Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan erota kirkosta, mutta olen kummi?

Vierailija
18.12.2021 |

Voinko jatkaa kummina, jos eroan kirkosta. Sinne menee liikaa rahaa kirkollisverona. Muutenkin huonot tulot.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua, että kummin lapsen vanhemmat saavat tietää, että olen eronnut. Ei kai ne mistään saa tietää?

Haluatko pysyä kristittyjen yhteydessä ja päästä taivaaseen kuolemasi jälkeen.Haluatko seuraasi valkeuden enkeleitä vai mustia pimeyden. Kyllä eksyttäjiä ja uskosta osattomia riittää ja muita jumalia miljoonia niitäkö seuraat? Väärä suunta nyt.

Vierailija
22/39 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei nyt siis ole mitään KADOTUS tuomiota niille jotka JEESUKSESSA KRISTUKSESSA OVAT. Oletko sinä Jeesuksessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt eksytte kirjoitti:

Niin ei nyt siis ole mitään KADOTUS tuomiota niille jotka JEESUKSESSA KRISTUKSESSA OVAT. Oletko sinä Jeesuksessa?

Jos minä olen Jeesuksessa, niin sinä olet psykoosissa.

Vierailija
24/39 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin erosin vaikka olen kummi. Tuskin se hirveästi kummilapsen vanhempiakaan liikuttaisi, tuskin odottavat "uskonnollista kasvatusta" kummilta muutenkaan.

Voit liittyä luterilaiseen reformoituun kirkkoon takaisin koska sinut on kastettu et voi erota Jeesuksesta ja muuta tietä taivaaseen ei olemassa.

Vierailija
25/39 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt eksytte kirjoitti:

Jos minä olen Jeesuksessa, niin sinä olet psykoosissa.

Sinä kaiken hyvän vastustaja olet kaikkialla erottamassa ihmisiä Jeesuksesta ja olet itse sillä tiellä missä valo ei loista eikä pelastusta ole.

Vierailija
26/39 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua, että kummin lapsen vanhemmat saavat tietää, että olen eronnut. Ei kai ne mistään saa tietää?

Olet tehnyt tärkeän teon kummina ja kun olet saanut kuulua yhteiseen joukkoon voit liittyä takaisin se on teko jota ei tarvi hävetä.

Vierailija
27/39 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kummi vaikken ole vuosiin kuulunut kirkkoon. Kirkonkirjoista minua ei löydy, lapsen elämästä sitäkin enemmän.

Vierailija
28/39 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan järkevä ei kuulu kirkkoon. Taikausko ei kuulu järkevän ihmisen harrastuksiin.

Lähes 70% kuuluu kirkkoon.

Vierailija
29/39 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikki saa tietää sun eronneen kirkosta siinä vaiheessa kun hautajaisiasi järjestetään ja pidetään.

Kirkosta eronnut ei ole ateisti suinkaan aina, eikä se ero merkitse sitä että ei usko. Minulla on monta tuttua eronnutta ja itsekin olen eronnut.

Tiedän myös useita hautaan siunattuja, jotka eivät kuuluneet kirkkoon, mutta eivät olleet ateisteja.

Uskomisella ei ole mitään tekemistä kirkkoon kuulumisen kanssa. Jokainen siunataan myös kuoltuaan, jos sitä ei ole erikseen kieltänyt eläissään.

Vierailija
30/39 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa nyt hyvä ihminen.

Kummius ei pääty koskaan, kummiudesta ei voi erota eikä sitä voi muuten lopettaa.

Vierailija
31/39 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummithan on lahjanantokoneita, siinä mitään kirkkoa tarvita.

Vierailija
32/39 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani lapsilla on kummit, kukaan ei kuulu kirkkoon.

Vierailija
33/39 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikki saa tietää sun eronneen kirkosta siinä vaiheessa kun hautajaisiasi järjestetään ja pidetään.

Oli kyllä niin surkeat pappi ja kanttori viime hautajaisissa, että mietin eroa vain siksi ettei tulisi kirkollisia hautajaisia.

Luulisi, että kun pitää monet hautajaiset viikossa niin osaisi homman edes jollain tasolla. Olisi vakiopuhe, johon vaihtaisi nimet, muistilaput tarvittavista asioista.

Vierailija
34/39 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että on kummi on suurinpiirtein yhtä tärkeä asia kuin Lidlin tarjouslehdykkä.

Onhan se nähty miten te kummit pidätte yhteyttä siihen kummilapseenne.

Sallikaa mun nauraa kummipellet

Vierailija
35/39 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan järkevä ei kuulu kirkkoon. Taikausko ei kuulu järkevän ihmisen harrastuksiin.

Lähes 70% kuuluu kirkkoon.

Kirkosta kävelee jatkuvasti porukkaa ulos. Kirkon kannatus on laskenut jo vuosia. Taitaa olla tällä hetkellä prosenttiluku jo lähempänä kuuttakymmentä kuin seitsemääkymmentä.

Vierailija
36/39 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun kummius mihinkään lopu. Ei tuollaisilla nimikkeillä ole mitään laillista merkitystä. Sen kun jatkat olemista kummina, mitä se sulle ikinä merkitseekin.

Itse asiassa kummiudesta kyllä säädetään lainsäädäntöömme kuuluvassa kirkkojärjestyksessä.

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19931055

Vierailija
37/39 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin erosin ja toimin silti kummina ihan kuten ennenkin. Osalle kummilapsien vanhemmista olen kertonut mutta kovin uskovaisille en kun he helposti pahoittavat mielensä. Mielenkiintoinen uskonnonvapaus käsitys heillä.

Ajattelen että kummina olen tärkeä aikuinen lapselle.

Muuten muista allekirjoittaa se kansalais aloite ET avaamisesta samalla, niin kummilapsesi saa vapaasti valita katsomusaineensa koulussa. Nyt ei saa.

Vierailija
38/39 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa tietää eikä asialla ole mitään väliä. Munkin kummit erosivat kirkosta ennen kuin olin kouluikäinen. Samalla tavalla lahjovat ja muutenkin muistavat kuin aiemminkin.

Tämä on mukava huomata. Meillä kummi erosi kirkosta ja luuli, että voi samalla erota myös kummiudesta. Kummin idioottimaisuus ei ollut meillä etukäteen tiedossa. Onneksi on itse lopettanut yhteydenpidon, sopii varmasti molemmille osapuolille. Lapsikin oli niin nuori, ettei edes muista koko henkilöä (sukulainen, vieläpä). Nyt lapsi on jo aikuinen.

Vierailija
39/39 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että on kummi on suurinpiirtein yhtä tärkeä asia kuin Lidlin tarjouslehdykkä.

Onhan se nähty miten te kummit pidätte yhteyttä siihen kummilapseenne.

Sallikaa mun nauraa kummipellet

Onneksi tuo ei ole yleispätevä määritelmä. Harmi jos sulla on huonot kokemukset. Oma kummini on edelleen tärkeä hlö elämässäni ja samoin lapsen kummit. Eivät mitään lahjakoneita tai pellejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä