Käytän aina samaa maskia
Pesen välillä, mutta en käytä paljon muutenkaan kun ei se mitään auta. Mutta siis rahojani en niihin tuhlaa.
Kommentit (23)
Siis en ole maskihullu.. en osta enää yhtäkään. En ole vuoteen ostanut ja hyvin olen pärjännyt.
Ap
Sitä pärjää yhtä hyvin käyttämättä ensimmäistäkään. Aika turhaa vaivaa siis näet.
Tärkeintä maskissa on, että suojaat muita omalta pärskimiseltäsi. Joten parempi vaihtoehto kuin ei maskia ollenkaan.
Minä pidän samaa kertakäyttömaskia ainakin 2 viikkoa ja laitan sen välillä taskuun. Pidän maskia ainoastaan painostuksen vuoksi.
Näin olen ajatellutkin. Jotenkin tämä on tullut mieleen, kun olen katsonut prismassa joitakin ihmisiä, joilla on hiukset pesemättä ja olemus muutenkin nuhjuinen ja viimeistelemätön.
Maskista ei olemitään hyötyä, se on vain näön vuoksi.
Ommele suu kiinni. Niin ei tarvi pelätä pärskeitä.
Ihan ymmärrettävää sinun tuloillasi.
Virus kuivahtaa pinnoilla kyllä ja maskistakin, joten se ei haittaa. Pääasia, että maskisi suodattaa sinun hengityksesi virukset, etteivät leviä aerosoleiksi ilmaan ja tartuta muita.
Sen sijaan sinä itse voit noin pitkän käyttöajan jälkeen saada maskista omiin hengitysteihisi bakteeritartunnan, koska ne muhivat vähän väliä kostuvassa likaisessa maskissa. Onneksi siihen tepsii antibiootti.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tämäkin tarkoittaa? Nähtävästi tiedät taas kaiken.. Rahaa kyllä on, mutta en tuhlaa niitä tyhmyyksiin, kuten maskeihin. Varmasti minulla on enemmän tuloja kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä maskissa on, että suojaat muita omalta pärskimiseltäsi. Joten parempi vaihtoehto kuin ei maskia ollenkaan.
Miten yhtä äkkiä kaikki muka pärskivät koko ajan. Minä en käytä maskia, olen täysin terve. Jos nokka rupee vuotamaan niin pysyn kotona sairastamassa.
Maailman meret on täynnä jo muoviroskaa. Olen todella huolissani miten paljon maskeista ja muista suojavälineistä tulee jätettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten yhtä äkkiä kaikki muka pärskivät koko ajan. Minä en käytä maskia, olen täysin terve. Jos nokka rupee vuotamaan niin pysyn kotona sairastamassa.
Sairastunut ei välttämättä pärski, mutta voi levittää ihan vain hengityksen kautta, oireettomanakin.
Vierailija kirjoitti:
Maailman meret on täynnä jo muoviroskaa. Olen todella huolissani miten paljon maskeista ja muista suojavälineistä tulee jätettä.
Heitätkö sinä jätteet mereen???? Se on ympäristörikos.
Tiedoksi sinne Pietarintrollille, että Suomessa roskat viedään roskikseen, josta roska-auto kuljettaa ne jätteenpolttolaitokseen. Kaatopaikkojakaan ei enää ole ollut vuosiin.
Kangasmaskilla pärjää vuoden. Jos on muutama, joita pesee.
Eihän siinä mitään kunnallista.
Nehän on niinku sukat tai pikkarit.
Niitäkin pestään.
Korona leviää lähes kokonaan aerosolina ilmassa eli hengitysilman kautta, ei suinkaan pärskeinä, kuten aluksi luultiin. Siksi on niin tärkeää käyttää maskia. Parasta on käyttää ffp2-suojainta. Minäkin käytän niitä uudelleen monta kertaa, laitan käytetyn sivuun viikoksi ja sitten otan taas uudestaan käyttöön. Tulee ihan edulliseksi niin, ne ovat uudelleenkäytettäviä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tämäkin tarkoittaa? Nähtävästi tiedät taas kaiken.. Rahaa kyllä on, mutta en tuhlaa niitä tyhmyyksiin, kuten maskeihin. Varmasti minulla on enemmän tuloja kuin sinulla.
Tietenkin sinulla on äärettömästi varoja ja linna Ranskassa. Totta kai.
Kaikilla maskittomilla ja kierrätysmaskien käyttäjillä on.
Tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jätteen määrä on suunnaton. Kerään vapaa-aikanani roskapihdeillä jätteitä ja turhan moni heittää maskinsa luontoon.
Paksumpia maskeja voi keittää, 5min riittää.
Maskihullu, ketä kiinnostaa !