa vaikka lapsi on aktiivisesti vastustanut pukemista, pukeutumista ja paikanvaihtoja jostain 1,5-vuotiaasta asti.

Lähtemistä tietysti pitäisi valmistella ja ennakoida ettei tule lapselle yllätyksenä, mutta sinänsä tällä ei ole minusta ollut pahemmin korrelaatiota helpompien tai vaikeampien aamujen kanssa.

Silti: kun mennään niin mennään eikä ihmetellä.

Vierailija
5/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä vaan! Meidän 4,5 vee on jo ihan erilainen eli kyllä se siitä pian helpottuu :)

Vierailija
6/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta.

Vaitan kuitenkin etta aivan hyvin tuo minun 3,5 vuotiaani ymmartaa syy-seuraussuhteet. Kylla ihan normaalijarjella varustettu tuon ikainen mielestani ymmartaa sen verran ja pitkan ajan paahan muistaa jos on tapahtunut jotain erityista tms. Ja muistutan taman jalkeen jos tappelee etta sitten jaadaan kotiin eika tehda mitaan kivaa eika ulos menna.

E n ole ehka aiemmin pitanyt naista rankuista kiinni, nyt pidan enka anna periksi.

Vierailija
7/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan kysynyt, pukeeko itse vai puenko minä. Sitten pukenut väkisin kerran. Jos riisuu niin riisutut kamat kassiin ja lapsi puolipukeisena päiväkotimatkalle.

Vierailija
8/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:36"]Kiitos vastauksesta.

Vaitan kuitenkin etta aivan hyvin tuo minun 3,5 vuotiaani ymmartaa syy-seuraussuhteet. Kylla ihan normaalijarjella varustettu tuon ikainen mielestani ymmartaa sen verran ja pitkan ajan paahan muistaa jos on tapahtunut jotain erityista tms. Ja muistutan taman jalkeen jos tappelee etta sitten jaadaan kotiin eika tehda mitaan kivaa eika ulos menna.

E n ole ehka aiemmin pitanyt naista rankuista kiinni, nyt pidan enka anna periksi.

[/quote]
No mutta sehän ei halunnut mennä ulos ja sai mitä halusi?

Vierailija
9/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei voi pitää töistä etäpäiviä. Pakko pukea lapselle päälle ja viedä hoitoon. Vaikka voisinkin pitää töistä vapaata, en antaisi 3-vuotiaalle tuollaisia asioita periksi. (Tosin en vie lastani hoitoon, jos on vp.) Onhan se aikuisen vastuu pukea lapselle päälle ja lähteä töihin. (ja ehtiä ajoissa sinne töihin.)

Vierailija
10/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pakko opettaa ettei tasta kotiin jaannista seuraa mitaan hyvaa..ah, teida mielipiteenne mukaan minun pitaisi vaan seurata lapsen oikkuja. En siis pysty pukemaan tuota kun se juoksee pois, raapii, ja potkii vaatteet pois. Enka omista autoa johon sen voisi vaan heittaa ilman vaatteita. En suostu siihen etta minun pitaisi maanitella lahtemaan, joku tolkku tahan on tultava..AP

Vierailija
11/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet päälle vaikka väkisin ja menoksi. Meillä eivät kersat määränneet tahtia. Joskus huuto oli kamala, mutta kaksi aikuista kyllä sai puettua yhden kiukuttelijan. Kun muutaman kerran äksyili ja joutui huomaamaan, että ei saanut tahtoaan läpi, oppi kyllä.

Vierailija
12/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaatteet paalle ja menoksi!? etteko osaa lukea, voin joo saada tuon ulos ovesta ilman kenkia ja takkia mutta miten saan sen pyoran satulaan ja tarhaan? olen aamuisin ihan yksin tuon kanssa, ei apujoukkoja Lisaksi tassa on vilkas tie vieressa, luultavasti juoksisi uhmassaan suoraan auton alle.

Vierailija
13/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:44"]

Mutta pakko opettaa ettei tasta kotiin jaannista seuraa mitaan hyvaa..ah, teida mielipiteenne mukaan minun pitaisi vaan seurata lapsen oikkuja. En siis pysty pukemaan tuota kun se juoksee pois, raapii, ja potkii vaatteet pois. Enka omista autoa johon sen voisi vaan heittaa ilman vaatteita. En suostu siihen etta minun pitaisi maanitella lahtemaan, joku tolkku tahan on tultava..AP

[/quote]

Ei meilläkään ole autoa ja kummasti ne vaatteet on alkaneet kiinnostaa siinä vaiheessa kun ollaan siirrytty rappukäytävään tai viimeistään ulkona. Eipä ole ollut juuri pukemistaisteluita sen jälkeen kun kerran-pari on kainalossa kantanut pihalle niissä vaatteissa mitä on ollut päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän