Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kouluun videoita katsomaan ja pelailemaan 3 päiväksi korona-aikaan

Vierailija
19.12.2021 |

Miksi ei päätetä jostain etäopetuksesta tms kun koronatilanne on paha, nyt sitten on 3 päivää tuollaista ohjelmaa tiedossa yläkoulussa! Mitä järkeä?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistattehan, että kaikilla lapsilla ei ole kotona hyvä olla. On mielenterveysongelmia, työttömyyttä, suoranaista köyhyyttä. Väkivaltaa, ehkä vain henkistä tai myös fyysistä. Koulussa saa olla turvallisten aikuisten ja kavereiden kanssa vielä kolme päivää. Toiminta on ennalta-arvattavaa, mukavaakin. Ruoka tulee pöytään tiettyyn aikaan. Kohta alkaa kahden ja puolen viikon loma, jolloin ehkä katsellaan kännisiä vanhempia ja yritetään jotenkin selvitä. Siksi en laittaisi kouluja etäopetukseen tässäkään tilanteessa.

T. Yläkoulun opettaja

Ja kohta myös korona, se varmasti ratkaisee ongelmat.

Mitä se mulle kuuluu, jos jollain on alko-ongelma perheessä, miksi mun lapsen pitää mennä sitä sosiaalihoitamaan kouluun?

Vierailija
42/88 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistattehan, että kaikilla lapsilla ei ole kotona hyvä olla. On mielenterveysongelmia, työttömyyttä, suoranaista köyhyyttä. Väkivaltaa, ehkä vain henkistä tai myös fyysistä. Koulussa saa olla turvallisten aikuisten ja kavereiden kanssa vielä kolme päivää. Toiminta on ennalta-arvattavaa, mukavaakin. Ruoka tulee pöytään tiettyyn aikaan. Kohta alkaa kahden ja puolen viikon loma, jolloin ehkä katsellaan kännisiä vanhempia ja yritetään jotenkin selvitä. Siksi en laittaisi kouluja etäopetukseen tässäkään tilanteessa.

T. Yläkoulun opettaja

Kesäloma 12 viikkoa sinua ei huoleta, mutta 3 päivää huolettaa? Meillä ainakin m a m u oppilaat ovat olleet 15.12. alkaen poissa, kun numerot on annettu. Me muut istumme heidän takiaan koulussa… Sama oli keväällä 2020, kun palasimme kahdeksi viikoksi kouluun. Nolla erityisen tuen oppilasta tuli paikalle, vaikka heidän takiaan koulu avattiin…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meitä varhaiskasvatuksenkaan ihmisiä kuulla eikä kuunnella, mutta mehän ollaankin niitä "korvaamattomia" raatajia joita ilman yhteiskunta ei pyörisi hetkeäkään..

Onneksi se ohut kirurginen maski suojaa niin helvetin hyvin, sen saamme naamallemme. Eikun 🤔..

Ja kyllä, palkka on niin hyvä, että toki on kohtuullista kuitata, että "osta itse ffp2/3-maskisi", siis lähikontaktityöhön jota pakko tehdä, tartuntatautiriskistä huolimatta.

Vierailija
44/88 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme kutsuneet Li Anderssonin, Opetushallituksen viranomaisia, STM:n viranomaisia, kansanedustajia, THL:n edustajia ynnä muita koko koronan ajan tutustumaan koulun realiteetteihin. Pienet tilat, sisäilmaongelmia, ilmastointi kiinni yöt, emme saa porrastettua koulupäivää, sillä ruokailu ei voi olla kello 14 nuorilla, nuoret eivät suostu käyttämään maskia ja niin edelleen. Ennen meillä oli 13 vakisijaista, jotka ovat koulumme eläköityneitä opettajia. Nyt heitä ei voi käyttää sijaisena, joten meillä ei ole sijaisia. Pahimmillaan tänä syksynä yksi opettaja on vahtinut kolmea luokkaa samaan aikaan. Ei siinä opettaa voi. Kukaan ei ole vastannut huoliimme mitään, vaikka ihan omalla työsähköpostillani olen kirjoittanut heille.

T. Rehtori, Uusimaa

Etkö tiedä kuka teillä vastaa tiloista tai sisäilmasta?

Miksei eläköityneitä voi käyttää sijaisina?

Vierailija
45/88 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me olemme kutsuneet Li Anderssonin, Opetushallituksen viranomaisia, STM:n viranomaisia, kansanedustajia, THL:n edustajia ynnä muita koko koronan ajan tutustumaan koulun realiteetteihin. Pienet tilat, sisäilmaongelmia, ilmastointi kiinni yöt, emme saa porrastettua koulupäivää, sillä ruokailu ei voi olla kello 14 nuorilla, nuoret eivät suostu käyttämään maskia ja niin edelleen. Ennen meillä oli 13 vakisijaista, jotka ovat koulumme eläköityneitä opettajia. Nyt heitä ei voi käyttää sijaisena, joten meillä ei ole sijaisia. Pahimmillaan tänä syksynä yksi opettaja on vahtinut kolmea luokkaa samaan aikaan. Ei siinä opettaa voi. Kukaan ei ole vastannut huoliimme mitään, vaikka ihan omalla työsähköpostillani olen kirjoittanut heille.

T. Rehtori, Uusimaa

Ja nyt entistä pahempi hässäkkä on vielä luvassa. Aikaisemmat tartunnat eivät tarjoa pitkäaikaista suojaa omicronia vastaan.

Allekirjoittanut rehtori varmasti tekee osansa ettei hässääkää tule ja pysyy joulun poissa sukulaisten luonta. Muuten turha tulevasta nyt valittaa.

Vierailija
46/88 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Yläkoulun opettaja

Sillä teinillä on vielä pahempi tilanne, kun se joutuu pitkään karanteeniin sinne kotiin.

Vierailija
47/88 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvosanat on annettu 15.12. melkein kaikissa kouluissa. Nyt on viimeistään annettu muuallakin. Täysin turhaa koronan leviämistä, mukavasti saadaan korona vietyä joulutuliaisena isovanhemmille ym.

Li Andersson, THL ym. halveksivat meitä opettajia ihan avoimesti. Me olemme viimeisiä, joita kuunnellaan.

Opettaja

Ei teitä halveksuta, ainostaan ei koroteta lasten yläpuolelle.

Itse selvästi korotat itsesi. Nyt minä hieman halveksun sinua.

Mitä ihmettä? Olen koulunkäynninohjaaja 1000 oppilaan yläkoulussa. Oppilaista alle 5 % käyttää maskeja, noin 50 % on rokotettu. Kyllä minun mielestäni nämä viimeiset päivät olisi pitänyt tehdä etänä, kun numerot on annettu. Tämä on valtava riski. Meillä on pelkkä delta saanut 189 tartuntaa tässä koulussa. Varmasti vielä useampi tartunta on jäänyt piiloon. Julkisuudessa väitetään, ettei kouluissa tartu. Minulla ja tutuilla ohjaajilla on ihan eri kuva. Minä kanssa koen, ettei meitä, jotka siellä koulussa ollaan, kuunnella. Turvavälit ovat vitsi, meidän koulu on tehty aikoinaan 400 oppilaalle, siellä on 1000 oppilasta. Pulpettien väli on 24 cm, olen mitannut. Ollaan kuin sillit suolassa.

Li on sanonut, että kouluissa voi pitää turvavälit. Olet varmaan mitannut väärin.

Vierailija
48/88 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yläkoulun opettaja

Mitä se mulle kuuluu, jos jollain on alko-ongelma perheessä, miksi mun lapsen pitää mennä sitä sosiaalihoitamaan kouluun?

Samaa jankkausta jo 1 5 vuotta. Ei oo vaan korona tullut eikä lapset jääneet orvoksi.

Sinulle vastauksena sama kuin ennenkin, ei dinun lapsesi ole pakko mennä kouluun.

Vierailija
49/88 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronatilanne ei helpotu sillä että kaikki laitetaan kiinni. Se helpottuu ainoastaan siten että kaikki sairastavat koronan. Muuta ulospääsyä pandemiasta ei ole.

Vierailija
50/88 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yläkoulun opettaja

Keksit varmasti keinon ettei lapsesi tarvitse kolmeksi päiväksi kouluun mennä. Itselleni tulee ainakin mieleen wilmassa sellainen nappula josta voi ilmoittaa poissaolon luvalliseksi.

Te saatte rauhassa viettää koko loman yksin kotona mutta ymmärrät varmaan että sen vaatiminen muilta on naurettavaa?

Lisäksi taitaa teidän kotona tai lapsella olla sosiaalinen ongelma kun hänet pariksi viikoksi eristät muista.

Vierailija
51/88 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsellani on huomenna vielä koe. Tiistaina on joulujuhlat. Keskiviikkona ei ole enää koulua.

Vierailija
52/88 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni rinnakkaisluokka asetettiin juuri karanteeniin. Kestää 10pvää. Se mummolajoulu oli sitten siinä, jos tuollainen pätkähtää. Pohdinnassa nyt mitä tehdään oman lapsen kanssa. Anotaankö vapaaksi.

Kauheasti korona pelottaa mutta mummolaan pitäisi päästä jouluksi. Mikä logiikka tässä on takana?

Vierailija
53/88 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronatilanne ei helpotu sillä että kaikki laitetaan kiinni. Se helpottuu ainoastaan siten että kaikki sairastavat koronan. Muuta ulospääsyä pandemiasta ei ole.

Sairastaminen ei luo immuniteettia. Koronan voi sairastaa monta kertaa siinä missä influenssankin. On ollut jo yli vuoden selvä, että meillä tulee jatkossa olemaan kausi-influenssan lisäksi kausikorona, ja todennäköisesti myös kausirokotukset molempiin.

Vierailija
54/88 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vikinää. Ilmoitatte wilmassa ettei lapsi tule ensi viikolla kouluun ja hyväksytte poissaolon. Miksi tästä pitää tehdä tällainen numero😝

Vierailija
55/88 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastaminen ei luo immuniteettia. Koronan voi sairastaa monta kertaa siinä missä influenssankin. On ollut jo yli vuoden selvä, että meillä tulee jatkossa olemaan kausi-influenssan lisäksi kausikorona, ja todennäköisesti myös kausirokotukset molempiin.

Kyllä minulle ainakin toi. Sairastin koronan keväällä. En ole vielä ottanut rokotusta ja olen elänyt täysin normaalia elämää.

Vierailija
56/88 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle ainakin toi. Sairastin koronan keväällä. En ole vielä ottanut rokotusta ja olen elänyt täysin normaalia elämää.

Tuo saamasi immuniteetti hiipuu koko ajan. Lisäksi se ei tehoa kunnolla omicroniin.

Ilman rokotteita corona sairastetaan keskimäärin 16kk välein.

Vierailija
57/88 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meitä varhaiskasvatuksenkaan ihmisiä kuulla eikä kuunnella, mutta mehän ollaankin niitä "korvaamattomia" raatajia joita ilman yhteiskunta ei pyörisi hetkeäkään..

Onneksi se ohut kirurginen maski suojaa niin helvetin hyvin, sen saamme naamallemme. Eikun 🤔..

Ja kyllä, palkka on niin hyvä, että toki on kohtuullista kuitata, että "osta itse ffp2/3-maskisi", siis lähikontaktityöhön jota pakko tehdä, tartuntatautiriskistä huolimatta.

Hieman vaikeampaa on hoitaa lapsia etänä kun vanhemmat ovat töissä, kuin opettaa etänä. Näitä ei oikein voi verrata keskenään. Samahan se on hoitajilla sairaaloissa, ei sairaanhoitajankaan työtä voi juuri etänä tehdä, paitsi puhelinvastaanotossa tms.

Vierailija
58/88 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo saamasi immuniteetti hiipuu koko ajan. Lisäksi se ei tehoa kunnolla omicroniin.

Sairastais nyt edes kerran. Suurin osa ei sairastu koskaan.

Vierailija
59/88 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Afrikassa ei juuri ole rokotettuja, mutta koronan ennen omikronia sairastaneita on paljon. Siksi omikron aiheuttaa siellä ainoastaan lievät oireet.

Sairastamalla saatu immuniteetti on aina parempi kuin keinotekoinen, rokotuksilla saatu.

Vierailija
60/88 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Li:hän on lupaillut kouluun kovasti uusia ohjeita, joilla omikronia kouluissa torjutaan. Aivan täyttä valehtelua kaikki ja tietävät sen kyllä. Ihan turha lätistä turvaväleistä, ryhmien eristämisestä ja välituntien ja ruokailujen porrastamisesta 500-1000 oppilaan kouluissa kun oikeasti oppilailla esim yläasteella on koko ajan yhteisiä yunteja, vaikka ovat eri luokilla. Joka tunnilla eri opettaja, joka opettaa esim 10 luokkia ristiin. Ruokailuja yritetään nytkin porrastaa mutta silti 1/3 koulusta on yhtäaikaa syömässä, muuten ruokailtaisiin ihan koko päivä.

Arvatenkin uusissa ohjeissa neuvotaan pesemään käsiä ja antamaan ne turvavälit. Tosiasiassa ne ei auta yhtään mitään kun turvaväli on 20-30 cm ja joka tapauksessa hengitetään samaa ilmaa. Saas nähdä mitä muita naurettavia taikatemppuja ohjeistetaan, vaikka tietävät ettei se auta mitään.